Jeśli miłośnik samochodów bazuje w lekturach jedynie na motoryzacyjnej prasie, to niewiele ma szans, by dowiedzieć się, iż francuskie marki mają się dobrze i wciąż przygotowują nowe modele. Za to na pewno ma taki człowiek wrażenie, że dosłownie co dwa tygodnie, albo i częściej, nowe modele wypuszcza koncern VAG. Bo i aktualny „Auto Świat” już na okładce pisze, że Audi szykuje „Nowe wersje” i to od razu kilku modeli. A samochodu francuskiego nie ujrzycie na tejże okładce ani jednego. To się nazywa obiektywizm w wydaniu dzisiejszej prasy…
„Auto Świat” nr 22 (1022) z 25.V.2015
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 60 (z okładką)
Cena: 2,50 zł
Koszt 1 strony: blisko 4,2 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault Citroen
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C4, C5, DS4, Xsara Picasso, 301, 307, 308, Clio, Megane, Scenic
Renault jest jedną z marek, w których można sobie zaprogramować trasę podróży w komputerze i przesłać ją do pokładowego systemu nawigacji samochodowej – w tym przypadku R-Link. Wspomniano o tym na stronie 10. aktualnego „Auto Świata”.
Peugeota 301 pokazano na stronie 13. jako potencjalnego rywala dla nowego Fiata Aegea (swoją drogą fajny palindrom z tej nazwy).
Renault Clio wspomniała Halina z Cieszyna w swoim liście do „AŚ”, który opublikowano w dziale Porady na stronie 30.
Citroëna Xsarę Picasso i Renault Scenic’a pokazano jako alternatywę dla opisane w dziale Z drugiej ręki Opla Zafiry A.
Kolejny odcinek poświęcony utracie wartości, tym razem samochodów kompaktowych, zamieszczono na stronach 40-43. Wynika z tego materiału, że w gamie aut maksymalnie trzyletnich francuskie tracą sporo – DS4 1.6 120 KM 40,76%, Peugeot 308 1.2 82 KM 41,57%, Renault Megane 1.6 110 KM 45,5%, a Citroën C4 1.4 95 KM aż 48,26%.
Wśród aut 4-7-letnich jest lepiej – Citroën C4 jest na czwartym miejscu ze stratą kolejnych 25,24%, Renault Megane na siedemnastym ze stratą 31,05%, a Peugeot 308 na dwudziestym pierwszym ze stratą 33,62%.
Jeśli interesują Was samochody w wieku 8-11 lat, to Renault Megane znajdziecie na miejscu 7. ze stratą 22,69%, Citroëna C4 na pozycji 11. ze stratą 28,36%, a Peugeota 307 na trzynastej ze stratą 28,91%.
Z jakiegoś powodu pominięto we wszystkich tabelkach Škodę Octavię, a to przecież podobno najpopularniejszy, czy jeden z najpopularniejszych w Polsce kompaktów.
A może nie kompaktów? Bo już na stronach 44-45 pokazano „Top 5: kombi bliskie ideału”. Cztery samochody, to reprezentanci segmentu D, piąty, to Škoda Octavia, która nie wiem, co tam robi, skoro napisano, że „na celowniku mamy kombi klasy średniej”. Znowu zaczynają pisać te bzdury awansujące Octavię do segmentu, w którym pod żadnym pozorem być nie może i nie powinna!
Wśród czterech aut klasy średniej pojawił się też Citroën C5, który został pochwalony za wysoki komfort podróży, pojemny bagażnik, „świetne dopracowane, odporne na działanie czasu wnętrze” i znakomite silniki diesla (2.0 HDi), które jednak oszczędnościowo nazwano „niezłymi”.
I to już wszystko o francuskich samochodach w aktualnym numerze „Auto Świata”.
Krzysiek Gregorczyk.
Najnowsze komentarze