AUTO ŚWIAT w tym tygodniu ukazał się z dodatkiem „Samochodem po Europie”. W efekcie na tygodnik trzeba wydać 3,50 zł, przy czym ów 32-stronicowy dodatek ma mniejszy format, niż całe pismo. Ale może akurat się do czegoś przydać – wszak za nieco ponad dwa tygodnie zaczynają się wakacje i ruszymy przemierzać (nie tylko) Europę. Ja w tym roku wyruszam w Polskę, ale postaram się przy okazji przybliżyć Wam pewien region naszego pięknego kraju.
AUTO ŚWIAT nr 23 (1174) z 4.VI.2018
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką) + 32 (dodatek „Samochodem po Europie”)
Cena: 3,50 zł
Koszt 1 strony: niemal 4,2 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, 7 Crossback, 308, Megane
Na regularnej okładce tygodnika AUTO ŚWIAT widać zapowiedź testu DS 7 Crossbacka. Wprawne oko wypatrzy też maleńkie zdjęcia Peugeota 308 i Renault Megane. Niestety najwięcej miejsca znowu poświęcono jakiejś przyszłej generacji Golfa zapowiadanej na przyszły rok. Generacja owa wygląda jakoś podobnie do obecnej i do poprzedniej…
Na stronach 12-13 znajdziecie prezentację Citroëna C3 Elle. Materiał nie jest klasyczną reklamą, ale powstał we współpracy z Citroënem, więc nie ma realnie żadnych ocen ze strony Redakcji. C3 Elle jest serią limitowaną adresowaną generalnie do Pań. To ciekawe miejskie auto i na pewno warto rozważyć zakup właśnie tej odmiany. Polski cennik Citroëna C3, w tym wersji Elle, znajdziecie tutaj.
Na stronach 20-22 opublikowano test DS 7 Crossbacka BlueHDi 180. Francuski SUV prestiżowej marki świetnie wygląda, komfortowo jeździ a wnętrzem po prostu powala! Tak nie wygląda żaden samochód na rynku, zwłaszcza w takiej cenie. I AUTO ŚWIAT docenia wiele elementów tego auta. Bardzo wiele. Zauważa, że niektóre z nich są wręcz sensacją w tym segmencie. Ale też niestety, na niemiecką modłę, krytykuje niektóre rzeczy. Szczególnie dotykowy ekran – za szybkość reakcji i za to, że tak wieloma elementami wyposażenia steruje się za jego pomocą. Redaktorzy nie rozumieją nowoczesności i szukają na siłę wad. Doszukano się też szarpnięć 8-biegowego automatu i skrytykowano brak napędu na cztery koła. Tylko że tak naprawdę nic z tego w rzeczywistości nie występuje. Testowaliśmy DS7 kilka tygodni temu. Poczytajcie sami nasz test DS7.
Za to w teście tygodnika AUTO ŚWIAT silnik okazał się bardzo oszczędny (7 l/100 km), pochwalono też działanie systemu Stop&Start. Nie spodobało się jakieś bujanie nadwozia. Po raz kolejny musimy zaprzeczyć – nic takiego nie występuje! A oni chyba są przewrażliwieni i w każdym francuskim aucie widzą to bujanie. To samo dotyczy układu kierowniczego – praktycznie zawsze we francuskim samochodzie twierdzą, że jest on nieprecyzyjny. Tu też. Pisałem zresztą już nieraz na ten temat. Panowie redaktorzy Auto Świata, przestańcie pisać bzdury!
Na samym końcu testu DS 7 Crossback został wyceniony na 4,5 gwiazdki. Cóż – maksymalna nota jest zapewne zarezerwowana dla aut pewnego niemieckiego koncernu… Co widać wyraźnie na stronach 18-19.
Na stronach 40-43 w dziale Z drugiej ręki AUTO ŚWIAT szuka dobrego kompaktowego kombi. I znajduje w dziesiątce takich aut dwa francuskie – Peugeota 308 SW pierwszej generacji i Renault Megane II Grandtour. A ponieważ wszystkie zestawione auta pochodzą z tego samego 2008 roku, więc łatwo porównać ceny. 308-kę wyceniono na 14.900 zł, Megankę o 3.000 zł taniej. To ceny atrakcyjniejsze, niż w przypadku rywali. Taniej można kupić tylko ciasną Octavię I (13.700 zł), ale co to za rywal ;-) Octavia II z tego samego roku (przejściowy) wyceniana jest na aż 19.700 zł ale za te pieniądze i tak nie kupicie z nią komfortu, wygody ani stylu. Taniej od Peugeota wypadnie też Opel Astra III (14.600 zł), a za porównywalne pieniądze kupić można Hyundaia I30 I CW.
I jeszcze słowo o dodatku. Jest trochę… słaby. W materiale o Bułgarii na mapie zaznaczono Chorwację. W przypadku Białorusi podano ceny sprzed denominacji, która miała miejsce niemal dwa lata temu – 1. lipca 2016 roku. Mam dziwne wrażenie, że podobną niefrasobliwość AUTO ŚWIAT wykazuje oceniając samochody. Nie pisze na bieżąco, tylko jedzie utartymi drogami. Stare, nudne, wtórne i często nieprawdziwe informacje.
I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze