Citroën – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Stronniczy przegląd prasy: „Auto-Świat” nr 23/2007

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2007-06-07
w Wiadomości, Przeglad Prasy
Czas czytania 7 minut
42
A A
0

„Auto-Świat” nr 23 (620) z 4.VI.2007
Stron: 60 (z okładką)
Cena: 2,10 zł
Koszt 1 strony: 3,5 grosza
Warto kupić? głównie miłośnicy Peugeota
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault
Jakim modelom poświęcono miejsce: C1, 107, 206 CC, 207 CC, 304, 305, 306, 307, 307 CC, 308, 406, Megane, Megane CC, sportowe

Peugeot 408 – reklama

O Peugeocie 308 wspomina już we „wstępniaku” Naczelny – Stanisław Sewastianowicz. Model ten pojawia się ten na następnej stronie, w wypowiedzi sunshine’a, który wspomina Peugeota 406 Coupe twierdząc, że był to jeden z najpiękniejszych samochodów, czego w żadnym razie nie może powiedzieć o 308ce. Cóż – o gustach się nie dyskutuje, więc nie będę krytykował internauty. Pozwolę sobie jedynie zauważyć, że 406 Coupe i 308 hatchback, to jakby dwa różne auta – z innych klas, innego przeznaczenia, z innym typem nadwozia… Z kolei bazooka polemizuje z sunshine’em twierdząc, że „nawet «makaroniarze» potrafią stworzyć ładniejsze auta niż «żabojady»”. Przyznam szczerze, że większych głupot już dawno nie czytałem! Włoscy styliści stanowią klasę dla samych siebie, francuscy designerzy zaś też zawsze słynęli z oryginalnych rozwiązań, które nie każdemu do gustu przypaść musiały, ale nudnych samochodów nakreślili w historii niewiele. Ewidentnie jednak bazooka jest fascynatem niemieckiego temperamentu stylistycznego i nie zna się na wzornictwie przemysłowym. Skoro dyskredytuje Włochów, to znaczy, że ma wypaczone odczuwanie piękna…

Warto przeczytać!

Peeugeot 3008 II

Używany Peugeot 3008 II w dieslu, z niskim przebiegiem. Francuski kompaktowy SUV HDi z pięknym wnętrzem

2025-11-13
Opony Goodyear Urban dla Peugeot Polygon fot. 2 Wiadomości

Peugeot i Goodyear łączą siły w nowym projekcie Polygon. Nowa technologia opon

2025-11-13

Co Renault zaprezentuje na targach Solutrans 2025?

2025-11-13

Peugeot zaszalał. Polygon Concept pokazuje innowacje dla nowego 208? Prowadzenie wchodzi na wyższy poziom

2025-11-12

Wspomnianego na okładce, we wstępniaku i w zapisach z internetowego forum „Auto-Świata” Peugeota 308 pokazano na stronie 8. Przy okazji przypomniano jego poprzedników – modele 304, 305, 306 i 307. Zaprezentowano te same zdjęcia, które my pokazaliśmy niemal dwa tygodnie temu. Wczoraj dorzuciliśmy dwie kolejne fotki.

Ale wróćmy do „Auto-Świata”. Napisano, kiedy i gdzie 308ka zostanie zaprezentowana (postaramy się wybrać na Autosalon do Frankfurtu, żeby pokazać Wam własną relację z tej premiery), pospekulowano trochę o wersjach, jakie się mają pojawić na rynku w późniejszym terminie (m.in. CC, Break, minivan i 4×4), po czym opisano bazę techniczną, na jakiej skonstruowano nowego kompaktowego Peugeota. Stylistycznie 308 nawiązuje do pozostałych modeli firmy, przy czym na pierwszy rzut oka niewprawny obserwator może uznać, że w stosunku do poprzednika zmiany są minimalne. W gruncie rzeczy jednak prędzej dostrzeżemy podobieństwa do mniejszego 207, niż 307. Zresztą ja bym nie czynił z podobieństwa do innych modeli zarzutu – to dbałość o indywidualny styl i rozpoznawalność marki.

0495 02 Wiadomości

„Auto-Świat” napisał, że szczególny nacisk Peugeot położył na jakość materiałów i wykończenie. Podobnie, jak w przypadku Renault, tak i tutaj nad koncernem wisi brzemię paru wpadek nagłośnionych przez – zwłaszcza polskie – media, dzięki czemu francuskie auta postrzegane są znowu, jako wyjątkowo awaryjne. A przecież w większości wypadków chodziło o drobne usterki. Peugeot postanowił zawalczyć o jakość i – miejmy nadzieję – to się chyba udało. Franfurcki salon samochodowy może więc w tym roku być imprezą otwierającą ofensywę jakościową francuskich firm motoryzacyjnych. A przecież w Niemczech wszystkie trzy francuskie marki sprzedają się bardzo dobrze, a niektóre modele są samochodami wiodącymi w swoich segmentach.

Peugeot 308 będzie samochodem bardzo dobrze wyposażonym, ale do tego francuscy konstruktorzy nas już dawno nas przyzwyczaili. W ich ślady dopiero teraz ruszają inni, wciąż jednak z tyłu pozostają z reguły niemieckie firmy oferujące zbliżone modele.

Artykuł kończy przegląd silników, jakich spodziewać się możemy w Peugeocie 308. Podstawową jednostką ma być 120-konna jednostka 1.6, ale będzie też odmiana 150-konna. Pojawią się też diesle – począwszy od 1.6 HDi przez 2.0 HDi aż po 2.2 HDi. No i nie zabraknie również hybrydy – silnika HDi wspomaganego jednostką elektryczną.

Szkoła Jazdy Renault oraz wysiłki koncernu związane z edukacją dzieci w zakresie bezpieczeństwa wspomniano w artykule zamieszczonym na stronach 14-15. O samej Szkole, a także o programie edukacyjnym „Bezpieczeństwo dla wszystkich” pisaliśmy już niejednokrotnie.

W tym samym artykule wspomniano również o sportowym programie Peugeot Polska, czyli o Rajdowym Pucharze Peugeota. Kolejna tegoroczna runda RPP rozegrana zostanie wraz z Rajdem Polski, który startuje jutro. Szkoda, że nie wspomniano o programie sponsorskim Citroën Polska dla zawodników startujących Citroënami C2 – wspominaliśmy o tym w przeglądzie „WRC Magazynu Rajdowego” przed kilkoma dniami.

Na stronie 16. przedstawiono tabelkę z danymi dotyczącymi sprzedaży kabrioletów na rynku polskim w ciągu pierwszych czterech miesięcy br. i zestawiono te wielkości z analogicznym okresem roku ubiegłego. Na dwóch pierwszych miejscach oczywiście Peugeoty – od stycznia do kwietnia 2007 roku sprzedano 59 sztuk modelu 307 CC i 26 sztuk 207 CC. Na szóstym miejscu ze sprzedażą 14 sztuk, znalazł się jeszcze Peugeot 206 CC wyprzedzając o jedną pozycję Renault Megane CC (12 sztuk). Ogółem biorąc pod uwagę pierwszą dziesiątkę zestawienia, w Polsce sprzedano od stycznia do kwietnia włącznie 215 kabrioletów (i coupe-kabrioletów), z czego aż prawie 52%, to samochody francuskie!

Nadzwyczaj krótka notatka na temat poprawy jakości w samochodach Renault znalazła się na stronie 17. Gdy chodzi o drobną usterkę, to nierzadko „Auto-Świat” wrzeszczy wniebogłosy, a gdy trzeba napisać o tym, iż roczne-dwuletnie Laguny, czy Scenic’i wypadły w rankingu ADAC jako jedne z najbardziej niezawodnych samochodów, to poświęca się temu trzy zdania i zdjęcie, z którego wcale nie wynika, iż chodzi o Renault. W podpisie do zdjęcia dodano jeszcze, że Laguna wyprzedziła w rankingu Toyotę Avensis.

O Grand Prix Monaco, w tym o czwartym miejscu Giancarlo Fisichelli, napisano na stronie 20.

Strona 30. została zarezerwowana dla samochodów francuskich. Jej górna połowa, to krótki test Peugeota 107 z benzynowym silniczkiem 1.0. Ogólnie autko zostało pochwalone, choć nie spodobał się w „Auto-Świecie” bagażnik. Cóż – jeśli się pamięta, że 107ka, to autko miejskie i to raczej dla kobiety, to kuferek w zupełności wystarczy. Zresztą nie pokazano go na żadnym zdjęciu, co my uzupełniamy:

0350 09 Wiadomości

Nasz ubiegłoroczny test Peugeota 107 był jednak o wiele intensywniejszy, a i dużo więcej napisaliśmy na temat jednego z autek wytwarzanych w czeskim Kolinie. Oczywiście chłopaki w „Auto-Świecie” musieli marudzić, że do 107ki nie da się dokupić ESP, ale przecież ten system niekoniecznie jest potrzebny w mieście, a przecież właśnie do ruchu miejskiego przeznaczony jest ten samochód w zamierzeniach konstruktorów.

Za plusy uznano dobre osiągi silnika (68 KM, to naprawdę sporo w takim samochodziku) i jego nieduże zapotrzebowanie na benzynę. Doceniono także sporą ilość miejsca z przodu, choć tak naprawdę z tyłu też nie jest źle, zwłaszcza w wersji pięciodrzwiowej, która ułatwia zajmowanie dwóch tylnych miejsc. Jako rywali wymieniono… Citroëna C1 i Toyotę Aygo. Zupełnie bez sensu, bo to praktycznie takie same auta! Toż nie ma Peugeot 107 konkurencji u niemieckich producentów na przykład?…

Dolną część strony 30. poświęcono na prezentację Renault Megane z silnikiem 1.5 dCi o mocy 105 KM. Uznano, że to dynamiczny i oszczędny silnik, ale ogólnie drogi samochód. Istotnie – 72,5 tys. zł, to niemała kwota, jak za kompaktowe auto, nawet jeśli później oszczędzi się na kosztach oleju napędowego. Doceniono komfortowe zawieszenie Meganki, ale marudzono przy układzie kierowniczym – że jest „mało komunikatywny”. Renault dysponuje też dobrymi hamulcami. I wszystko byłoby pięknie, gdyby nie ta cena…

I to był już ostatni artykuł poświęcony samochodom francuskim w tym numerze „Auto-Świata”. Dużo tego nie było, więc musicie sobie sami odpowiedzieć na pytanie, czy jest sens wydawać nawet tylko nieco ponad 2 złote na ten tygodnik. A niebawem to samo pytanie zadamy przy przeglądzie „Motoru”…

Krzysiek Gregorczyk


google news Wiadomości
google preferowane Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0495 02 Wiadomości0350 09 Wiadomości
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: Peugeot307SportLagunaRenaultC2Wszystkie306308C1Megane107206207
Udostepnij16Tweet10Udostepnij3
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • bigster dacia pgd Wiadomości

    To najdroższa Dacia Bigster oferowana od ręki w Polsce, ale nadal tańsza niż podstawowa Toyota RAV4

    5141 udostępnienia
    Udostepnij 2056 Tweet 1285
  • 2.0 HDi – prawdopodobnie najlepszy silnik świata wciąż godny uwagi

    23691 udostępnienia
    Udostepnij 9476 Tweet 5923
  • Nowa Dacia Bigster królową oszczędności wg ADAC. Jest lepsza niż Skoda Octavia

    1297 udostępnienia
    Udostepnij 519 Tweet 324
  • Polski promocyjny cennik nowych samochodów Dacia – listopad 2025.

    8728 udostępnienia
    Udostepnij 3491 Tweet 2182

Testy samochodów

Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid
Testy

Test: Renault Captur E-Tech 160 KM: noga z gazu, oszczędzamy prąd. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-12-30
IMG 5919 scaled Wiadomości
Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDi 160 KM – przestronny czy ciasny? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-12-02
Citroe DS3 do wygrania w konkursie PlayStation Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën DS3 1.6 HDi 92 KM – luksusowy samochód w prawie każdym calu. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2020-12-06
big Wiadomości
Testy

Test: Renault Twingo 1.2 75 KM 2012 – do miasta. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2012-03-26
dacia duster 2014 102 Wiadomości
Testy

Test: używana Dacia Duster 1.5 dCi 110 KM po 4 latach. Czy to dobry wybór? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2021-03-31

Najnowsze komentarze

  • Anonim - Silnik 1.2 PureTech: jest nowa procedura naprawcza zwiększonego zużycia oleju
  • Inny Anonimowy - Fiat wprowadza limitowaną edycję „600 Hybrid Nero Cinema”
  • Mayor - Nie pójdziesz do więzienia za samo przekroczenie prędkości
  • Jan - Polska – rejestracje nowych aut w październiku 2025 r.
  • Paweł - Fiat wprowadza limitowaną edycję „600 Hybrid Nero Cinema”
  • Roman - Nowy Alpine A390 wchodzi na rynek. Cena ujawniona
  • Przemo - Nowa Dacia Bigster królową oszczędności wg ADAC. Jest lepsza niż Skoda Octavia

Zobacz też

Renault Megane II – tani, oszczędny i sprawdzony samochód na trudne czasy

Euro 7 sprawia producentom poważne kłopoty? Nadal niewiele wiadomo o nowej normie

Nurkowanie z nagrodami w salonie C_42

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz