„Auto Świat” nr 23 (772) z 31.V.2010
Stron: 52 (z okładką) + 32 (dodatek „AŚ market”)
Cena: 2,80 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,3 grosza (licząc z dodatkiem)
Warto kupić? Można
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault (+Dacia)
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C5, 1007, 203, 205, 207, 304, 305, 308, 3008, 401, 402, 403, 404, 406, 4007, 504, 5008, 802, RCZ, Clio, Fluence, Megane, Thalia, Twingo, Duster
W listach od czytelników na stronie 4. można się natknąć na wzmiankę o Peugeocie 207 i Renault Clio.
Wspomnianego na wstępie Peugeota 308 GTi opisano na stronie 9. I nie są to wrażenia z jazdy, jak napisano na okładce, tylko zwykła prezentacja modelu w oparciu o publikację prasową Peugeota. Przy okazji wspomniano legendarnego Peugeota 205 GTI, wchodzącego aktualnie na poszczególne europejskie rynki Peugeota RCZ oraz Renault Megane RS, jako konkurenta opisywanego mocnego kompakta.
Na stronie 18. napisano w krótkiej notatce, że Dacia Duster świetnie sprzedaje się w Europie, ale i w Polsce zainteresowanie modelem przekroczyło oczekiwania importera.
Tabelkę obrazującą wyniki sprzedaży nowych sedanów w Polsce w okresie styczeń-kwiecień zamieszczono na stronie 19. Renault Fluence jest drugim najchętniej kupowanym u nas autem z tym typem nadwozia – w ciągu czterech miesięcy nabywców znalazło 626 tych aut. Dziesiątkę zamyka Renault Thalia z wynikiem 333 egzemplarzy.
Tak, jak trudno dziś kupić auto z silnikiem wysokoprężnym bez doładowania, tak wkrótce może być i z jednostkami benzynowymi. „Auto Świat” porównał trzy pary aut z segmentów A, B i C. W jednej z nich znalazło się Renault Twingo napędzane 100-konnym silnikiem 1.2 TCe. Porównano je z Fiatem 500 zasilanym wolnossącą jednostką 1.4 również dostarczającą 100 KM.
Renault okazało się ciekawszą konstrukcją – jest dynamiczniejsze, minimalnie szybsze, zauważalnie elastyczniejsze, a do tego zużywa mniej paliwa. Do tego kosztuje duuużo mniej, choć jest nieco gorzej wyposażone.
Renault Clio Storia pojawiło się na zdjęciu ilustrującym artykuł o braku tablicy rejestracyjnej i czym to grozi. Całość znajdziecie na stronie 29.
Z kolei tył Renault Clio I można dostrzec na zdjęciu zamieszczonym na stronach 32-33 ilustrującym artykuł poświęcony analizie spalin.
Peugeota 406 porównano z niemiecką konkurencją – Fordem Mondeo i Volkswagenem Passatem – w dziale Używane, a cały test opublikowano na stronach 42-45. Jak wypadło francuskie kombi w porównaniu z niemieckimi rywalami?
Oczywiście najgorzej – otrzymało cztery gwiazdki (na sześć możliwych), podczas gdy każde z niemieckich aut „wyceniono” na pół gwiazdki więcej. Dlaczego? Bo ma filtr cząstek stałych (FAP), co oczywiście w Polsce jest problemem… Silnik 2.2 HDi (takie auto porównano) jest jednak interesującą konstrukcją, 406-tka zwykle była bardzo dobrze wyposażona, a używany egzemplarz kosztuje duuużo taniej, niż którykolwiek z niemieckich konkurentów.
Serce testującego auta Redaktora wyraźnie jednak bije po volkswagenowskiej stronie – Passat w każdej praktycznie dziedzinie okazuje się niedościgłym ideałem dla pozostałej dwójki, zwłaszcza dla Peugeota. Ostatecznie jednak pojawia się sugestia, że za te same pieniądze można kupić zauważalnie nowszego Forda, czy Peugeota i dlatego warto rozpatrzyć taką ewentualność.
200 lat produkcji przemysłowej Peugeota podsumowano na stronach 48-49. Ja osobiście polecam Wam raczej lekturę materiału przygotowanego przez samą Firmę, który zamieściliśmy na naszych łamach nieco ponad tydzień temu.
Niemniej jednak trzeba przyznać, że „Auto Świat” również stanął na wysokości zadania i oprócz tekstu pokazał też zdjęcia różnego rodzaju produktów Marki, w tym modeli samochodów: 203, 205, 305, 401, 402, 403, 404, 504 i prototypowego 802
Z kolei w samym tekście wspomniano jeszcze Peugeoty 1007, 304, 3008, 4007, 504, 5008 i RCZ oraz napisano parę słów o Muzeum Peugeota w Sochaux.
W dodatku „AŚ market” również pojawiły się wzmianki o samochodach francuskich.
Na stronie III wspomniano o pierwszym w Polsce zbudowanym od podstaw według nowych wytycznych Citroëna salonie tej marki. Mieści się w Gdańsku.
Obok zamieszczono tabelkę obrazującą sprzedaż aut dostawczych w Polsce w kwietniu br. Renault jest na drugim miejscu z wynikiem 1.595 aut, Peugeot zajmuje piąte miejsce (1.223 samochody), tuż przed Citroënem (1.166 aut).
Renault i Peugeota wspomniano też na stronie IV w artykule poświęconym numerowi VIN.
O różnych zasadach wyposażania fabrycznie nowych samochodów w koła zapasowe napisano na stronie VI. Wspomniano tam m.in. o firmie Renault.
Czy warto pojechać „na prowincję”, aby dokonac przeglądu okresowego samochodu? „Auto Świat” na stronie VII dodatku sugeruje, że tak, a jako jeden z przykładów podaje różnice cenowe w serwisie Citroëna C5, na jakie można liczyć pomiędzy Warszawą i Pułtuskiem.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w „Auto-Świecie” w tym tygodniu. Można ten numer kupić.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze