Jest na okładce tygodnika AUTO ŚWIAT zdjęcie samochodu francuskiego, nawet w górnej części tejże okładki. Ale malutkie i częściowo przysłonięte. Niemniej jednak obecność Citroëna C4 pierwszej generacji odnotowujemy. Poza tym nic ciekawego, a najwięcej miejsca zajmują – co nader często się zdarza – Volkswageny.
AUTO ŚWIAT nr 24 (1224) z 10.VI.2019
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką) + 32 w mniejszym formacie (dodatek „Samochodem po Europie”)
Cena: 3,99 zł
Koszt 1 strony: 4,75 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Opel, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C4, C5 Aircross, Corsa, EZ-GO, Duster
O rosnącej w Polsce sprzedaży nowych aut pisze Redaktor Sewastianowicz we „wstępniaku” opublikowanym jak zwykle na stronie 3. Wspomina tam piątą w rankingu popularności Dacię oraz przebój producenta, SUV-a Duster. To auto było w maju modelem najchętniej kupowanym przez klientów indywidualnych! Ale nie zabrakło też wzmianki o Oplu wchodzącym od pewnego czasu w skład Grupy PSA. Niemiecka marka jest czwartą najchętniej wybieraną w naszym kraju na rynku pierwotnym.
Myślę sobie, że przez najbliższy rok będziemy wręcz bombardowani mniejszymi i – z reguły – większymi artykułami na temat elektrycznego Volkswagena ID.3. Motogazetkowa promocja już się rozpoczęła. Kolejny jej przejaw znajdziecie na stronach 4-6.
Elektrycznego Opla Corsę wspomniano na stronie 14.
Koncepcyjne Renault EZ-GO widać na zdjęciu ilustrującym krótką notatkę poświęconą wynikom konkursu „Renault Easy City. Design the Future”. Znajdziecie ją poniżej wzmianki o e-Corsie.
Potem długo nie ma nic ciekawego dla miłośników francuskiej motoryzacji. Dopiero na stronach 42-46 AUTO ŚWIAT opublikował kolejny materiał z cyklu Top 10. A w nim – używane kompakty za 10 tys. zł z benzyniakami 1.6. W tej grupie znalazło się tylko jedno auto francuskie – Citroën C4 pierwszej generacji. Redakcja poleca to auto z silnikiem 1.6 o mocy 109 KM, czyli jeszcze starym dobrym motorem. Odradzają zakup wersji napędzanych jednostkami VTi/THP opracowanymi wraz z BMW. Polecany silnik nie jest zbyt oszczędny, nie grzeszy też wyjątkową dynamiką, ale za to jest trwały. AUTO ŚWIAT przestrzega przed potencjalnymi problemami z elektryką (bogate wyposażenie), za to chwali dobre zabezpieczenie antykorozyjne. Za założona kwotę można kupić samochód z 2006 roku, wyraźnie młodszy od niemieckich rywali.
Citroëna C5 Aircross można dostrzec na zdjęciu zamieszczonym na 26. stronie dodatku.
I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze