Z dolnej części okładki uśmiecha się do nas hybrydowy Peugeot 508 SW. Innych samochodów francuskich aktualny, znowu podwójny numer tygodnika AUTO ŚWIAT na okładce nie pokazał. Czy szukając informacji o samochodach francuskich warto kupić to wydanie, które już od niemal tygodnia jest dostępne i pozostanie w punktach sprzedaży do przyszłego poniedziałku?
AUTO ŚWIAT nr 25-26 (1265) z 15.VI.2020
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 68 (z okładką) + 16 (dodatek „Auto używane i porady dla kupujących”)
Cena: 4,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 5,9 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C5, Xsara Picasso, 208, 2008, 508, 806, Captur, Kangoo, Megane, Duster, Lodgy, Crossland X, Grandland X
Przez pierwszych 30 stron nie natrafiłem w tygodniu AUTO ŚWIAT na ani jedną wzmiankę o samochodzie francuskim. Dopiero na stronie 31., ostatniej w teście Forda Pumy, pojawiły się auta Grupy PSA, z którymi Puma rywalizuje na rynku. To Peugeot 2008 oraz Opel Crossland X.
Peugeot 508 SW GT Hybrid
Test hybrydowego Peugeota 508 SW AUTO ŚWIAT zamieścił na stronach 38-40. Pochwalono materiały wykończeniowe i ciekawy design wnętrza. Spodobała się także stylistyka zewnętrzna. Do tego auta – w testowanej wersji GT – jest znakomicie wyposażone, choć pojawiły się pewne problemy z obsługą niektórych funkcji. Chodzi przede wszystkim o rozłączanie się interfejsu Rappe CarPlay i sygnalizowane błędy systemu Night Vision.
Wnętrze nie jest rekordowo przestronne, ale dla czterech osób w zupełności wystarczy. Mimo konieczności wciśnięcia gdzieś akumulatorów – przestrzeń w stosunku do spalinowych wersji się nie zmniejszyła. Bagażnik mieści 530 litrów.
Zespół napędowy ma 225 KM z silnika benzynowego i jest wspomagany 110-konnym silnikiem elektrycznym. Zapewnia to świetne przyspieszenie, choć AUTO ŚWIAT skrytykował pracę automatycznej skrzyni biegów. Dostrzeżono w jej pracy charakter przekładni automatycznych z lat 80. XX wieku. Zauważono też szarpanie podczas redukcji przełożeń.
Stwierdzono też, że na autostradzie ten samochód nie jest zbyt ekonomiczny, a do tego ma mniejszy w stosunku dp wersji spalinowych bak. Tutaj mieści tylko 42 litry benzyny, a to faktycznie niedużo. Auto trochę kosztuje, ale spójrzmy prawdzie w oczy – hybrydy plug-in generalnie nie są tanie.
W teście wspomniano też Citroëna Berlingo, Renault Captura i Opla Grandlanda X.
Peugeota 806 wspomniano w artykule poświęconym karawaningowi w różnej postaci. Materiał ten znajdziecie na stronach 46-48.
A co w dodatku?
Na stronie II znajdziecie zestawienie pochodzące z AAA Auto na temat najpopularniejszych modeli używanych aut sprzedawanych w tej sieci w Czechach, Polsce i na Słowacji. W tym ostatnim kraju na ósmej pozycji znalazła się Dacia Duster, która u nas zajmuje miejsce piąte. Polską dziesiątkę zamyka Renault Megane.
O akcji serwisowej ogłoszonej dla 74 Peugeotów 208 możecie przeczytać na stronie III.
Wśród aut używanych, jakimi można pojechać na wakacje, AUTO ŚWIAT zaprezentował Citroëna Xsarę Picasso, Renault Kangoo I, Citroëna C5 Tourer II oraz Dacię Lodgy. Oczywiście są to modele z różnych przedziałów cenowych. Na dwa pierwsze spokojnie wystarczy 10.000 zł. Citroën i Dacia oznaczają nawet trzykrotnie większy wydatek, za to będą wyraźnie nowsze.
I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w aktualnym, podwójnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze