Tym razem na okładce tygodnika AUTO ŚWIAT nie wypatrzyłem żadnego samochodu francuskiego. To oczywiście jeszcze nie oznacza, że nie warto go kupić, bo nie wydajemy takich werdyktów po rzuceniu okiem na stronę tytułową. Ja pismo kupiłem i sprawdzam, czy powinienem Was ostrzec przed popełnieniem błędu, czy namówić do kupna.
AUTO ŚWIAT nr 26 (1339) z 4.VII.2022
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 60 (z okładką)
Cena: 4,99 zł
Koszt 1 strony: 6,65 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Peugeot, Renault
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: 405, e-2008, Arkana, Captur, Zoe
Pierwszy tekst o samochodzie francuskim pojawia się dopiero na stronie 18. Jest krótki, okraszony dwoma zdjęciami, przy czym nawet to mniejsze zajmuje niewiele mniejszą powierzchnię, niż tekst i traktuje o najnowszej wersji Renault Zoe. Nieco więcej możecie przeczytać na temat tego elektrycznego autka na naszych łamach w oficjalnej informacji prasowej Renault Polska. Zdjęć też pokazaliśmy więcej.
Kolejne francuskie auto, o jakim w tym tygodniu napisał AUTO ŚWIAT, to też Renault. Tym razem to Arkana. Na stronie 29. znajdziecie test ego SUV-a coupe w wersji R.S. Line napędzanego 160-konną odmianą silnika 1.3 TCe. Redaktor Buliński chwali niezłą dynamikę, oszczędny silnik (spalanie z testu, to 5,3 l/100 km poza miastem, ok. 6 l/100 km w mieście i ok. 7 l/100 km na autostradach), szybkość reakcji ekranu dotykowego, nawet materiały wykończeniowe mu się spodobały. Narzeka z kolei na niezbyt aktualne mapy w nawigacji, dość głośną pracę silnika od 4-4,5 tys. obr./min., ograniczony komfort na 18-calowych felgach i słabe wyczucie układu kierowniczego. Wyposażenie auta jest bogate, ale i cena dość wysoka. Tyle, że dziś nie ma tanich aut…
W materiale zatytułowanym „Chcesz kupić auto elektryczne? To nie takie łatwe!” opublikowanym na stronach 37-39, natkniecie się na Peugeota e-2008 oraz Fiata 500e.
Z kolei na stronach 40-41 znajdziecie artykuł o pożarach aut elektrycznych, a w apli mu towarzyszącej wzmiankę o systemie Renault Fireman Access.
W dziale Historia na stronie 57. Reaktor Podbielski przypomina Fabrykę Samochodów w Lublinie, która w latach 1993-1995 produkowała (a w zasadzie składała) Peugeoty 405. Część podzespołów francuskiego auta pochodziła z Polski.
I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT. Okładka była niezłym wyznacznikiem – szkoda kasy.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze