I znowu AUTO ŚWIAT ukazał się z dodatkiem. Na gorszym papierze, za to w minimalnie większym formacie. Pozwala to podnieść cenę pisma, rośnie też kwota, jaką wydajemy za stronę, czyli realnie płacimy drożej, niż za pismo o mniejszej objętości (bo bez dodatku). Czy warto wydać prawie 4 zł na aktualny numer, jeśli szuka się informacji o francuskich samochodach? Sprawdźmy!
AUTO ŚWIAT nr 27 (1227) z 01.VII.2019
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką) + 16 (dodatek „Testy produktów, porady, serwis, prawo”)
Cena: 3,99 zł
Koszt 1 strony: blisko 5,9 grosza
Warto kupić? Raczej tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: 2CV, C4 Picasso, 307, 308, Jumpy, Rifter, Traveller, Clio, Laguna, Megane, Duster, Logan, Grandland X, Zafira
Opel jest marką niemiecką, ale z uwagi na fakt, iż należy ona od paru już lat do Grupy PSA, a Wy chcecie o niej czytać – wspominamy o niej coraz częściej. AUTO ŚWIAT na stronach 12-13 zamieścił test nowej Zafiry. To samochód technicznie bazujący na tych samych rozwiązaniach, z których korzystają Citroën Spacetourer i Peugeot Traveller. A de facto także Citroën Jumpy i Peugeot Expert. Być może AUTO ŚWIAT ma w głębokim poważaniu Grupę PSA, bo miesza te modele dość wyraźnie wspominając Jumpyego i Travellera, czyli wersję dostawczą i osobową. Opisując Zafirę, jako dużego osobowego vana, powinien się odnieść właśnie do osobowych wersji Citroëna i Peugeota, czyli do Spacetourera i Travellera. Skrytykowano prowadzenie (brak przyjemności) i twarde plastiki, ale pochwalono 180-konny silnik, ośmiobiegową automatyczną skrzynię, funkcjonalność i przestronność. Ostatecznie Zafira została „wyceniona” na cztery gwiazdki na pięć możliwych do uzyskania. Nie spodobało się też pozostawienie nazwy modelu, który wcześniej był kompaktowym minivanem.
Na stronach 14-15 AUTO ŚWIAT zamieścił swoje wrażenia z jazd najnowszą generacją Clio. Ja opisałem swoje tutaj. Redaktor Słomski zatytułował swój tekst „Wszystko jeszcze lepsze” i to dobrze opisuje piątą generację tego francuskiego samochodu. Autor dostrzega pewne podobieństwa do aktualnej odsłony Megane. Chwali nowy projekt deski rozdzielczej, ale zauważył jakieś „przycięcia” systemu infotainment. Że też zawsze jakieś felerne egzemplarze trafiają się akurat ludziom z takich tytułów, jak AUTO ŚWIAT czy MOTOR… Byłem na tej samej premierze, pokonałem paroma egzemplarzami Clio V łącznie ze 400 km i nic mi się nigdzie nie przycięło. A przecież sam wybierałem egzemplarze, którymi miałem jeździć, więc Renault specjalnie dla Francuskie.pl niczego przygotować nie mogło ;-)
Co więcej – wg Redaktora Słomskiego ów system lubi się przycinać. Muszę przyznać, że to zaskakujące stwierdzenie, bo musiał ten wniosek powstać po naprawdę licznych przypadkach zacięć w ciągu realnie doby, jaką spędziliśmy w Portugalii. A przecież nocą nie jeździliśmy.
Ogólnie jednak Redaktor Słomski chwali Clio V. Wspomina przy okazji Dustera i zamieszcza zdjęcie z materiałów prasowych przedstawiające wszystkie dotychczas zaprezentowane generacje Clio. Zresztą wszystkie je pokazano podczas portugalskiej premiery prasowej.
O sporych rabatach na Opla Grandlanda X AUTO ŚWIAT wspomina na stronie 16.
Zdzisław Podbielski wydał nową książkę. Tym razem skupił się na autach małych, a na okładce pojawił się m.in. Citroën 2CV. Reprodukcję tejże okładki można zobaczyć na stronie 17.
To materiał „półpromocyjny”, artykuł powstały „we współpracy” z Peugeot, więc bardzo się na nim skupiał nie będę. Wspominam jednak o prezentacji Peugeota Riftera, którą AUTO ŚWIAT opublikował na stronach 18-19. Już wkrótce test dokładnie tego samego egzemplarza znajdziecie na naszych łamach.
W dziale Auta Używane AUTO ŚWIAT zaprezentował Top 10 najlepszych samochodów na wakacje, które można kupić za 20.000 zł. Na stronach 42-45 pokazano też parę modeli z grona tych najbardziej nas interesujących. To Peugeot 308 SW pierwszej generacji, Dacia Logan MCV drugiej generacji, Renault Laguna III i Citroën C4 Picasso. W przypadku 308-ki AUTO ŚWIAT pisze, że zła niesława nietrwałego Peugeota 307 sprawia, że pierwsza generacja 308 nie ma wysokich cen. Ze wspomnianą kwotę można upolować auto z końca produkcji. Wersja SW mogła mieć siedmiomiejscowe nadwozie i okazała się całkiem trwała, choć z silnikami benzynowymi 1.6 bywało różnie. Lepiej wybrać dwulitrowego diesla.
Za 20.000 zł można kupić pięcioletniego Logana MCV, a to całkiem fajne auto, choć niepozbawione ograniczeń. Ma duży bagażnik i twarde plastiki, ale okazuje się trwałe i funkcjonalne. A że niezbyt prestiżowe? Cóż – już kiedyś pisałem na temat prestiżu…
Lagunę AUTO ŚWIAT chwali za trwałość, przestronność i niezłe dwulitrowe silniki, zarówno benzynowe, jak i wysokoprężne. Za założona kwotę można kupić samochód 11-letni. W podobnym wieku będzie C4 Picasso pierwszej generacji, również polecany z dwulitrowymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. Funkcjonalny, bogato wyposażony i wciąż świetnie wyglądający.
Na okładce dodatku (ale też na stronie tytułowej gazety, choć w mniejszym formacie) pojawia się zdjęcie Dacii Duster. To samo zdjęcie po raz trzeci zostało wykorzystane na stronie XII dodatku (pokazano tam też dwie inne fotografie rumuńsko-francuskiego SUV-a) w artykule poświęconym nakładaniu gumowej powłoki na samochód w celu np. zmiany koloru auta. Materiał „ciągnie się” (jak guma) do strony XV.
I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze