To nie zdarza się często… Rzekłbym nawet, że zdarza się rzadko. Ba, to wręcz sytuacja wyjątkowa! Najwięcej miejsca na okładce aktualnego wydania tygodnika AUTO ŚWIAT zajmuje francuskie auto. Nie dominuje, dodajmy od razu, ale fotka jest największa. To Nowy Peugeot 508. Jeden z dwóch francuskich samochodów, bo jest jeszcze malusieńka fotka Peugeota 307 CC.
AUTO ŚWIAT nr 28 (1179) z 09.VII.2018
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,70 zł
Koszt 1 strony: niemal 5,2 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3 Aircross, Xsara, 307, 406, 508, Rifter, Laguna
508-ka jest też pierwszym samochodem zaprezentowanym przez aktualny AUTO ŚWIAT. W rubryce Auto tygodnia na stronach 4-6. Poświęcono mu więcej miejsca, aniżeli w „Motorze”. A przecież tam była to niby Pierwsza jazda…
AUTO ŚWIAT zauważa nie tylko sporą przestronność w przedniej części kabiny Nowej 508-ki, ale też znakomite, szerokie i komfortowe fotele. Wprawdzie po ich maksymalnym opuszczeniu będzie trochę brakowało miejsca na stopy osób siedzących na kanapie, ale to przecież niski samochód. To znaczy, że wsiadając i wysiadając też wypadałoby pochylić nieco głowę. Ale to taki wymóg kultury – ukłonić się ;-)
508-ka okazuje się samochodem znakomicie wyciszonym. Wnętrze wykończono materiałami bardzo dobrej jakości, które z dużą dbałością spasowano. AUTO ŚWIAT twierdzi też, że najtańsze wersje wcale nie wyglądają biednie przy najdroższych! Podobno nowy diesel 1.5 HDi brzmi jeszcze lepiej, niż znakomita przecież wysokoprężna dwulitrówka! Jeśli zaś chodzi o bazową jednostkę napędową, 130-konnego PureTecha, to też okazuje się całkiem dobrym źródłem napędu! Pochwalono też niemalże seryjną ośmiobiegową przekładnię automatyczną. Byłem w szoku, gdy przeczytałem, że pod względem szybkości pracy i delikatności zmian biegów wypada lepiej niż DSG, znane z wielu modeli Grupy Volkswagena!
Wysoko oceniono komfort jazdy oraz precyzję układu kierowniczego. Mocniejszy diesel okazał się oszczędny, a wyposażenie bogate. Auto jeździ bardzo dobrze, ale nie dostało maksymalnej liczby pięciu gwiazdek – musi się zadowolić wynikiem 4,5.
O koncernie PSA, współwłaścicielu czeskiej fabryki w Kolinie, wspomniano w prezentacji Toyoty Aygo zamieszczonej na stronie 7.
Krótką informację o polskich cenach Peugeota Riftera zamieszczono natronie 14.
Następna strona z kolei przynosi malutką informację o tym, że do grona aut z serii Rip Curl dołączył Citroën C3 Aircross.
Żałosna jest próba wciskania Škody Karoq czytelnikom pisma. Niby mieli opisać najtańszą wersję (kosztuje 87.900 zł, czyli na poziomie Peugeota 3008, ale przy Škodzie nikt nie pisze, że to drogo…), ale spodobały im się 8-calowy zestaw multimedialny z nawigacją, czytelną kamerą cofania i systemem Apple CarPlay oraz przycisk uruchamiania silnika. I zaraz potem AUTO ŚWIAT z rozbrajającą szczerością dodaje, że elementy te jednak wymagają dopłaty.To ja Wam jeszcze dopiszę, ile trzeba za to wszystko wysupłać dodatkowo. Ekran z nawigacją, to 3.100 zł. Kamera cofania, to kolejne 1.200 zł. Bezkluczykowe uruchamianie silnika, to co najmniej 1.600 zł. Czyli trzeba dorzucić 5.900 zł. A wszystko to za auto ze 115-konnym benzyniakiem. Kosztujący bazowo 89.900 zł Nowy Peugeot 3008 ma silnik 130-konny. A i wyposażeniem się obronić powinien. Ale motogazetki (i nie tylko) jęczą, że to francuski SUV jest drogi. Chociaż przy tym wygląda znakomicie, nie to, co Škoda. Ale Kurakowi, czy też raczej Karolowi przyznano 4,5 gwiazdki.
Peugeota 307 można dostrzec na zdjęciu zamieszczonym na stronie 36.
AUTO ŚWIAT próbuje podpowiedzieć, jaki używany kabriolet wybrać dysponując budżetem rzędu 15-20 tys.zł. Na pierwszym miejscu – Peugeot 307 CC. Redakcja chwali ten model za niskie koszty utrzymania, raczej bezproblemową eksploatację i atrakcyjny poziom cen, zwłaszcza stosunku do wieku. Opis tego auta znajdziecie na stronie 44.
Renault Lagunę i Peugeota 406 można dostrzec na zdjęciu z numeru 28 z 1998 roku (czyli sprzed 20 lat). Wyżej, na reprodukcji okładki tamtego wydania, zdjęcia Peugeota 406 i Citroëna Xsary.
Na stronie 50. Redaktor Brzeziński pisze o WLTP. Że zablokowało to sprzedaż aut.Utyskuje głównie nad markami niemieckimi, wspomina, że u Koreańczyków jest szansa na łatwiejszy zakup. Znamienne jednak jest to, że jak ognia unika wzmianek o jakiejkolwiek marce francuskiej…
I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w drugim lipcowym wydaniu tygodnika AUTO ŚWIAT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze