Cieszyłem się z małych zdjęć chociaż trzech aut francuskich na okładce „Motoru”, dworując sobie z rzekomo nowego Audi A4 dominującego w tamtym piśmie, a „Auto Świat” poszedł jeszcze dalej – Audi A4 jest tu jeszcze większe, a na okładce, znowu w jej dolnej części, pojawiło się jedno jedyne auto francuskie – Renault Laguna II. No ale „Auto Świat”, to niemalże „VAG Świat”, więc czemu się dziwię?
„Auto Świat” nr 28 (1028) z 6.VII.2015
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 60 (z okładką)
Cena: 2,50 zł
Koszt 1 strony: ponad 4,8 grosza
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault Citroen
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Xsara, 205, 307, Espace, Laguna, Latitude, Megane, Talisman
Pisma motoryzacyjne te minimalne zmiany w Audi tłumaczą dojściem do ideału, a wiadomo, że ideał zmian nie potrzebuje. Czy Audi A4, a może nawet szerzej, Audi jako takie, jest faktycznie ideałem? Śmiem wątpić. Owszem, to mogą być niezłe samochody, dobre nawet, ale idealne? Nie przesadzajmy…
Ale nie mogę odmówić Redakcji „AŚ” profrancuskich ambicji ;-) Na stronie 8. pokazali bowiem wizualizację Renault Talismana, o której w tekście piszą, że to wizualizacja, ale pod tytułem napisano „6 lipca pod Paryżem zostało zaprezentowane Renault Talisman – następca Laguny i Latitude”, co może sugerować, że obrazki przedstawiają rzeczywiste auto. Dobrze, że przyznali się niżej do wizualizacji, bo Talisman wygląda przecież znacząco inaczej. Z tekstu też zbyt dużo się nie dowiecie, ale znajdziecie tam za to wzmiankę o Espace’ie. Ale dobrze, że pokuszono się o taki „przedpremierowy” tekścik. Znalazła się w nim także wzmianka o marce Peugeot.
„Audi wybiera się na Księżyc” przeczytałem tytuł krótkiego newsa na stronie 11. Niestety – to tylko technologiczne wsparcie, a nie wyjazd całej firmy… Przypomniał mi się stary kawał opowiadany po wystrzeleniu w Kosmos Jurija Gagarina:
„Słyszał pan, panie majster? Ruskie w Kosmos polecieli!” – mówi robotnik.
„Wszystkie?” – pyta majster.
„Jeden” – pada odpowiedź.
„To co wy mi tu, Kowalski, głowę zawracacie?” ;-)
Opis Renault Laguny II zamieszczono w dziale Z drugiej ręki na stronach 38-39. Okazuje się, że to bardzo interesująca propozycja (wyceniono ją na cztery z pięciu możliwych do zdobycia gwiazdek), na co wpływ mają nie tylko atrakcyjne ceny i bogate wyposażenie, ale też wysoki poziom bezpieczeństwa. Najwięcej problemów można się spodziewać po silniku 1.9 dCi, ale z drugiej strony w masie napędzanych nim aut jest mnóstwo takich, które nie sprawiały problemów jednostkami napędowymi! Również niektóre elementy zawieszenia mogą się okazać nietrwałe, ale dużo zależy od stanu konkretnego egzemplarza oraz od daty jego produkcji – auto było modyfikowane w ciągu siedmiu lat produkcji. Warto się zdecydować na 2-litrowe silniki – benzynowe i wysokoprężne – bo to generalnie dobre jednostki napędowe.
Wśród „18 aut kompaktowych od 3 do 30 tys. zł” na stronach 40-43 polecono także parę samochodów francuskich, np. Citroëna Xsarę I w cenie do 5.000 zł, Peugeota 307 w cenie do 15.000 zł czy Renault Megane III w cenie do 25.000 zł.
Peugeota 205 zaprezentowano w „Auto Świecie” przez 20 laty, o czym wspomniano teraz na stronie 49.
I to już wszystko o naszych ulubionych samochodach w aktualnym numerze „Auto Świata”.
Krzysiek Gregorczyk.
Najnowsze komentarze