Jaką notę może uzyskać używany Volkswagen Golf w tygodniku AUTO ŚWIAT? Oczywiście najwyższą. Nawet w teście długodystansowym. Takie oceny są praktycznie zarezerwowane dla marek koncernu VAG. Znając różne przypadki z samochodami tego producenta zastanawiam się, jak to jest w ogóle możliwe. Ale pewnie ja wyszukuję sobie jednostkowe przypadki, a dziennikarze Auto Bilda, jak sądzę, wybierają egzemplarze na chybił trafił i zawsze trafiają na te dobre…
AUTO ŚWIAT nr 30 (1181) z 23.VII.2018
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,70 zł
Koszt 1 strony: niemal 5,2 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Megane, Duster
Zacząłem od Golfa, bo to jeden z dominujących tematów okładki aktualnego numeru tygodnika AUTO ŚWIAT. Gwoli sprawiedliwości dodam jeszcze, że na owej okładce – w jej dolnej części – zagościła Dacia Duster. To jedyny przedstawiciel jakiegokolwiek francuskiego koncernu motoryzacyjnego w tym miejscu. Dominują produkty marek niemieckich.
Przy okazji zapowiedzi nowej generacji Nissana Qashqaia (strony 8-9) AUTO ŚWIAT wspomniał Alians Renault-Nissan-Mitsubishi.
Dacia Duster okazała się najchętniej kupowanym w czerwcu nowym samochodem w Polsce w kanale sprzedaży do klientów indywidualnych. AUTO ŚWIAT poinformował o tym na stronie 15.
Nieco niżej zamieszczono krótka informację, że Renault wprowadza na rynek jeszcze mocniejszą odmianę Renault Megane R.S. – wersję Trophy.
Dacia Duster powróciła na stronach 22-24. To początek półrocznego testu długodystansowego wersji napędzanej benzynowym silnikiem 1.6 SCe. W artykule napisano, że Duster sprzedaje się rewelacyjnie, ma niską utratę wartości (najniższą w segmencie!), a używane auto łatwo sprzedać. Duster jest dostępny w cenie od 39.900 zł. Oczywiście to wartość zachęcająca, ale nie transakcyjna ;-) Klienci zwykle wybierają bogatsze wersje, już wyposażone w klimatyzację.
Pochwalono fotele, ale skrytykowano trochę ilość miejsca na wysokości kolan pasażerów siedzących na kanapie. Co ciekawe zarzut – w oparciu o zamieszczone zdjęcie – wydaje się być nietrafiony. Również w naszym teście nie narzekaliśmy na ten wymiar.
Redaktor Borkowski przytomnie zauważa, że wyposażenie Nowego Dustera może być naprawdę bogate. Owszem, nierzadko opcje wymagają dopłaty, ale z reguły są one bardzo rozsądnie wycenione. Pochwalono seryjną trzyletnią gwarancję, cicho pracujący silnik, atrakcyjną cenę samochodu, bagażnik i komfort. Skrytykowano niewygodne klamki zewnętrzne, słabą elastyczność na piątym biegu, spasowanie wykładzin w bagażniku oraz ciasnotę z tyłu. Jaką ciasnotę???
Póki co ocena Dustera, to 4,5 gwiazdki. Taka sama, jak pokazanego na następnej stronie Porsche Panamera 4 E-Hybrid…
Krótka wzmianka o koncernie PSA pojawiła się w zamieszczonym na stronach 46-49 artykule poświęconym 20 latom produkcji w Gliwicach Opla Astry.
I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w trzecim lipcowym wydaniu tygodnika AUTO ŚWIAT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze