Tylko kawałeczek Renault Clio w barwach Traficar oraz maleńka fotka Renault Clio II reprezentują Francję na okładce aktualnego wydania tygodnika AUTO ŚWIAT. Cóż – trzeba było przeznaczyć dużo miejsca na BMW i Škodę. Zajrzyjmy jednak do wnętrza, by z podpowiedzią o potencjalnej sensowności zakupu tego tygodnika nie sądzić po pozorach.
AUTO ŚWIAT nr 32 (1183) z 6.VIII.2018
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,70 zł
Koszt 1 strony: niemal 5,2 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Xantia, Xsara Picasso, 301, Clio, Laguna, Thalia
Pierwsza interesująca nas szczególnie wzmianka pojawia się dopiero na stronie 12. Dotyczy wyprodukowania przez Alians Renault-Nissan-Mitsubishi przeszło 5,5 miliona samochodów w pierwszym półroczu br. Świetny wynik!
Przeskakujemy teraz na stronę 25. Tak AUTO ŚWIAT zamieścił test Renault Clio 1.2. Auto jest na rynku od sześciu lat i AUTO ŚWIAT utyskuje trochę na jedynie cztery poduszki powietrzne i brak systemów wspomagających kierowcę, takich jak automatyczne hamowanie czy kontrola pasa ruchu. Mimo wszystko Autor uznaje, że samochód wciąż ciekawie wygląda i do tego przyjemnie się nim jeździ.
Za przyzwoitą uznano przestronność. Dobrze oceniono silnik 1.2 TCe współpracujący z manualną skrzynią. Pomarudzono jednak trochę na spalanie – w warszawskich realiach auto potrzebowało nieco ponad 9 l/100 km. Za to stwierdzono, że Clio oferuje niezłe połączenie precyzji jazdy z komfortem. Do tego ma skuteczne hamulce. Nie za bardzo spodobała się natomiast cena. Bo jak bazowa za wersję Limited (58.100 zł) jest akceptowalna, to po dorzuceniu paru opcji (automatyczna klima, karta Hands Free) wzrosła do przeszło 65.000 zł, a to uznano już za nadmierna kwotę. Wspomniano też Dacię wzmiankując o okresie gwarancji.
Citroëna Xantię można dostrzec na malutkim zdjęciu zamieszczonym na stronie 29. Z kolei na następnej stronie, w tym samym materiale, trudno nie zauważyć fotki powypadkowej Laguny II.
Renault Clio w ofercie Traficar wspomniano na stronie 33. w materiale poświęconym wynajmowaniu samochodów.
O testach komunikacji między pojazdami wspomniano na stronie 37. Biorą w nich udział m.in. Grupa PSA (Peugeot, DS Automobiles).
Peugeota 301 i Renault Thalię wspomniano w materiale opisującym używaną Škodę Rapid (strony 38-41).
Z kolei wśród atrakcyjnych 15-latków (chodzi oczywiście o samochody) na stronach 42-45 wspomniano Renault Clio II i Citroëna Xsarę Picasso. Pochwalono nie tylko atrakcyjne ceny tego pierwszego, ale też jego dobre prowadzenie, dość wysoki komfort i bezpieczne z punktu widzenia użytkownika jednostki napędowe. Zwrócono jednak uwagę na możliwe awarie układu elektrycznego i niezbyt trwałe elementy zawieszenia. Tanie wprawdzie, ale jednak. Również okładziny szczęk hamulcowych potrafią się odklejać.
Xsara Picasso wciąż znakomicie wygląda, jest przestronna, funkcjonalna i komfortowa. Z silnikami tez nie powinno być problemów. AUTO ŚWIAT narzeka w zasadzie tylko na instalację elektryczną i niezbyt trwałe elementy zawieszenia.
I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze