„Auto-Świat” nr 3 (551) z 16.I.2006
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 1,90 zł
Koszt 1 strony: nieco ponad 3,5 grosza
Warto kupić: w zasadzie tak
O jakich markach francuskich piszą Citroën, Peugeot, Renault
Jakim modelom poświęcono miejsce: C5, 207, 307, 407, Laguna, Megane
Już na stronach 6-7 zapoznać się możecie (o ile ktoś jeszcze do tej pory tego nie zrobił ;-) na przykład tutaj) z Peugeotem 207. Wracając jednak do prasy – osobiście uważam, że to, co zamieszczono w „Auto-Świecie”, to nieco lepszy artykuł, niż ten wydrukowany w omawianym już „Motorze”.
„Auto-Świat” ostatnio zaproponował internautom udział w Narodowym Auto Teście. Pierwszą prezentacją w tym programie jest Renault Megane. Niestety już pierwszy akapit relacji jest tendencyjny – słowa „Czyżby pojawił się „francuz”, który jest nie tylko elegancki i ładny, lecz także nie psuje się, jeździ szybko i zgrabnie, ma funkcjonalne i wygodne wnętrze?” mają tyle z faktami, co… nie wiem, co ;-) Od lat francuskie samochody słyną z komfortu, wygody, ergonomii (tak, tak!), znakomitych własności jezdnych (rewelacyjne zawieszenia choćby Peugeota 405, czy Citroëna Xsara), stylistyki (cudowna DSa, reprezentacyjne Peugeoty, prestiżowy CX, czy nowatorski Vel Satis) oraz trwałości. Tylko że to są cechy w Polsce niedostrzegane, ale proszę Państwa – nie jest tak, jak się wielu Polakom wydaje – że skoro o czymś się nie mówi, to tego nie ma! To wszystko są fakty, a w Polsce kultywuje się mity…
Swoje opinie możecie oczywiście wyrazić w ankiecie Narodowego Auto Testu, do czego ze swojej strony zachęcam. Cytowane w tygodniku opinie użytkowników Renaulta Megane zdają się potwierdzać nasze uznanie dla francuskich samochodów :-)
Warto rzucić okiem na mały artykuł na stronie 16., gdzie zestawiono 10 najlepiej sprzedających się w Polsce modeli klasy średniej. I od razu na początek – skucha, Panowie Redaktorzy! Zapamiętajcie sobie, że Octavia jest kompaktem, a nie samochodem klasy średniej!!! To, ze jest dłuższa od dostarczającego jej płyty podłogowej Golfa, to za mało, by umieszczać ją w tej samej kategorii, co Avensisa, czy Mondeo!!! Nas cieszy za to obecność w tabelce (całkiem zasłużona, nie jak w przypadku Škody) Peugeota 407 (miejsce 7.), Citroëna C5 (lokata 8.) i Renaulta Laguny (pozycja 9.), wszystkich z silnikami diesla zresztą.
Następny artykuł związany z francuskimi samochodami napotkamy dopiero na stronie 35. Chodzi o interwencję w sprawie opon zimowych sprzedanych jako dodatek do Peugeota 307. Zachowanie dealera jest godne naśladowania – wszystko dla zadowolenia klienta!
Niestety – to już wszystko w tym numerze „Auto-Świata”. Sporo mniej, niż w „Motorze”, ale całkiem nieźle (choć stronniczo…).
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze