„Auto Świat” nr 32 (832) z 8.VIII.2011
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,30 zł
Koszt 1 strony: ponad 4,4 grosza
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą lub choćby wzmiankują: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia
Jakim modelom poświęcono choćby odrobinę miejsca: DS, DS3, XM, 206, 307, 308, 5008, 4, Avantime, Clio, Espace, Frenzy, Laguna, Megane, Thalia, Logan
Kamil domaga się na stronie 4. w swoim liście do Redakcji, aby porównano 7-osobowe vany, w tym Peugeota 5008 i Renault Espace. Na tej samej stronie Michał wspomina o Peugeocie 206 CC, a „AŚ” opublikował nadesłaną przez Magdalenę Cent fotografię kolorowego, jak malowidła Indian południowoamerykańskich, Renault 4. Zdjęcie zrobiono rzeczywiście w Urugwaju.
Renault Clio, nad którym znęcają się strażnicy miejscy, widać na zdjęciu zamieszczonym na stronie 5.
Króciutką notatkę poświęconą koncepcyjnemu Renault Frenzy znajdziecie na stronie 14.
Podobnej długości wzmianka o zwycięstwie Sebastiena Loeba w Rajdzie Finlandii znalazła się na stronie 15.
Wspomniany na wstępie test systemów stop&start w dziewięciu samochodach najróżniejszych klas znajdziecie na stronach 16-21. Okazuje się, że najlepiej spisuje się on w Peugeocie 308 CC 1.6 e-HDi. I nawet nie dlatego, że oszczędność paliwa uzyskana w teście wyniosła aż 10,3%, bo były auta, które oszczędziły jeszcze więcej. Po prostu praca układu jest najbardziej komfortowa, choć w stawce pojawiły się nawet takie tuzy, jak Audi A6, BMW, X3, Mercedes E, czy Porsche Panamera! Dodajmy jeszcze – z niemałą satysfakcją – że najgorzej oceniono system stop&start w… Golfie! I tylko ten w Peugeocie oceniono na maksymalną liczbę pięciu gwiazdek!!!
Jako potencjalnego konkurenta dla testowanej na stronach 24-25 Lancii Ypsilon pokazano m.in. Citroëna DS3.
Renault Clio można dostrzec na zdjęciach ilustrujących artykuł zamieszczony na stronach 28-29 traktujący o stosowaniu videorejestratorów w samochodach.
O tym, że w ASO wcale nie musi być drogo, traktuje z kolei materiał zamieszczony na stronach 30-31. Wśród wielu przykładów podano też te dotyczące Peugeota (na przykładzie modelu 307) i Renault (na przykładzie Megane).
Właściciel Laguny szuka porady związanej ze sterownikiem silnika w jego samochodzie. Możecie o tym poczytać zaglądając na stronę 33.
O problemach właściciela Dacii Logan, którą zżera korozja, poczytać możecie w dziale Interwencje na stronie 35.
Na tej samej stronie znajdziecie też informację o akcji serwisowej dotyczącej Renault Thalii.
Francuskie samochody często są oryginalne, nierzadko wyprzedzają swoją epokę, a niektórzy muszą do nich po prostu dojrzeć, co innym nie uda się nigdy ;-) Wśród takich wyjątkowych aut zaprezentowanych na stronach 36-41 pokazano m.in. Citroëna XM (i wspomniano przy okazji przełomowy model DS), Peugeota 206 CC oraz Renault Avantime’a, przy którym z kolei wspomniano vana Espace.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w „Auto Świecie” w tym tygodniu.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze