I znowu AUTO ŚWIAT ukazał się z dodatkiem. Na gorszym papierze, za to w minimalnie większym formacie. To nie dziwne, bo zbliża się koniec miesiąca, a zwykle ostatni numer w każdym miesiącu jest rozszerzony. O dodatek, ale i w cenie. Rośnie też kwota, jaką wydajemy za stronę, czyli realnie płacimy drożej, niż za pismo o mniejszej objętości (bez dodatku). Czy warto wydać prawie 4 zł na aktualny numer, jeśli szuka się informacji o francuskich samochodach? Sprawdźmy!
AUTO ŚWIAT nr 35 (1235) z 26.VIII.2019
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką) + 16 (dodatek „Testy, porady, eksploatacja”)
Cena: 3,99 zł
Koszt 1 strony: blisko 5,9 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, 205, 208, 504, 508, 605, 607, Clio, Laguna, Duster
AUTO ŚWIAT kompletnie zignorował francuską motoryzację na okładce aktualnego numeru. Czyżby nic się nad Sekwaną nie działo w tej branży? OK, fabryki w sierpniu z reguły stoją, przeprowadzane są wówczas ich modernizacje, naprawy itp., a pracownicy idą na wakacyjne urlopy. Ale branża samochodowa nie śpi. Widać to zresztą także po publikacjach na naszych łamach. Codziennie pojawia się po kilka tekstów. OK, nie tylko dotyczących bieżących wydarzeń, bo chcemy też przypominać historię, ale zarówno w Grupie Renault, jak i w koncernie PSA dzieje się dużo.
Już na stronach 4-5 znajdziecie fajny materiał na temat Peugeota 508 SW. Tego nowego. Zaprezentowano tam wersję ze 180-konnym silnikiem benzynowym. Cały tekst jest napisany bardzo przyjaźnie, więc można pomyśleć, że AUTO ŚWIAT zmienił punkt widzenia. Niestety po „wlepce”, że artykuł powstał „we współpracy z Peugeot” wnoszę, że to taki materiał „półpromocyjny”, a nie żadna zmiana optyki w Redakcji pisma. W tekście pojawiły się odniesienia do modeli 205, 208 i 504. A co o 508 SW sądzi niżej podpisany, dowiecie się już wkrótce z testu. Przejechałem takim samochodem (tyle, że z dieslem pod maską) ponad 5.000 km i na tej podstawie coś już mogę powiedzieć (i napisać).
Na wakacje najwyraźniej pojechali ludzie z korekty. A to pisze AUTO ŚWIAT o Bugatti za 8 milionów złotych netto (w tytule) i w treści za 8 milionów euro netto (no chyba, że rząd zrównał nam kurs obu walut, a ja tego nie zauważyłem…), a to w tabelce z punktami w porównaniu trzech SUV-ów tworzy markę JMW. Literówki się zdarzają, OK, nam także, ale my jesteśmy małym wydawnictwem, a wielki AUTO ŚWIAT, za którego treści w dodatku trzeba płacić, takich wpadek jednak powinien unikać.
Citroëna C3, Dacię Duster i Renault Lagunę wymieniono wśród 10 samochodów podając ceny łożysk kół w artykule zamieszczonym na stronach 34-35.
Dacię Duster można dostrzec na zdjęciu opublikowanym na stronie 39.
W dziale Z naszego archiwum (strona 44.) przypomniano materiał sprzed 20 lat traktujący o Peugeocie 607, następcy modelu 605. To były czasy – chwalono francuski samochód, a wręcz się nim zachwycano!
W dodatku na stronie II znajdziecie zestawienie dziesięciu najchętniej sprowadzanych do Polski używanych marek samochodowych. Na piątej pozycji znajduje się Renault, na siódmej Peugeot, a na ósmej Citroën. Pozycję wicelidera dzierży Opel, acz sprowadzane są modele jeszcze sprzed współpracy z PSA, nie mówiąc o przynależności marki do tego francuskiego koncernu.
Na następnej stronie pojawiła się informacja, że Renault Clio jest jednym z najpopularniejszych aut miejskich na rynku wtórnym.
Peugeoty 308 pierwszej generacji można dostrzec na zdjęciu opublikowanym na stronie VI dodatku.
I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze