Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 36/2018

8 6

Gdzieś tam w tle okładki aktualnego numeru tygodnika AUTO ŚWIAT pojawiły się zdjątka, na których można dostrzec Alpine A110, Renault Modusa oraz Peugeota 308. Znowu nie wróży to zbyt dobrze zawartości pisma. Ale że nie oceniamy po pozorach, więc zapraszamy Was na stronniczy przegląd prasy, w którym zajrzymy też do wnętrza tygodnika AUTO ŚWIAT.

 

AUTO ŚWIAT nr 36 (1187) z 3.IX.2018
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,70 zł
Koszt 1 strony: niemal 5,2 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C1, C3, C4 Picasso, C-Elysee, Jumpy, 4, 301, 306, 308, Arkana, Clio, Kangoo, Laguna, Megane, Modus, A110, Duster, Logan

 

We „wstępniaku” Redaktor Sewastianowicz pisze tym razem o nazwach modeli samochodów – przemijających i trwających. Oczywiście kompletnie pomija motoryzację francuską. Jedynie pod koniec pisze tak: Niektórych nazw jest nam po prostu żal. Z drobnymi wyjątkami jakoś mniej przywiązujemy się też do oznaczeń modeli cyframi – trudniej je zapamiętać i nie budzą takich emocji. Być może miał to być prztyczek właśnie we francuskie koncerny, ale okazało się to bronią obosieczną. Bo dotyczy nie tylko Citroëna, Peugeota, czy kiedyś Renault, ale też Audi, BMW, Ferrari, czy Porsche. Fakt – nie wzbudzają emocji ;-)

Ale pierwszy francuski samochód, nie licząc okładki, pojawił się dopiero na stronie 11. To Renault Arkana – SUV coupe zaprezentowany na Salonie Samochodowym w Moskwie pod sam koniec sierpnia.

AUTO ŚWIAT dokonał przeglądu rynku nowych aut poszukując dziesięciu najciekawszych kompaktów dostępnych w cenie do 80.000 zł. Wyniki tego przeglądu znajdziecie na stronach 12-17. Nie ze wszystkimi wyborami gotów jestem się zgodzić, bo np. Fiat Tipo, to raczej auto subkompaktowe. W efekcie można by było w zestawieniu umieścić także Citroëna C4 Cactusa, którego jednak zabrakło.

Pojawił się za to Peugeot 308, uznano go jednak za drogą propozycję. Cóż, tani nie jest, ale i oferuje całkiem sporo, choć może nie na pierwszy rzut oka ;-) AUTO ŚWIAT chwali zwinne prowadzenie, dobry komfort jazdy, żwawy i oszczędny 110-konny silnik oraz pojemny bagażnik. Nie spodobały się wysoka cena bazowa, ograniczona przestronność z tyłu i nerwowość tylnej osi na dziurawych drogach.

Wspomniano także Renault Megane IV – w moim odczuciu naprawdę interesujący samochód. Auto jest dostępne już od 54.900 zł, a to w tym segmencie wręcz okazja cenowa! AUTO ŚWIAT radzi jednak wybór bogatszej wersji z mocniejszym silnikiem. Proponują 130-konnego benzyniaka w wersji Limited nieznacznie przekraczając założony budżet. W zamian za to otrzymuje się niemal kompletne wyposażenie, aksamitnie pracujący silnik, elegancki styl, ale kosztem (to opinia z tygodnika!) mało intuicyjnej obsługi, ciasnej tylnej części kabiny, zbyt sztywnego zawieszenia (???) oraz nieco ospałej jednostki 1.2 o mocy 130 KM. Ale – jak wiecie – już są polskie ceny Megane z silnikiem 1.3 TCe.

Alpine A110 – legenda motoryzacji. Wskrzeszona w postaci nowego Alpine A110. O tym, jak jeździ ten sportowy samochód możecie poczytać na stronach 24-26 aktualnego wydania tygodnika AUTO ŚWIAT. W materiale pojawiły się odniesienia także do modeli Renault – Clio i Megane R.S. W tekście nie brakuje zachwytów nad pracą silnika, nad prowadzeniem, nad osiągami, nad wszystkim w zasadzie. Walka o jak najniższą masę sprawiła, że do uzyskania ekscytujących wrażeń wystarczy 252-konny silnik. Całe auto, to kwintesencja francuskiego pojmowania życia. A AUTO ŚWIAT ocenił je na maksymalne pięć gwiazdek!

W tekście poświęconym samochodom poleasingowym (strony 30-32) pojawiły się wzmianki o Citroënie C4 Picasso, DS 4 i Renault Lagunie.

Sporo interesujących nas aut pojawiło się w materiale opublikowanym na stronach 34-36. Traktuje on o samochodach bez fabrycznych radioodtwarzaczy i o tym, jak wybrać dobre radio do auta. Wśród modeli bez fabrycznego radia (oczywiście w określonych wersjach) wymieniono m.in. Citroëny C1, C3, C-Elysee i Jumpy, Dacie Duster i Logan, Peugeota 301 oraz Renault Clio i Kangoo.

O niedużych, miejskich wręcz minivanach AUTO ŚWIAT pisze w dziale Z drugiej ręki na stronach 44-45. Wśród pięciu najlepszych – zdaniem Redakcji – modeli wymieniono Renault (Grand) Modusa. Pochwalono dobry stosunek ceny do wieku i funkcjonalność, m.in. przesuwaną wzdłużnie kanapę. Ceny części zamiennych są niewysokie i łatwo dostępne (pokrewieństwo modelu z Clio III). Silniki nie powinny sprawiać problemów, ale wymiana żarówek w przednich reflektorach – już tak. Wysoki poziom bezpieczeństwa!

W dziale Z naszego archiwum (strona 49.) pojawiła się wzmianka o Peugeocie 306 S16.

I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
4 Wątki komentarzy
4 Odpowiedzi na wątki
1 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
7 Autorzy komentarzy
DżonDaromerMirasŁukaszKrzysztof Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
cindar
Gość
cindar

Jeśli 308 i nerwowość tylnej osi to jak nazwać zachowanie Octavii? Histeria tylnej osi? W auto swiecie pracują propagandziści

Piotr
Gość
Piotr

„Fiat Tipo, to raczej auto subkompaktowe”… a skąd takie zdanie?
Dla wersji hatchback:
308: długość 4253, szerokość 1804, wysokość 1457, ROZSTAW OSI 2620
Tipo: długość 4368, szerokość 1792, wysokość 1495, ROZSTAW OSI 2638.

Obiektywnie więc fiat jest pełnym członkiem rodziny kompaktów.

Miras
Gość
Miras

Normalny kompakt, tylko okazyjnie wyceniony. Z wyposażenia i wykończenia niczego mu nie brakuje, fiat zrezygnował z bajerów do lansu i tyle. Masa osób ciśnie po fiacie, no bo to fiat więc musi być badziewiasty… analogicznie co inne auta na F i francuzy

Daromer
Gość
Daromer

I niech ktoś powie że to kto jest właścicielem pisma nie ma wpływu na treść i tyko obiektywizm dziennikarzy się liczy.Właśnie dlatego prasa nie powinna być w obcych rękach nie tylko o politykę tu chodzi.

Dżon
Gość
Dżon

Było o tym jakiś czas temu, AutoBild czyli AutoŚwiat jest powiązany z wieśwagenem finansowo. :mad: