Na duże zdjęcia interesujących nas aut na okładce tygodnika AUTO ŚWIAT możemy liczyć rzadko i tym razem nie jest to taki przypadek. Ale trzy takie samochody się pojawiły. Na małych zdjęciach pokazano Dacię Duster po liftingu, Peugeota 307 SW (podpisując go Peugeot 308…) oraz Renault Megane II Grandtour.
AUTO ŚWIAT nr 36 (1137) z 04.IX.2017
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,50 zł
Koszt 1 strony: ponad 4,8 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: e-Mehari, 307, 308, Megane, Duster, Sandero
I właśnie najnowsze wcielenie Dacii jest tematem pierwszego artykułu na temat interesujących nas aut. AUTO ŚWIAT prezentuje Dustera na stronach 10-11 przypominając przy okazji wersje z lat 2010 orz 2013. Najnowsze wcielenie będzie można obejrzeć w przyszłym tygodniu we Frankfurcie i zamierzam to auto mocno obfotografować. Jeśli tylko się da ;-) Ale już je opisaliśmy parę dni temu prezentując kilka fotek z materiałów prasowych.
Na stronie 15. AUTO ŚWIAT pokazuje dwa zdjęcia limitowanej serii Citroëna e-Mehari Styled by Courrèges.
Dacię Sandero wspomniano – w roli potencjalnego rywala! – w opisie Forda Ka+ (strony 22-24). Moim zdaniem to dość karkołomne uznawać te auta za konkurencję. Sandero jest zauważalnie większe (dłuższe o 14 cm, rozstaw osi większy o 28,9 cm!), a do tego wyraźnie tańsze – bazowe Ka+ kosztuje 37.900 zł, a to o 8.000 zł więcej od Dacii Sandero. I ma o 5 KM słabszy silnik od Dacii, a do tego jest cięższe od Sandero o ponad 100 kg.
AUTO ŚWIAT w dziale Z drugiej ręki proponuje pięć modeli kompaktowych w wersjach kombi. Oprócz żelaznego kandydata do takich zestawień w motogazetkach, czyli Škody Octavii, pokazano Forda Focusa I Turnier, Opla Astrę Caravan, Peugeota 307 SW oraz Renault Megane II Grandtour. Wszystkie te auta można kupić w cenie poniżej 10.000 zł. Megankę „wyceniono” na 9.100 zł, a Peugeota na 9.600 zł – oba auta z 2006 roku. Škoda Octavia ma cenę 9.700 zł, ale jest to auto z roku 2003, czyli o trzy lata starsze od francuskich rywali! Autor pisze też, że „Octavia mimo upływu lat wciąż nieźle się prezentuje”. Ja bym napisał, że prezentuje się nieźle w porównaniu z kolejnymi generacjami, bo niewiele w nich stylistycznej świeżości. W efekcie wszystkie prezentują się słabo ;-)
I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze