Chat with us, powered by LiveChat

Honda Civic, Hyundai i30 czy Renault Megane. Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 37/2019

4 556

Niewielkie zdjęcia Peugeota 407 i Renault Laguny pojawiły się – o dziwo w górnej części – na okładce aktualnego wydania tygodnika AUTO ŚWIAT. Traktował o nich, ale i o innych modelach, będzie artykuł w dziale Auta Używane, gdzie AUTO ŚWIAT poszukuje trwałych benzyniaków w segmencie D.

 

AUTO ŚWIAT nr 37 (1237) z 9.IX.2019
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,90 zł
Koszt 1 strony: blisko 5,6 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia, Łada, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Xsara, 407, Laguna, Megane, Twingo, Sandero, Vesta, Adam, Karl

 

Peugeota i Citroëna wspomina Redaktor Sewastianowicz we „wstępniaku” zamieszczonym na stronie 3. To jedne z kilku marek, których ma nie być na Salonie Samochodowym we Frankfurcie, który rozpoczyna się de facto jutro (dwa dni prasowe), a swoje podwoje otwiera dla szerokiej publiczności (która kupi bilety) od czwartku. Wybieramy się tam, rzecz jasna, więc szukajcie relacji z IAA na naszych łamach. Odwiedzimy po raz pierwszy także Opla, bo t marka wchodząca w skład Grupy PSA.

A skoro mowa o Oplu, to modele Adam i Karl wspomniano w artykule poświęconym Hyundaiowi i10 (strony 6-7). W tym materiale natkniecie się też na wzmianki o Renault Twingo.

Nowego Nissana Juke’a AUTO ŚWIAT pokazał na stronie 12. Nie wspomniano tam ani o Renault Capturze, ani o Aliansie Renault-Nissan, a można było ;-)

Łada też w dużej mierze należy do Renault. O lekko usportowionym modelu Granta wspomniano na stronie 12.

Trzy kompaktowe hot hatche – Hondę Civic, Hyundaia i30 i Renault Megane – porównano na stronach 14-19. Tyle, że nie na punkty, a na gwiazdki. Megane R.S. Trophy uzyskało po 4,5 gwiazdki za osiągi i prowadzenie i po 4 za brzmienie, fascynację oraz koszty. Ostatecznie przyznano francuskiemu modelowi cztery gwiazdki. Hyundai ostateczną notę miał taką samą, ale uzyskał tylko jedną notę 4,5-gwiazdkową (za koszty), jedną 4-gwiazdkową (za prowadzenie) i trzy 3,5-gwiazdkowe (osiągi, brzmienie i fascynacja). Wyraźnie więc widać, że cztery gwiazdki czterem gwiazdkom zdecydowanie nierówne. Skoro Megane uzbierało łącznie 21 gwiazdek cząstkowych, a Hyundai dziewiętnaście, to po zaokrągleniu oba mają średnio po cztery gwiazdki, ale różnica jest spora. A Honda? Dorobek japońskiego modelu, to 22 gwiazdki i tu już notę końcową zaokrąglono do 4,5 gwiazdki. Pięciogwiazdkowe wyniki cząstkowe pojawiły się przy ocenie prowadzenia i fascynacji, za osiągi przyznano 4,5 gwiazdki, za brzmienie 4, a za koszty 3,5. Choć więc realnie Honda wygrała z Renault jedną gwiazdką cząstkową, a Renault z Hyundaiem dwoma, to dwa ostatnie samochody oceniono tak samo, a pierwszy lepiej.

Popularne i z trwałymi silnikami benzynowymi – taki tytuł ma materiał zamieszczony w dziale Auta Używane na stronach 38-43. Porównano w nim Forda Mondeo III, Mazdę 6 II, Peugeota 407, Renault Lagunę III i Volkswagena Passata B6. Wszystkie modele opisano z silnikami 2.0 o mocy rzędu 140-150 KM. Peugeota można mieć za najmniejsze pieniądze, taniej nawet o połowę od Mondeo i Mazdy, ale jest to model, nie licząc Passata, najstarszy w porównaniu.

Niestety Peugeot 407 otrzymał tylko dwie gwiazdki na pięć możliwych. Uznano, że ma drogie w naprawach zawieszenie, problemy z elektryką, jest niezbyt przestronny na kanapie, a oferta jest słaba jakościowo – na rynku jest dużo wyeksploatowanych egzemplarzy. Cóż, to możliwe, skoro auto zadebiutowało 15 lat temu. Ale o będącym w podobnym wieku Passacie (2,5 gwiazdki) nie napisano, że na rynku jest sporo wyeksploatowanych egzemplarzy. Na szczęście przyznano, że wiele aut jest powypadkowych i/lub ma cofnięte liczniki. Do tego Passata cechuje spora awaryjność i ma on coraz większe kłopoty z korozją. Silnik też jest nieidealny. Mondeo otrzymało trzy gwiazdki, Mazda 3,5, a zwycięzcą porównania została Laguna! Przyznano jej cztery gwiazdki chwaląc za atrakcyjne ceny, wysoką trwałość, świetny silnik, komfortowe zawieszenie, a także prostą budową, która skutkuje tanimi naprawami. Podaż też jest spora, więc łatwo wybrać niezły egzemplarz. Po stronie wad pojawiło się nietrwałe zawieszenie przednie, duży spadek ceny oraz drobne braki w wykończeniu kabiny.

Dacię Sandero wymieniono wśród rywali opisanego na stronach 44-45 Chevroleta Aveo. Pojawił się tam też Opel Corsa B.

W dziale Z naszego archiwum (strona 49.) przypomniano testy Citroëna Xsary w Chorwacji. I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
3 Wątki komentarzy
1 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
4 Autorzy komentarzy
RedJanKAdamSouth-PL Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
South-PL
Gość
South-PL

Laguna pokonała Passata…. Normalnie koniec świata w Auto Świecie ;)

Adam
Gość
Adam

Mam Lagunę III od nowości 230tyś. W zawieszeniu przednim raz wyrobiły się gumy na sworzniach i to wszystko przy 180tyś przebiegu. Głupoty gadają o nietrwałym zawieszeniu. Co tam ma się psuć jak jest to zwykłe najprostsze najtańsze zawieszenie. Kolumna Macpherson amortyzator łącznik stabilizatora i jeden dolny wahacz. Jeszcze mam Diesla 130KM 2,0 bez dpf i na łańcuchu. Polecam. Nie sprzedam go bo szkoda mi go opchnąć.

JanK
Gość
JanK

Mnie rozczulił sposób w jaki wytłumaczyli dlaczego taksówkarze używają 407.
Pewnie jakiś powód jest, np. tania eksploatacja, albo wysoki komfort, albo niezawodność, z tym, że akapit wyżej zaprzeczyli wszystkim tym cechą pisząc, że jest kłopotliwy i kosztowny w utrzymaniu, ma mało miejsca z tyłu i mały bagażnika, więc napisali ” O dziwo dzisiaj z 407 korzystają taksówkarzem, bo chyba im po prostu tego samochodu nie żal”.
Ciekaw jestem czy w przypadku niemieckiego samochodu opisali by to w ten sam sposób, czy może potraktowali powszechność na taksówkach jako dowód taniej eksploatacji/trwałości czy komfortu danego auta.

Red
Gość
Red

Jakiś gamoń dziennikarzyna pomylił Peugeota 407 z Peugeotem 406, który rzeczywiście na początku lat 2000-ych był ulubieńcem taksówkarzy – a w zasadzie zostało zakupione dla MPT Taxi Warszawa. A ponieważ auto było dobre, obszerne, ekonomiczne, niezawodne, tanie w utrzymaniu i miało reprezentacyjny wygląd, to przez wiele lat dominowało na rynku warszawskim
Wszystko się skończyło wraz zakończeniem produkcji modelu 406. Z Peugeota 407 nigdy taksówkarze nie korzystali w ilościach chociaż ocierających się o P406 – właśnie z powodów, które napisano – mało miejsca, mały bagażnik, no i auto było znacząco droższe od poprzednika.