„Auto Świat” nr 37 (887) z 10.IX.2012
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,30 zł
Koszt 1 strony: ponad 4,4 grosza (licząc z dodatkiem)
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault
Jakie interesujące nas modele opisano/pokazano/wspomniano: C4, C4 Picasso, DS3, 205, 207, 208, 307, 308, RCZ, Clio, Espace, Scenic
Zaczynamy dopiero na stronie 14., bo nigdzie wcześniej wzmianek o francuskich samochodach nie znalazłem. A na tej wspomnianej pojawiły się wieści o Citroënie DS3 Cabrio, które to auto Francuzi zapowiedzieli już pod koniec sierpnia, a pokażą miesiąc później na paryskim salonie. Teraz wspomniał o tym ciekawym samochodzie także „Auto Świat”. Dużo tam wprawdzie nie napisano, ale cieszmy się, że pojawiło się cokolwiek. Zdecydowanie polecam Wam materiał zamieszczony u nas z dziesiątkami zdjęć.
Strona 15. przynosi krótką notatkę poświęconą Peugeotowi 208 GTi – auto również zostanie pokazane w Paryżu. Przy okazji wspomniano modele 205 i RCZ.
Peugeota 207 SW i Renault Clio Grandtour wspomniano na stronie 28. jako o potencjalnych rywali testowanej w numerze Škody Fabii Combi.
Przy okazji prezentacji silnika 1.6 HDi opisano – na stronach 30-37 – kilka różnych modeli aut kompaktowych, w tym Citroëna C4 i Peugeota 308.
Ten pierwszy, to oryginalny samochód, który spodoba się osobom chcącym się wyróżniać na drodze, nawet kosztem drobnych ustępstw funkcjonalnych. Pochwalono C4-kę za materiały wykończeniowe i jakość montażu, a także bogate wyposażenie. Po stronie zalet zapisano też prowadzenie, w tym układ kierowniczy, a także komfortowe i dość trwałe zawieszenie (nie licząc łącznika przedniego stabilizatora). Wśród wad pojawiły się nietrwałe tarcze hamulcowe (zawsze można założyć inne, bo nie sądzę, by C4-ka je zjadała) oraz problemy z wyposażeniem elektronicznym (co znaczy, że niewłaściwie działa odtwarzacz CD Baupunkta? zamienia rock na disco polo? a to niedobry, niemiecki, odtwarzacz…).
Peugeot 308 jest może mniej rewolucyjny designersko, ale też wyrazisty. Wciąż zapewnia spory komfort, a zawieszenie jest też trwałe. Podobno dość często użytkownicy skarżą się na pracę elektrohydraulicznego wspomagania układu kierowniczego, czy niewłaściwą pracę wentylatora chłodnicy. Stwierdzono też, że skrzynia biegów nie pracuje zbyt precyzyjnie.
Test fabrycznych nawigacji montowanych w 12 samochodach zamieszczono na stronach 41-43. Pojawiły się tam urządzenia instalowane m.in. w Renault Scenic’u i Citroënie C4 Picasso i obie oceniono niezbyt dobrze, choć w żadnym wypadku nie uznano, by były złe.
Właściciel Peugeota 307 2.0 HDi pyta na stronie 44. czy może Sm wymienić filt paliwa w swoim samochodzie i czy trzeba po tej operacji odpowietrzyć układ paliwowy. Redakcja odpowiada, że spokojnie można dokonać samodzielnej wymiany, a odpowietrzanie odbędzie się automatycznie.
Jeden z czytelników „Auto Świata” prosi na stronie 50. o długodystansowy test Renault Espace IV.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w „Auto Świecie” w tym tygodniu.
Najnowsze komentarze