Nowy Citroen C5 Aircross: diesel czy benzyna? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 39/2019

3 490

Citroëna C6 można dostrzec na maleńkim zdjęciu zamieszczonym na okładce aktualnego wydania tygodnika AUTO ŚWIAT. Oprócz niego pojawiły się tez inne auta pozostające w kręgu naszych zainteresowań. To Renault Clio V i dwa Ople – Mokka i Insignia.

 

AUTO ŚWIAT nr 39 (1239) z 23.IX.2019
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką) + 24 (dodatek „Wielki test salonów”)
Cena: 3,99 zł
Koszt 1 strony: 5,25 grosza (licząc z dodatkiem)
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C5 Aircross, C6, Clio, Laguna, Duster, Corsa, Insignia, Mokka

 

Markę Renault, jako jedną z tych, która ma najlepsze pod względem obsługi salony sprzedaży, wspomina we „wstępniaku” na stronie 3. Redaktor Sewastianowicz.

Grupę PSA, w skład której wchodzą Citroën i Peugeot, ale też Opel, wspomniano w materiale poświęconym nowościom Opla i Volkswagena. Artykuł ten znajdziecie na stronach 4-7, a Opla reprezentuje Mokka. Wspomniano też Corsę-e.

Insignia jest jednym z czterech aut porównanych przez AUTO ŚWIAT (a realnie przez Auto Bild) na stronach 18-23. Wygrał, oczywiście, Volkswagen Passat, ale Insignia bez trudu poradziła sobie z Kią i Mazdą. Mocne strony Opla, to przestronność, fotele, zachowanie na drodze, skuteczność hamulców i wyposażenie z zakresu komfortu. Dobrze wypadły też zachowanie na drodze, układ kierowniczy, cena po doposażeniu, zużycie paliwa i przeglądy.

O tym, jak jeździ nowa, piąta generacja Renault Clio już pisałem. Wkrótce na naszych łamach pojawią się testy odbyte na polskich drogach. AUTO ŚWIAT prezentuje w aktualnym numerze Clio z litrowym silnikiem TCe generującym 100 KM. Ten model, to prawdziwy bestseller. Dotychczasowa generacja sprzedawała się świetnie, a nowa ma szansę na jeszcze lepsze wyniki. Jest – mimo zewnętrznego podobieństwa – zupełnie nowym samochodem. O innych proporcjach, dużo lepszym wyposażeniu, a powstaje na nowej płycie podłogowej. Jeździ też bardzo dobrze. AUTO ŚWIAT chwali najnowsze Clio m.in. za jakość wykończenia i materiałów na najwyższym poziomie. Clio V ma też naprawdę duży bagażnik, zupełnie nowy kokpit i świetnie się prowadzi. Zalet jest mnóstwo, a wśród wad wymieniono wibracje na zimnym silniku, niedostatek miejsca z tyłu oraz lokalizację zamka pokrywy bagażnika. Jest nad samą rejestracją tylną, czyli na zderzaku. Ogólna nota dla Clio V, to 4,5 gwiazdki.

Na stronach 30-31 znajdziecie porównanie dwóch Citroënów C5 Aircross. Jeden napędzany był silnikiem benzynowym, drugi – wysokoprężnym. Moc maksymalna obu jednostek wynosiła 180 KM, ale diesel, rzecz jasna, dysponuje wyraźnie wyższym momentem obrotowym (400 Nm vs 250 Nm), ale maksymalna jego wartość w benzyniaku jest dostępna przy niższej prędkości obrotowej. Dynamika i prędkość maksymalna obu wersji jest zbliżona, ale diesel mniej spali, wyemituje więc też nieco mniej dwutlenku węgla. Ma też większy zasięg. Co więc wybrać? Zależy od zasobności portfela i przewidywanych warunków jazdy. Do maista ja wybrałbym benzyniaka, ale przy spodziewanych dużych przebiegach, a więc pewnie jazdach poza miastem, zdecydowałbym się na diesla. Dodajmy, że różnica w cenie przy takim samym poziomie wyposażenia, to tylko 6.500 zł. Diesel w wersji Shine kosztuje 140.900 zł, benzyniak 134.400 zł.

W artykule poświęconym szybom samochodowym (strony 36-37) wspomniano Dacią Duster II i Renault Lagunę II.

W dziale Auta używane (strony 40-43) tym razem w Top 7 pojawiły się samochody klasy wyższej napędzane silnikami wysokoprężnymi. A wśród nich Citroën C6. AUTO ŚWIAT proponuje wersję z silnikiem 3.0 HDi. To droga opcja, ale najpewniejsza. W 2.7 HDi zdarzały się problemy z jednostką napędową. W artykule stwierdzono, że problemów mogą dostarczać automatyczne skrzynie biegów.

W dodatku znajdziecie wyniki wielkiego testu salonów. Konkluzja jest taka – sytuacja się poprawia, coraz więcej salonów zdobywa maksymalną liczbę 100 punktów. Renault okazał się drugim najlepszym importerem. Citroën zajął miejsce ósme, Dacia zamknęła pierwszą dziesiątkę, a Peugeota sklasyfikowano dopiero na trzynastej pozycji, przed Oplem, Hyundaiem i Fiatem. Na stronie XV dodatku znajdziecie prezentację RRG (Renault Retail Group). Dwie strony dalej zaprezentowano salon Polmozbytu Toruń (Citroën), a na jeszcze następnej P.W. UNI-CAR S.A. sprzedający Dacie. Opel Mikołajczak ma swoją prezentację na stronie XIX.

I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
2 Wątki komentarzy
1 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
3 Autorzy komentarzy
Krzysztof GregorczykGLINA z hospicjumAdam Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Adam
Gość
Adam

Może się mylę, ale… według mnie test Clio jest świetnym przykładem manipulacji. Auto jest naprawdę udane, jedyna jego potencjalna wada/cecha (niepotrzebne skreślić) to ilość miejsca z tyłu. Trudno się przyczepić czemukolwiek innemu. Co wówczas robi AŚ? Pisze, że stuka zawór, i ze silnik (wariator) przy przyspieszaniu się waha. Czyli próbuje zasiać wątpliwość. Chciałbyś człowieczku sobie kupić Clio? Nie radzimy, zawór stuka, na pewno zaraz francuski silnik się rozsypie. A wariator na pewno. Co ciekawe, dokładnie ten sam egzemplarz był testowany przez Motor i Auto Moto i nikt nic nie słyszał, Poza tym w tabelce napisano, że silnik ma wtrysk bezpośredni… Czytaj więcej »

GLINA z hospicjum
Gość
GLINA z hospicjum

Miłośnik szybkiej jazdy po krętych drogach ??? oj to niebezpieczne bo co jeśli się nie uda i będzie poślizg czy ścięcie zakrętu a z naprzeciwka będzie sobie jechać młoda rodzina z dziećmi. Za zakrętem nie widać co tam jest… może łoś wybiegnie…może dziecko na rowerku , może stoi zepsute auto itp więc zbliżając się do zakrętu należy zwolnić a nie pędzić dodawać gazu bo możesz trafić do hospicjum w pieluchy na dożywocie.śmierć wcale nie jest gwarantowana…co jeśli przeżyjecie miłośnicy szybkiej jazdy po zakrętach? pomyślcie…pieluchy…