Citroëna C6 można dostrzec na maleńkim zdjęciu zamieszczonym na okładce aktualnego wydania tygodnika AUTO ŚWIAT. Oprócz niego pojawiły się tez inne auta pozostające w kręgu naszych zainteresowań. To Renault Clio V i dwa Ople – Mokka i Insignia.
AUTO ŚWIAT nr 39 (1239) z 23.IX.2019
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką) + 24 (dodatek „Wielki test salonów”)
Cena: 3,99 zł
Koszt 1 strony: 5,25 grosza (licząc z dodatkiem)
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C5 Aircross, C6, Clio, Laguna, Duster, Corsa, Insignia, Mokka
Markę Renault, jako jedną z tych, która ma najlepsze pod względem obsługi salony sprzedaży, wspomina we „wstępniaku” na stronie 3. Redaktor Sewastianowicz.
Grupę PSA, w skład której wchodzą Citroën i Peugeot, ale też Opel, wspomniano w materiale poświęconym nowościom Opla i Volkswagena. Artykuł ten znajdziecie na stronach 4-7, a Opla reprezentuje Mokka. Wspomniano też Corsę-e.
Insignia jest jednym z czterech aut porównanych przez AUTO ŚWIAT (a realnie przez Auto Bild) na stronach 18-23. Wygrał, oczywiście, Volkswagen Passat, ale Insignia bez trudu poradziła sobie z Kią i Mazdą. Mocne strony Opla, to przestronność, fotele, zachowanie na drodze, skuteczność hamulców i wyposażenie z zakresu komfortu. Dobrze wypadły też zachowanie na drodze, układ kierowniczy, cena po doposażeniu, zużycie paliwa i przeglądy.
O tym, jak jeździ nowa, piąta generacja Renault Clio już pisałem. Wkrótce na naszych łamach pojawią się testy odbyte na polskich drogach. AUTO ŚWIAT prezentuje w aktualnym numerze Clio z litrowym silnikiem TCe generującym 100 KM. Ten model, to prawdziwy bestseller. Dotychczasowa generacja sprzedawała się świetnie, a nowa ma szansę na jeszcze lepsze wyniki. Jest – mimo zewnętrznego podobieństwa – zupełnie nowym samochodem. O innych proporcjach, dużo lepszym wyposażeniu, a powstaje na nowej płycie podłogowej. Jeździ też bardzo dobrze. AUTO ŚWIAT chwali najnowsze Clio m.in. za jakość wykończenia i materiałów na najwyższym poziomie. Clio V ma też naprawdę duży bagażnik, zupełnie nowy kokpit i świetnie się prowadzi. Zalet jest mnóstwo, a wśród wad wymieniono wibracje na zimnym silniku, niedostatek miejsca z tyłu oraz lokalizację zamka pokrywy bagażnika. Jest nad samą rejestracją tylną, czyli na zderzaku. Ogólna nota dla Clio V, to 4,5 gwiazdki.
Na stronach 30-31 znajdziecie porównanie dwóch Citroënów C5 Aircross. Jeden napędzany był silnikiem benzynowym, drugi – wysokoprężnym. Moc maksymalna obu jednostek wynosiła 180 KM, ale diesel, rzecz jasna, dysponuje wyraźnie wyższym momentem obrotowym (400 Nm vs 250 Nm), ale maksymalna jego wartość w benzyniaku jest dostępna przy niższej prędkości obrotowej. Dynamika i prędkość maksymalna obu wersji jest zbliżona, ale diesel mniej spali, wyemituje więc też nieco mniej dwutlenku węgla. Ma też większy zasięg. Co więc wybrać? Zależy od zasobności portfela i przewidywanych warunków jazdy. Do maista ja wybrałbym benzyniaka, ale przy spodziewanych dużych przebiegach, a więc pewnie jazdach poza miastem, zdecydowałbym się na diesla. Dodajmy, że różnica w cenie przy takim samym poziomie wyposażenia, to tylko 6.500 zł. Diesel w wersji Shine kosztuje 140.900 zł, benzyniak 134.400 zł.
W artykule poświęconym szybom samochodowym (strony 36-37) wspomniano Dacią Duster II i Renault Lagunę II.
W dziale Auta używane (strony 40-43) tym razem w Top 7 pojawiły się samochody klasy wyższej napędzane silnikami wysokoprężnymi. A wśród nich Citroën C6. AUTO ŚWIAT proponuje wersję z silnikiem 3.0 HDi. To droga opcja, ale najpewniejsza. W 2.7 HDi zdarzały się problemy z jednostką napędową. W artykule stwierdzono, że problemów mogą dostarczać automatyczne skrzynie biegów.
W dodatku znajdziecie wyniki wielkiego testu salonów. Konkluzja jest taka – sytuacja się poprawia, coraz więcej salonów zdobywa maksymalną liczbę 100 punktów. Renault okazał się drugim najlepszym importerem. Citroën zajął miejsce ósme, Dacia zamknęła pierwszą dziesiątkę, a Peugeota sklasyfikowano dopiero na trzynastej pozycji, przed Oplem, Hyundaiem i Fiatem. Na stronie XV dodatku znajdziecie prezentację RRG (Renault Retail Group). Dwie strony dalej zaprezentowano salon Polmozbytu Toruń (Citroën), a na jeszcze następnej P.W. UNI-CAR S.A. sprzedający Dacie. Opel Mikołajczak ma swoją prezentację na stronie XIX.
I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze