Na okładce aktualnego wydania tygodnika „Auto Świat” pojawiło się jedno auto francuskie – na małym zdjęciu dostrzec można Peugeota 307. Co warte podkreślenia – ilościowo nie dominują tym razem samochody marek niemieckich, ba – nawet koncernów niemieckich! Boję się jednak, że to tylko jednostkowy przypadek, bo jakoś o pluralizm i obiektywizm nie śmiem „Auto Świata” podejrzewać. Lata lektury tego tygodnika utwierdzają mnie w przekonaniu, że za najlepsze uważają w Redakcji pisma samochody niemieckie, głównie z koncernów VAG i BMW.
„Auto Świat” nr 39 (989) z 22.IX.2014
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,30 zł
Koszt 1 strony: ponad 4,4 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot Citroen
Jakie interesujące nas modele opisano/pokazano/wspomniano: C4, C4 Picasso, 307, 308, 407
Koncern PSA Peugeot Citroën oraz modele C4 Picasso i 308 wspomniano na stronie 6. w tekście poświęconym planom Opla na najbliższe lata.
Zespół Citroën Racing wspomniano pokrótce na stronie 8.
Peugeota 308 GT pokazano trzy strony dalej, choć jest to dość niewielki materiał.
Niewielki tekst poświęcony inauguracji wyścigów Formuły E zamieszczono na dole strony 10., ale nie zająknięto się ani słowem, że bolidy do wyścigów dostarcza Renault…
Kolejny odcinek cyklu analizującego ceny wybranych części zamiennych, oryginalnych (w ASO), markowych zamienników i tanich zamienników, znajdziecie na stronach 34-35. Wśród sześciu aut pojawił się jeden samochód francuski – Peugeot 407 (2.0 HDi 136 KM z 2009 r.). I okazuje się, że „testowy” zestaw części jest do niego najtańszy, zarówno w ASO, jak i przy wyborze markowych zamienników. Jedynie tanie zamienniki da się kupić nieco taniej do Passata – dużo droższego przede wszystkim w autoryzowanym serwisie, jak i w przypadku markowych zamienników. To kolejny dowód, że mit o drogich cenach części do aut francuskich jest jedynie legendą.
Peugeot 307 1.6 jest jednym z sześciu aut, które przeanalizowano pod kątem doboru instalacji LPG. Proponowana instalacja kosztuje mniej, niż do Škody Octavii II 1.6, czy do Audi A4 II 2.0.
Fragment tyłu Citroëna C4 pierwszej generacji można dostrzec na zdjęciu zamieszczonym na stronie 42.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w „Auto Świecie” w tym tygodniu.
Stronniczy przegląd prasy: „Auto Świat” nr 39/2014
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze