Po raz kolejny ani jeden francuski samochód nie pojawił się na okładce aktualnego „Auto Świata”. Ba! Z ośmiu pokazanych tam aut aż połowa produkowana jest przez koncern VAG. Dwa kolejne również pochodzą z niemieckich firm. To jest ten „obiektywizm” i „pluralizm” polskiego odpowiednika „Auto Bilda”, o którym częściowo traktuje wywołujący spore emocje tekst Małgorzaty Karoliny Piekarskiej, który pojawił się na naszych łamach.
„Auto Świat” nr 41 (941) z 07.X.2013
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,30 zł
Koszt 1 strony: ponad 4,4 grosza
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia Citroen
Jakie interesujące nas modele opisano/pokazano/wspomniano: DS5, 208, 2008, 308, Captur, Logan
Peugeota 2008 i Renault Captura wspomniano na początku tekstu poświęconego Audi Q1, jaki znajdziecie na stronach 4-6, ale już wśród konkurentów zaprezentowanych na ostatniej z tych stron o francuskich miejskich crossoverach nie wspomniano – obok Mercedesa (przy którego budowie „pomóc ma Renault”) zaprezentowano Škodę Yeti w nowej, planowanej „już” na 2016 rok odsłonie. Cóż za nobilitacja dla Škody – pokazano ją przy marce (a w zasadzie markach, bo i przy Audi) tzw. premium. Co ciekawe podano szacunki co do ceny nowej Yeti – ma kosztować podobnie, jak ów Mercedes!
Pierwszymi wrażeniami z jazd Nowym Peugeotem 308 podzielił się z czytelnikami „Auto Świata” Redaktor Burchard (byliśmy na jednej prezentacji). Nie rozwodził się specjalnie mocno nad stylistyką uznając, że odbiór designu nowego francuskiego kompaktu jest sprawą indywidualną, za to docenił znaczącą korektę masy własnej samochodu, zauważalnie większą przestronność wnętrza i bagażnika, świetnie (i cicho!) pracujące zawieszenie, materiały wykończeniowe i czytelne wskaźniki. Doceniam też fakt, że nie przeszkadzał Panu obrotomierz „chodzący pod prąd”, a obsługę dotykowego ekranu uznał Pan za „intuicyjną”. Autor uznał za najciekawszy w gamie (aktualnej) silnik 1.6 THP 156 KM, z czym się w zasadzie zgadzam. Przypominam, że wersję 125-konną, którą chwaliłem w swoim teście, przewidziano do zaoferowania dopiero za kilka miesięcy, podobnie jak skrzynię automatyczną.
Cały materiał znajdziecie na stronie 8., a Nowa 308-ka uzyskała cztery z pięciu możliwych do zdobycia gwiazdek. Trochę mało. Ale tekst jest bardzo pozytywny. I wspomniano w nim model 208.
Niewielką, ale treściwą informację o rozpoczęciu produkcji Citroëna DS5 w Chinach zamieszczono na stronie 17.
Nową Dacię Logan MCV wychwala Krzysztof (ale nie ja!), którego list opublikowano na stronie 50.
I to już naprawdę wszystko, co o samochodach francuskich napisano na łamach aktualnego „Auto Świata”.
Stronniczy przegląd prasy: „Auto Świat” nr 41/2013
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze