Ani jednego samochodu francuskiego nie ma na okładce aktualnego, podwójnego wydania tygodnika AUTO ŚWIAT. Co więcej – nie ma tu nic ani z Grupy Renault, ani nawet z szerokiego portfolio marek wchodzących w skład koncernu Stellantis! A nie, przepraszam – jest może dwucentymetrowej wielkości foteczka Fiata 500e. To o tyle dziwne, że sporą część tego numeru poświęcono samochodom zelektryfikowanym – hybrydom i elektrykom, a tu francuskie koncerny mają naprawdę sporo do zaoferowania. Jeśli potwierdzą się plotki i papierowy AUTO ŚWIAT zniknie z rynku prasowego, to naprawdę nie będę po nim płakał.
AUTO ŚWIAT nr 42-43 (1351) z 24.X.2022
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 84 (z okładką)
Cena: 5,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 7,1 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: 2008, 508, e-208, Laguna, Megane E-Tech Electric, Spring
Wewnątrz numeru jest jednak nieco lepiej. Na stronie 8. zaprezentowano Jeepa Avengera – miejskiego SUV-a amerykańskiej marki opracowanego przez koncern Stellantis na bazie znanych już innych modeli. Jeep zachował swoją tożsamość stylistyczną i bardzo dobrze, że tak się stało. Auto będzie produkowane w Polsce, w Tychach. W tekście wspomniano też większego Renegade’a.
Raport na temat stanu elektromobilności w Polsce znajdziecie na stronach 12-14. Wśród aut w 100% elektrycznych AUTO ŚWIAT wymienił m.in. Dacię Spring
Strony 16-17 przynoszą podsumowanie Wielkiego Testu Salonów w zakresie aut elektrycznych. Wyniki są wyraźnie gorsze, niż w klasycznym teście. Citroën zdobywając 64,7% punktów zajął piąte miejsce minimalnie pokonując Peugeota (64,6%). Pierwszą dziesiątkę zamknął Opel z wynikiem 57,4%, a drugą otworzył Fiat (54,6%). Na pozycji 15. sklasyfikowano Nissana (48,9%). Na zdjęciu widać Peugeota e-208 i fragmenty 2008 i 508.
Dopiero na stronach 50-51 doczekałem się prawdziwego artykułu poświęconego w całości francuskiemu samochodowi. To test Renault Megane E-Tech Electric. Redaktor Okurowski rozpoczął od narzekania, że na kanapie jest mało miejsca dla trzech dorosłych pasażerów. Cóż – konia z rzędem temu, kto wskaże auto, które faktycznie zapewni dużo przestrzeni trzem dorosłym mężczyznom na kanapie. OK, Megane E-Tech Electric nie jest mistrzem przestronności, ale też nie przesadzajmy, że jest tam jakoś tragicznie pod tym względem. Na szczęście doceniono pojemność bagażnika (389 litrów), choć realnie nie jest on jakiś rekordowy.
Pochwalono świetne wyciszenie tego z natury i tak cichego auta. Ciepłe słowa pojawiły się także przy opisywaniu jakości wykończenia Megane E-Tech Electric, a wtręt o Australu jeszcze lepiej ocenił pod tym względem nowego SUV-a Renault! Spodobało się niewielkie zużycie prądu przez opisywane Renault i szybkie ładowanie. Napisano wręcz, że nietrudno o subiektywne wrażenie, że Megane ładuje się szybciej, niż inni konkurenci. Słowa uznania skierowano też pod adresem systemu rekuperacji. Ostatecznie Renault Megane E-Tech Electric uzyskało ocenę 5. W szkolnej skali, więc nie cieszmy się za bardzo ;-)
Poznaj Renault Megane E-Tech Electric
Test Jeepa Wranglera 4Xe znajdziecie na stronie 52. Tu też pojawiła się „piątka”.
O wrażeniach z próby zakupu na rynku wtórnym Fiata 500e AUTO ŚWIAT pisze na stronach 72-73.
Zapis wrażeń z jazdy Nissanem Leafem Niemieckim Szlakiem Alpejskim znajdziecie na stronach 74-77.
W dziale Z naszego archiwum znajdziecie przypomnienie testu Renault Laguny I generacji.
Strona 80. przynosi podsumowanie sprzedaży za trzy kwartały 2022 roku na rynku premium. Wspomniano tam marki Alfa Romeo, Maserati i Alpine, pominięto natomiast kompletnie DS Automobiles! Dlaczego???
I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze