Bardzo bym chciał napisać, że na okładce 42 numeru Auto Świata znajdziemy jakieś piękne auto francuskie. Na przykład nowego C4 Picasso albo przynajmniej 3008 GT o Renault Zoe nie wspominając. Ale nie znajdziemy. Na 11 przedstawionych na okładce samochodów aż 8 jest niemieckich. Może czas jednak zmienić tytuł na Niemiecki Świat Aut. W końcu Niemcy są bardzo przewrażliwieni na punkcie swojej motoryzacji, a koncern VAG ma kolejne problemy z aferą z silnikami diesla.
AUTO ŚWIAT nr 42 (1092) z 17.X.2016
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 60 (z okładką)
Cena: 2,50 zł
Koszt 1 strony: ponad 4,1 grosza
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C5, 307, 3008, 5008, Laguna, Vel Satis, Logan
Krzysiek Gregorczyk w tym tygodniu dzielnie odwiedza kolejne polskie premiery prasowe i jeszcze dwa dni spędza w podróży, więc tym razem nie on robi przegląd prasy. Aktualny numer Auto Świata nie jest dla miłośnika francuskiej motoryzacji ciekawy, więc – Krzysiek – nie masz co żałować.
We wstępniaku redaktor Sewastianowicz rozpływa się nad fabryką Mercedesa w Jaworze. Mnie bardzo cieszy ulokowanie kolejnej inwestycji motoryzacyjnej w Polsce, bo to i miejsca pracy i rozwój wiedzy oraz technologii tu, na miejscu. Nasz kraj mógłby stać się motoryzacyjną potęgą już wiele lat temu. Nie wiem tylko w sumie po co w tym tekście wstępnym odniesień do bieżącej polityki rządu. Powiedziałbym panie redaktorze, że po efektach ich oceniajmy.
Pierwszy materiał o francuskich samochodach znajdziemy na stronie 10. To zapowiedź nowego Peugeot 3008 i 5008. Tekstu tutaj jak na lekarstwo, jest kilka dużych zdjęć z komentarzami.
Następne wzmianki o motoryzacji znad Sekwany będą dopiero na stronie 44 i to – co dość typowe dla Auto Świata – w konwencji negatywnej. Artykuł to bowiem pod hasłem 15 ryzykownych samochodów z drugiej ręki za 10 tysięcy złotych. Tym razem Auto Świat zrezygnował z kolejności aflabetycznej marek i zdecydował się zacząć od Peugeota, którego anonimowy autor nie poleca pisząc o kapryśnej elektronice, problemach silnika 1.6 HDi 90 KM oaz – jakżeby inaczej – o samozapłonach. Ta straganowa wiedza została spisana i opublikowana, niestety. Jeśli ktoś szuka prawdziwych opinii o Peugeocie 307, powinien zajrzeć na forum Peugeot Klub Polska a opisy z Auto Świata traktować w kategorii auto baśni dla niegrzecznych dzieci.
Na stronie 46 znajdziemy zestaw legend miejskich o C5 HPi. Wśród wykwitów beztroskiej fantazji autora znajdziemy takie stwierdzenia, że należy bać się hydropneumatyki, wtrysku bezpośredniego i tak dalej. Szkoda słów. Na marginesie dodam, że to straszenie hydropneumatyką ma miejsce od kiedy pamiętam i także od kiedy pamiętam właściciele takich samochodów nie chcą potem wracać do zwykłego zawieszenia. Ot, ciekawostka.
Stronę dalej miażdżąca krytyka Vel Satisa 3.0 dCi, chociaż w tekście jest też nawiązanie do V6. Mamy też krytykę Dacii Logan. Autor pisze o nietrwałych łożyskach kół, słabym zawieszeniu i ryzykowanym turbodieslu 1.5 dCi. Ciekawe co na to Dacia Klub Polska albo właściciel Logana, który przejechał na taksówce milion kilometrów. Na stronie 48 jest też opisana Laguna 1.9 dCi. Autor tak się męczył z zarzutami do tego auta, że na końcu jest kuriozalne „Awaryjne zawieszenie – wytrzymałość zawieszenia też nie jest najlepsza”. Po fachową wiedzę o Lagunie zapraszamy na forum Renault Laguna Klub Polska.
Cóż, to tyle jeśli chodzi o samochody francuskie w tym tygodniu w Auto Świecie. Zakup czegoś takiego można sobie spokojnie darować.
Najnowsze komentarze