Chat with us, powered by LiveChat

Mały używany samochód do miasta? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 43-44/2019

0 480

Ukazał się w ubiegłym tygodniu, ale że to numer podwójny, więc się jeszcze nie zdezaktualizował. AUTO ŚWIAT ma też dodatek (ostatnio to dość częsta praktyka pozwalająca na podniesienie ceny pisma). Być może w chwilach zadumy związanych z nadchodzącym Świętem znajdziecie chwilę na lekturę stronniczego przeglądu prasy.

AUTO ŚWIAT nr 43-44 (1243) z 21.X.2019
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 68 (z okładką) + 32 (dodatek „Auto elektryczne. Jak jeździć, gdzie ładować”)
Cena: 4,99 zł
Koszt 1 strony: blisko 5,0 groszy
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, C-Zero, 207, 208, i0n, Clio, Kangoo, Master, Twizy, Zoe, Sandero, Corsa, Zafira

 

Peugeota 208 wspomina Redaktor Sewastianowicz we „wstępniaku” zamieszczonym na stronie 3. Auto pokazano zresztą na niezbyt dużym zdjęciu także na okładce pisma.

Niektórzy nasi Czytelnicy utyskują, że Francuzi pokazują nowe modele, a potem mija wiele miesięcy, zanim będzie je można kupić w salonach. Poczytajcie (na stronach 4-6) o Toyocie Yaris czwartej generacji – już ją pokazano, ale do sprzedaży w naszym kraju trafi jesienią przyszłego roku. Tak, za rok! I to na rynku, na którym Toyota należy do największych graczy! A wspominam o tym także dlatego, że w tekście pojawiły się wzmianki o Citroënie C3, Peugeocie 208, Renault Clio, a nawet Dacii Sandero!

A jeśli chodzi o najnowszą generację 208-ki, to zaprezentowano ją na stronach 8-9. Po zwyczajowym przedstawieniu faktów tekst przechodzi do opinii. A tu oczywiście trudności ze znalezieniem właściwej pozycji za kierownicą (która, rzecz jasna, zasłania zegary, a do tego nie jest wygodna), słaba dynamika silnika wysokoprężnego, problemy z odczytem trójwymiarowych wskaźników i sztucznie pracujący układ kierowniczy. Skoro tak pisze AUTO ŚWIAT, to znaczy, że Nowe 208 jest znakomitym samochodem i warto je kupić! Oceniono je na cztery z pięciu możliwych do zdobycia gwiazdek chwaląc stylistykę, ale krytykując ciasnotę z tyłu i próg powstający w bagażniku po złożeniu kanapy.

Grupę PSA wspomniano w teście Opla Zafiry Life (strony 28-29). Auto jest bliźniakiem Citroëna SpaceTourera i Peugeota Travellera i zostało ocenione na cztery gwiazdki. Niedużo, a przecież jest funkcjonalne i interesujące. Fakt, kosztuje w testowanej wersji ponad 200.000 zł, ale to odmiana średniej wielkości (niemal pięciometrowa), z trzema rzędami foteli i 180-konnym dieslem oraz ośmiobiegowym automatem pod maską. Musi kosztować.

Temat kradzieży samochodów, który podjął już MOTOR, pojawił się także na łamach tygodnika AUTO ŚWIAT. Na stronach 32-35 piszą sporo o tym procederze, a pod koniec wspominają też dwa francuskie modele – Citroëna C3 i Renault Clio.

W Top10 (Auta używane) zaprezentowano tym razem dziesięć aut segmentu B – oszczędnych, trwałych, a przy tym dynamicznych (strony 50-55). Czy jest w tym gronie miejsce dla samochodów francuskich? Okazuje się, że tak! Wręcz z pewnym zaskoczeniem skonstatowałem, że dość mocno krytykowany w czasach, gdy można go było kupić na rynku pierwotnym, Peugeot 207 dziś okazuje się trwały, oszczędny i dynamiczny ;-) AUTO ŚWIAT sugeruje poszukanie 90-konnej wersji benzynowego silnika 1.4 z lat produkcji 2006-2007. Wprawdzie samochód nie jest zbyt przestronny i nie ma zbyt dużego bagażnika, ale za to dobrze jeździ, jest świetnie zabezpieczony antykorozyjnie i ma tanie części zamienne. Niestety jest to jedyne auto francuskie dostrzeżone przez AUTO ŚWIAT.

O tym, że Złoty Klucz Jakości otrzymały serwisy Renault wspomniano na stronie 61.

W dodatku poświęconym samochodom elektrycznym natkniecie się na Renault Twizy (strona XIV), Opla Corsę-e, Peugeota e-208 oraz Renault Zoe i Kangoo Express (strony XVI-XVII). O dostawczym Renault Master Z.E. przeczytacie parę słów na stronie XX. Samochody elektryczne są też dostępne na rynku wtórnym – tu AUTO ŚWIAT wspomina Renault Kangoo Z.E. (strona XXVI) i Renault Zoe (strona XXVII), wzmiankuje też Citroëna C-Zero i Peugeota i0n (także strona XXVII).

I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w aktualnym, podwójnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT. Raczej szkoda kasy.

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o