Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 43/2017

11 12

MOTOR w tym tygodniu wydał numer podwójny, najpierw więc zajmiemy się tygodnikiem AUTO ŚWIAT. A tu na okładce uwypuklone Škoda, BMW i Volkswagen. Gdzieś tam w tle inne marki, w tym jedno auto francuskie – Citroëna Grand C4 Picasso. Sprawdźmy, czy warto w tym tygodniu kupić to pismo, czy lepiej poświęcić się porządkowaniu grobów – wszak za nieco ponad tydzień święto, które ruszy z domów większość Polaków. Życzę Wam już teraz (bo wyjazdy na pewno rozłożą się na wiele dni), byście wszędzie dojechali bez problemów i byście stamtąd równie bezproblemowo wrócili!

 

AUTO ŚWIAT nr 43 (1144) z 23.X.2017
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,50 zł
Koszt 1 strony: ponad 4,8 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3 Aircross, C4 Picasso, C6, 206, 407, Vel Satis

 

Renault Megane oraz Citroëna i Peugeota wspomina we „wstępniaku” Redaktor Sewastianowicz. Znamienne jest jednak to, że pisze o wielu nowych SUV-ach, ale z modeli wymienia przede wszystkim te z koncernu VAG. O francuskich pisze tylko jako o Peugeocie i Citroënie. To też jest forma podsuwania sugestii potencjalnym klientom. Pisze się o tych modelach, które chce się wesprzeć, a w przypadku innych marek szukaj sobie kliencie sam, co mogłem mieć na myśli.

Cudowne auto VAG-a – kolejne zresztą. Škoda Karoq została zaprezentowana, jak cud nad cudy. Otrzymała oczywiście pięć gwiazdek. AUTO ŚWIAT zachwyca się wyposażeniem tego kompaktowego SUV-a. Jeśli znajdę w najbliższym czasie parę wolnych chwil (a niełatwo o to ostatnio w moim kalendarzu), to postaram się to bogate wyposażenie przeanalizować. Bogate, które jednocześnie ma szeroką listę opcji dodatkowych. To może jednak nie jest tak bogate, jak AUTO ŚWIAT by chciał?…

Citroëna C3 Aircross wspomniano pod koniec materiału poświęconego Hyundaiowi Konie (strony 10-11).

Grupę PSA oraz Grupę Renault wspomniano na stronie 12. w apli poświęconej sprzedaży nowych aut w Europie. Na Starym Kontynencie są to odpowiednio drugi i trzeci największy producent samochodów.

Na stronach 22-24 znajdziecie relację z objazdu Polski Citroënem C4 Grand Picasso. Napędzany 2-litrowym dieslem minivan w ciągu pięciu dni pokonał 3,5 tys. km, co AUTO ŚWIAT nazywa „morderczym tempem”. No nie przesadzajmy – to wcale nic wielkiego! Owszem, więcej, niż przejeżdża przeciętnie polski kierowca, ale też nie przesadzajmy, że to jakiś wyczyn, a z uczestników wyprawy lały się pot i łzy. Dobrze chociaż, że napisali, iż była to „komfortowa podróż vanem Citroëna”. Mimo paru skrytykowanych elementów (wycieraczki, centralnie umieszczony wyświetlacz) auto oceniono wysoko – otrzymało maksymalną liczbę pięciu gwiazdek!

Peugeota 206 można dostrzec na zdjęciu ilustrującym materiał poświęcony holowaniu (strona 36.).

Całkiem sporo niemieckich, zwłaszcza VAG-owskich, silników pojawiło się w materiale zatytułowanym „Diesle wysokiego ryzyka”. Jeśli chodzi o silniki we francuskich autach, to w materiale wspomniano jednostki 2,7 HDi od PSA (spotykany np. w Citroënach C6, czy Peugeotach 407) oraz niefrancuski motor 3.0 D V6 (spotykany m.in. w Renault Vel Satis).

I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
5 Wątki komentarzy
6 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
7 Autorzy komentarzy
BartzsŁukaszWwaKrzysztofVifoand32 Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Persy
Gość
Persy

Jak się patrzy na okładkę to rzuca się w oczy: „Największe wpadki producentów – Skoda Karoq” :)

Michał Z.
Gość
Michał Z.

Dobre:D

and32
Gość
and32

Ostatnio w przeciągu 3 dni przejechałem ponad 3 tys km i to już faktycznie było trochę męczące. Nie nadaję się na przedstawiciela handlowego.
3,5 tys km w 5 dni i to autem które do podróżowania zostało stworzone to fraszka ;-)

Vifo
Gość
Vifo

Napędu na gnojówkę nie znoszę, ale dla zasady :-) 3.0 D V6 (m.in. Renault Vel Satis) to nie francuski silnik, poproszę.

ŁukaszWwa
Gość
ŁukaszWwa

Oszczędzę Panu czasu Panie Krzysztofie, ja po lekturze innego portalu przeanalizowałem to bogate wyposażenia Karoq. 1) faktycznie jest bogate standardowo, ale tylko dlatego, że… w cenniku brak bazowej wersji wyposażenia Active, która jest w innych modelach Skodziany 2) najniższa cena to 87 900. Dla mnie abstrakcyjnie, zwłaszcza że dotyczy to 3-cyl silnika 1.0 115KM. Fakt, że wyposażenie daje radę (dwustrefowa klima, tylne czujniki, bluetooth, tempomat, alu 17″, czujniki deszczu/zmierzchu). Z mojej perspektywy brak pełnego handsfree, które można dokupić w dość umiarkowanej cenie. Ale cena kładzie ten samochód, mam nadzieję że rynek pokażę żółtą kartkę. Kadjar nie dość że jest fajniejszy… Czytaj więcej »

Bartzs
Gość
Bartzs

Kia Kona to albo była mowa o Stonicu albo Hyundaiu Konie ;) A co do silników diesla, to czy w artykule tym była mowa o trujacych dieslach jako wpadce ;)?