Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Używana Dacia Duster jest dobra! Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 44-45/2022

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-11-14
w Przeglad Prasy
Czas czytania 7 minut
351 22
A A
0

Warto przeczytać!

Używane na czas kryzysu: C4 Picasso, C5, 207, Scenic czy Espace? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 11/2023

Ostatni numer! Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTO nr 03/2023

Peugeot 408 czy Renault Arkana? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 10/2023

Nissan Qashqai kontra Hyundai Tucson i Toyota Corolla Cross. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 09/2023

Najwyższy czas sprawdzić, co i jak o samochodach francuskich napisał w kolejnym podwójnym numerze tygodnik AUTO ŚWIAT. Wydanie to ukazało się przed tygodniem, ale jeszcze się nie zdezaktualizowało, a poniedziałek po przedłużonym weekendzie jest chyba dobrą okazją do zamieszczenia stronniczego przeglądu prasy..

 

AUTO ŚWIAT nr 44-45 (1352) z 07.XI.2022
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 84 (z okładką)
Cena: 5,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 7,1 grosza
Warto kupić? Raczej tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Rosengart, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: 11CV, Berlingo, C5 Aircross, Traction Avant, Partner, Rifter, Clio, Scenic, Trafic, 10CV, Ariette, LR2, LR4, Duster, Logan, Astra, Grandland, Insignia

 

Na okładce pojawiło się nieduże zdjęcia Dacii Duster, jest też zapowiedź porównania Citroëna C5 Aircross z Fordem Kugą, a na dodatek opublikowano fotkę Nissana X-Traila.

I właśnie Nissan X-Trail jest pierwszym autem, które może nas zainteresować, jakie opisał AUTO ŚWIAT. Znajdziecie ten materiał na stronach 10-11. Chodzi o szeregową hybrydę z napędem na cztery koła, czyli wersję e-Power e-FORCE. Auto jest dostępne również w Polsce, w wersjach pięcio- i siedmioosobowych, a wydać na nie w tej wersji trzeba co najmniej 206.200 zł.

Na samochód opisany na stronach 12-13 pozwolić sobie może już znacznie mniej klientów. Jego cena w Niemczech wynosi 260.000 euro, a więc w Polsce szykować trzeba, lekko licząc, 1,25 miliona złotych. Jak za dwuosobowe auto, to niemało, ale gwarancja, że się ludzie będą za tym samochodem oglądać jest praktycznie wieczna ;-) To Maserati MC20 Cielo, o którym wspominamy, bo marka współtworzy koncern Stellantis.

Na stronie 20. AUTO ŚWIAT prezentuje Opla Grandlanda GSe. To zelektryfikowany SUV Opla wykorzystujący technikę Grupy PSA i mający sportowe aspiracje. 300-konny zespół napędowy pozwala na rozpędzenie się do setki w 6,1 sekundy.

Na kolejnej stronie natkniecie się na krótki materiał o lekkim liftingu dwóch modeli Alfa Romeo: Giulia i Stelvio.

Również na stronie 21., ale nieco niżej, pojawiła się wzmianka o tym, że w Polsce można już składać zamówienia na Jeepa Avengera.

Całkiem niedawno miałem przyjemność testować Citroëna C5 Aircross. W aktualnym wydaniu AUTO ŚWIAT (a w zasadzie „Auto Bild”) porównuje takie auto z Fordem Kugą. Różnica polega na tym, że ja jeździłem wersją PureTech 130, a w opisywanym tygodniku porównano hybrydy plug-in. To porównanie znajdziecie na stronach 22-27.

Zaskakujące jest, że tylko nieznacznie mniejsza bateria Citroëna oferuje aż tak znacząco mniejszy zasięg na prądzie. C5 Aircross dysponuje akumulatorami o pojemności 13,2 kWh i pozwala przejechać zaledwie 43 km, a Ford – lżejszy o zaledwie 22 kg – osiąga 62 km z akumulatora o pojemności 14,4 kWh. Czy naprawdę Citroën zużywa – jak chce AUTO ŚWIAT – średnio 28,6 kWh/100 km (gdy Ford potrzebuje tylko 19,6 kWh), czy może warunki testu były odmienne? Owszem, zarządzanie energią potrafi zdziałać cuda, ale znowu dziwnym trafem francuski samochód jest pod tym względem dużo gorszy.

Miałem okazję ostatnio pojawić się we wnętrzu spalinowej Kugi. Czy rzeczywiście jest to samochód przestronniejszy od C5 Aircrossa? Szkoda, że nie dokonałem pomiarów, ale subiektywnie wcale tak dobrze to nie wyglądało. AUTO ŚWIAT twierdzi, że szczególnie z tyłu Kuga oferuje dużo więcej przestrzeni. Citroën ma za to większy bagażnik, choć traci punkty za ładowność. Dysponuje lepszymi fotelami, nieco lepiej przyspiesza i oferuje większy komfort jazdy. Jest także autem zwrotniejszym. Jednak to po stronie Forda jest wygrana za zużycie paliwa i energii elektrycznej, za wyposażenie i zasięg. Na szczęście na przeglądach można zaoszczędzić.

Ostatecznie Citroën C5 Aircross uzbierał 453 punkty, ale uległ Fordowi o 7 oczek.

Test Renault Trafic’a Wavecamper opublikowano na stronach 30-31. To popularne auto z zabudową polskiej firmy pozwalającą zrobić z niego niedużego kampera. Samochód został dobrze oceniony, skrytykowano jedynie relatywnie wysokie zużycie paliwa w mieście, ale przyznano, że to podczas dynamicznej jazdy. Zabudowa jest solidna, przemyślana, funkcjonalna i można ją dostosować do własnych potrzeb i oczekiwań. Zdecydowanie ciekawa propozycja kampervana z miejscami do spania dla czterech osób (w tym dwie w namiocie dachowym). Również go testowaliśmy i to dwukrotnie: latem oraz jesienią nad morzem.

Dacię Duster widać na zdjęciu na stronie 59. – pierwszej stronie dodatku Używane Ekstra.

Fragment Renault Clio dostrzec można na zdjęciu zamieszczonym na stronie 60.

Na stronie 61. AUTO ŚWIAT wspomina o kilku akcjach serwisowych, w tym tych dotyczących Opla Insignii oraz Citroëna Berlingo i Peugeotów Partnera i Riftera.

O wysokich kosztach niektórych napraw AUTO ŚWIAT pisze na stronach 62-67. Wspomina tam także Renault Megane, Scenic’a, Opla Insignię i Nissana Micrę..

Na stronach 68-71 AUTO ŚWIAT próbuje odpowiedzieć na pytanie, czy warto kupić 5-letnią Dacię Duster II? Dustery zawojowały polski rynek, to od pewnego czasu najlepiej sprzedający się u nas SUV. Również na rynku wtórnym są poszukiwane.

Duster nie jest pozbawiony wad, ma też swoje ograniczenia, ale generalnie sytuacja wygląda tak, że to solidne auta, a jeśli coś się w nich dzieje, to usunięcie usterek zwykle kosztuje niewiele. Gama jednostek napędowych na przestrzeni lat się zmieniała, ale w efekcie niemal każdy znajdzie coś dla siebie. No, może oprócz ludzi poszukujących dużych silników, ale oni w stronę Dacii raczej nie patrzą.

W tekście wspomniano też Dacię Logan I i Jeepa Renegade.

W dziale Z naszego archiwum na stronie 80. znajdziecie przypomnienie artykułów sprzed ćwierćwiecza, w których opisano Alfę Romeo 156 oraz Lancię Kappę.

Z kolei strona 81. przypomina markę Rosengart działającą w latach 1928-1955. Początkowo produkowała ona samochody na licencji brytyjskiego Austina, a później niemieckiego Adlera. Tuż przed wybuchem II wojny światowej modele wykorzystywały pomysł Citroëna z modelu 11CV dotyczący przedniego napędu. Po wojnie rozpoczęto budowę większych aut z nawet 8-cylindorywm silnikiem amerykańskiej marki Merkury, a następnie powrócono do małych modeli typu Ariette. Konkurencja ze strony Citroën i Renault sprawiła, że w roku, kiedy marka sygnowana szewronami zaprezentowała model DS, firma Rosengart zakończyła działalność.

I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 10CV11CVAlfa RomeoArietteAstraAuto ŚwiatAvengerBerlingoC5 AircrossCitroenClioDaciaDusterGiuliaGrandlandInsigniaJeepLanciaLoganLR2LR4MaseratiMC20MicraNissanOpelPartnerPeugeotRenaultRenegadeRifterRosengartScenicStelvioTraction AvantTraficużywaneX-Trail
Udostepnij128Tweet80Udostepnij22
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.