„Auto Świat” nr 44 (793) z 25.X.2010
Stron: 60 (z okładką) + 32 (dodatek „AŚ market”)
Cena: 2,80 zł
Koszt 1 strony: nieco ponad 3 grosze (licząc z dodatkiem)
Warto kupić? Raczej nie
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault (+Dacia)
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C5, C-Zero, 207, 307, 308, 407, Clio, Kangoo, Laguna, Megane, Twingo, Logan, sportowe
Czy jednak naprawdę powinniśmy oczekiwać obiektywizmu od mediów motoryzacyjnych, skoro nie ma o nim mowy w przypadku prasy, radia, czy telewizji ogólnej? Przywykliśmy już chyba wszyscy, że określone media mają własne, wcale niezbyt mocno skrywane, sympatie i antypatie polityczne chociażby, czemu więc liczymy, że w motoryzacji będzie inaczej? Czy nie chcemy tego tematu zbytnio wyidealizować?
Ale my i tak nie zamierzamy rezygnować z naszych przeglądów prasy. W związku z tym sięgnęliśmy po ostatni październikowy numer „Auto Świata” i poszukaliśmy w nim wzmianek o samochodach francuskich. Oto, co znaleźliśmy.
Dopiero strona 14. przyniosła krótką informację o milionowej Dacii Logan, jaka zjechała z taśmy produkcyjnej zakładów w rumuńskim Mioveni. Tyle samochodów wyprodukowała Dacia w ciągu sześciu lat produkcji, o czym pisaliśmy ponad dwa tygodnie temu.
Relację z Rajdu Antibes, w którym Robert Kubica i Kuba Gerber zajęli trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej jadąc Renault Clio S1600, znajdziecie na stronie 16. Polski rodzynek w F1 przegrał tylko z dwoma załogami w samochodach S2000, a zwycięstwo odniósł Luca Betti w Peugeocie 207 S2000. Relacja zajmuje niemal całą stronę!
Peugeota 207 S2000 wspomniano zresztą na tej samej stronie w krótkiej relacji z Rally of Scotland rozgrywanego w ramach cyklu IRC.
Citroëna C-Zero wspomniano na stronie 43. przy okazji omawiania Mitsubishi i-MiEV.
Renault Twingo oraz jego odpowiednika z drugiej marki Aliansu, czyli Nissana Micrę nowej generacji, zaprezentowano na stronach 44-45. Skrytykowano nowe modele za brak wdzięku, zwłaszcza w stosunku do wcześniejszych wcieleń, choć doceniono za dojrzałość konstrukcji. Twingo uzyskało 3,5 gwiazdki, Micra zebrała pełne cztery, głównie za dodatkową parę drzwi, jakie można w jej przypadku zamówić.
Porównanie Citroëna C5 i Seata Exeo na Autoswiat.tv tygodnik reklamuje na stronie 58.
Wzmiankę o Dacii znajdziecie też w artykule „Gwarancja po gwarancji” zamieszczonym na stronie I dodatku „AŚ market”.
O zmianach w sieci dealerskiej Peugeota, o czym pisaliśmy na początku października, możecie poczytać teraz także na stronie II omawianego dodatku.
Samochody, jakie lubimy, pojawiły się w sugestiach tygodnika „Auto Świat” zaprezentowanych w zależności od preferencji ośmiu przykładowych osób. Proponowano samochody nowe, mało używane, bądź kilkuletnie. Na stronach IV-V wspomniano m.in. Citroëna C5, Peugeota 207 SW, Renault Kangoo, Lagunę i Dacię Logan
O wspomnianej już dodatkowej gwarancji, m.in. w przypadku Peugeota, Dacii i Renault możecie poczytać jeszcze na stronie VI. Wspomniano tam modele 207, 307, 308, 407, Clio, Megane i Laguna.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w „Auto Świecie” w tym tygodniu. Raczej nie ma sensu tego wydania kupować.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze