Aktualne, podwójne wydanie tygodnika AUTO ŚWIAT, podobnie jak MOTOR, zignorowało francuską motoryzację na okładce. Redakcja wspomniała jedynie Nissana Micrę spośród aut potencjalnie znajdujących się w kręgu naszych zainteresowań, ale to w zasadzie coś, co możemy pominąć. Micra jakoś francuska nigdy specjalnie nie była, a fakt pozostawania Nissana w Aliansie z Renault, to trochę za mało, by to auto zakwalifikować do szczególnie nas interesujących.
AUTO ŚWIAT nr 47-48 (1354) z 28.XI.2022
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 84 (z okładką)
Cena: 5,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 7,1 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C1, C3, C3 Aircross, 207, 208, 2008, 308, 406, Clio, Kadjar, Megane, Scenic, Twingo, Zoe, Dokker, Duster, Logan, Sandero, Astra, Combo, Corsa
Pierwszy elektryczny Abarth stał się faktem – sportowe ramię Fiata, działające pod odrębną marką, na pierwszy swój elektryczny model wybrało 500-tkę. Pisaliśmy o tym w ubiegłym tygodniu, a teraz AUTO ŚWIAT poświęcił temu modelowi strony 14-15.
Dacię Duster można dostrzec na zdjęciu zamieszczonym na stronie 54.
O dwóch akcjach serwisowych dotyczących Opla Combo E AUTO ŚWIAT pisze na stronie 57.
Na stronach 58-63 AUTO ŚWIAT zamieścił ranking trwałości samochodów według niemieckiego TÜV. Nie będę go przepisywał, wymienię tylko interesujące nas samochody marek francuskich oraz Dacii, które się w tabelach pojawiły. Są to:
– Citroëny Berlingo, C1, C3, C3 Aircross;
– Peugeoty 207, 208, 2008, 308;
– Renault Captur, Clio, Kadjar, Megane, Scenic, Twingo, Zoe;
– Dacie Dokker, Duster, Logan, Sandero.
Dziwnie mało tych samochodów, prawda?
Porównanie używanych Nissana Micry, Suzuki Swifta i Škody Fabii znajdziecie na stronach 68-71, o czym wspominam tylko z uwagi na miejskiego Nissana obecnego w stawce. Nissan otrzymał najgorszą notę wśród rywali.
W dziale Z naszego archiwum na stronie 78. AUTO ŚWIAT przypomina test Peugeota 406 w wersji Familiale – kombi z dodatkowymi siedzeniami z tyłu, umieszczonymi plecami do kierunku jazdy. Tak, takie 406-tki też były na rynku!
W dziale Market na stronie 80. znajdziecie informacje o autach sprowadzanych z zagranicy. Renault jest tu szóstą najpopularniejszą marką, Peugeot siódmą, a Citroën dziewiątą. Na drugim miejscu plasuje się Opel, który wśród dziesięciu najpopularniejszych modeli z prywatnego importu ma aż dwa swoje – Astrę na czele stawki i Corsę na pozycji szóstej.
I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze