poniedziałek, 27 czerwca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Stronniczy przegląd prasy: „Auto Świat” nr 47/2013

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2013-11-20
w Przeglad Prasy, Wiadomości
Czas czytania 5 minut
7 1
25
7
UDOSTĘPNIEŃ
23
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Opel Crossland sukcesem. Z linii montażowych zjechało już 500.000 egzemplarzy

Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów

100 klasycznych Peugeot na 100-lecie dealera pod Paryżem

Zacząłem się zastanawiać, czy oni mi to robią specjalnie? Pół okładki aktualnego „Auto Świata”, to po prostu Škoda. Rewelacyjna marka, cud nad Wełtawą i Wisłą razem wziętymi, odnośnik dla innych marek. Co w połączeniu z co najmniej połową „wstępniaka” zamieszczonego na stronie 3. stanowi materiał, którego nawet PR-owcy Škody by się nie powstydzili. I to ma być obiektywne pismo? Piszące o marce, która wyprodukowała w ubiegłym roku 939.000 samochodów, że „należy do światowej czołówki samochodowych producentów”? No sorry, ale podobnym wynikiem, to i Dacia się poszczycić może, ale takich ochów i achów nad rumuńską marką jakoś nie zaobserwowałem ani w „Auto Świecie”, ani z żadnej inne polskojęzycznej prasie motoryzacyjnej.

 

„Auto Świat” nr 47 (947) z 18.XI.2013
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,30 zł
Koszt 1 strony: ponad 4,4 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia Citroen
Jakie interesujące nas modele opisano/pokazano/wspomniano: C5, DS, 407, Laguna, Duster

 

Naprawdę przydałoby się trochę umiaru w lansowaniu Škody, Panowie Redaktorzy. Chyba nie było w tym roku ani jednego numeru, w którym byście o tej marce nie pisali. I OK, nie wymagam tego, wszak to największy gracz na polskim rynku nowych aut, więc coś mu się tam należy, ale to, jak wychwalacie przeciętną w gruncie rzeczy markę, to po prostu szok. „Klienci w całej Europie chętnie kupują Skody, bo są to auta pod każdym względem dobrze skrojone pod ich gust, a co najważniejsze – nie odstraszają ceną” – to tekst, jak z folderu reklamowego producenta, a nie z niezależnej podobno gazety! Nie przesadzałbym też – zdaje się, że Škoda w Europie nie wskoczyła nawet do pierwszej dziesiątki najchętniej wybieranych marek, czy więc napisalibyście tak o sytuacji np. o Nissanie, Citroënie, czy Chevrolecie w odniesieniu do polskiego rynku? Po dziesięciu miesiącach 2013 roku zajmują one w rankingu miejsca odpowiednio dwunaste, trzynaste i czternaste. Nie, na pewno byście tak nie napisali.
Wciskanie Škody w tych gazetach przypomina mi czasy „pasienia” Polaków Leninem przed kilkudziesięcioma laty – też był dobry na wszystko…
A już jak przeczytacie materiał opublikowany na stronach 4-6, to już padniecie. Tam, to dopiero jedna wielka laurka. Aż dziwne, że nie wpadli jeszcze na pomysł Dnia Škody, konieczne wolnego od pracy… Nie brakuje w tym tekście odwołań do modeli klasy premium, co ma pokazywać prestiż czeskiej marki. Owszem – porównać można wszystko ze wszystkim, ale zestawienie Octavii z Mercedesem CLS i BMW 6 Gran Coupe jest po prostu żenujące. A takich kwiatków nie brakuje. Moim zdaniem ma to tyle wspólnego z rzetelnością i obiektywizmem, co wspomniany Lenin z kapitalizmem.
Koniec. Zostawiam srebrną już teraz kurę, i szukam czegoś normalniejszego do czytania.

I znajduję. Na stronach 12-13 (minus spora reklama) opisano Dacię Duster po liftingu. 125-konny silnik 1.2 TCe pracujący pod maską testowego egzemplarza oceniono tak sobie. W sumie niewiele napisano o jego pracy ograniczając się do stwierdzenia, że „do połowy skali obrotomierza we wnętrzu Dustera jest przyjemnie cicho”, a potem robi się głośno, co akurat jest cechą bardzo wielu samochodów i hałas ów pochodzi nie tylko z silnika ;-) Potem napisano, że „gdy podczas jazdy autostradą trzeba pokonać wzniesienie auto dostaje zadyszki i zabawa się kończy”, ale niewiele z tego wynika – nie napisano ani słowa o prędkości, przełożeniu, wysokości wzniesienia. Niemniej jednak trudno mi w to uwierzyć, bo zdaje się, że normy budowy autostrad określają maksymalne nachylenia i nie sądzę, by Duster z tym silnikiem sobie z takowymi naprawdę nie radził.
Pozytywnie oceniono zmiany, jakie lifting przyniósł wewnątrz Dustera, choć faktycznie szkoda, że ekran nawigacji nie powędrował nieco wyżej. Cenniki też uległy tylko niewielkim korektom, które na szczęście nie dotknęły ceny bazowej. Plusem jest też możliwość rozszerzenia – za 500 zł – gwarancji mechanicznej.
Ostatecznie odświeżony Duster uzyskał cztery gwiazdki końcowej noty, ocenę tyleż należną, co zaskakującą w „Auto Świecie”.

Krótką notatkę poświęconą połączeniu Citroëna DS z Porsche 911 zamieszczono na stronie 17.

Krótki przegląd francuskich propozycji w segmencie D zaserwowano nam na stronach 42-43. I – jak to często bywa w dziale Używane – są to wyważone opinie. Trzeba przyznać, że pochwalono tam zarówno Citroëna C5, jak i Peugeota 407, a nawet Lagunę II. Trzeba tylko ostrożnie wybierać na rynku wtórnym i nie dać się wpuścić na minę. Ogólnie to bardzo rozsądnie napisany materiał.

I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano na łamach aktualnego „Auto Świata”.

 

Stronniczy przegląd prasy: „Auto Świat” nr 47/2013

Krzysiek Gregorczyk

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: C5CitroenDaciaDusterLagunaPeugeotRenault
Udostepnij3Tweet2Udostepnij
Poprzedni

Nie udało się odczarować Cieszyńskiej Barbórki!

Następny

Elektryczne Renault na wystawie Zielony Klimat

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Elektryczne Renault na wystawie Zielony Klimat

Citroën C4 Aircross w Nowej Zelandii: 77 godzin w podróży

Ceny i wyposażenie Nowego Peugeota 3008

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
25 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • chłopczyku - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • Mekes - Renault Koleos 4×4 185 KM dCi – bardzo oszczędny SUV. Opinie po 1,5 tysiąca kilometrów, ile pali naprawdę?
  • zawsze - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • Kolo - Jak narodził się nowy Peugeot 408? Początkiem był projekt Manifesto 2015
  • Kolo - Szefowie firm energetycznych wzywają do natychmiastowego zmniejszenia zużycia paliwa, gazu i energii!
  • Kolo - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • Kolo - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • Szymon - Jesteśmy na premierze prasowej nowego Peugeot 308 SW Hybrid
  • Truskawa - Jesteśmy na premierze prasowej nowego Peugeot 308 SW Hybrid
  • Tomasz O - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Opel Crossland sukcesem. Z linii montażowych zjechało już 500.000 egzemplarzy
  • Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • 100 klasycznych Peugeot na 100-lecie dealera pod Paryżem
  • Polska była o krok od uruchomienia fabryki Renault. Projekt przerwała wojna
  • System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • DS 7 Crossback 180 KM EAT8 – luksusowy SUV po 30.000 kilometrach. Opinie, spalanie, najczęściej używane wyposażenie
  • Szefowie firm energetycznych wzywają do natychmiastowego zmniejszenia zużycia paliwa, gazu i energii!
  • Kobiety za kierownicą: pędzą przed siebie na śmierć lub pewne kalectwo
  • Jak narodził się nowy Peugeot 408? Początkiem był projekt Manifesto 2015
  • Dobre noty dla Peugeot 308 HDi i Renault Arkany TCe 160. Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTOR I SPORT nr 07/2022


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
25
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.