Na okładce aktualnego numeru tygodnika AUTO ŚWIAT pojawił się – i to w górnej części – Nowy Citroën C3. Fotka jest mała, ale jest, co doceniamy. A to nie wszystko! Niżej, w zdjęciu zapowiadającym poszukiwania najlepszego auta dla rodziny, pojawił się jeszcze Citroën Berlingo.
AUTO ŚWIAT nr 47 (1098) z 21.XI.2016
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,50 zł
Koszt 1 strony: nieco ponad 4,8 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C3, C4 Cactus, C-Elysee, DS 3, 407, Partner, Megane, Zoe, Logan
Nowego Peugeota 3008 wspomniano w artykule poświęconym planom modelowym Opla (strony 4-6). Grupa PSA współpracuje z Oplem i wiele nowych modeli obu producentów będzie sobie pokrewnych.
Z kolei na stronie 12. zaprezentowano nową wersję Citroëna C-Elysee. Auto poddano liftingowi, który – zdaniem tygodnika AUTO ŚWIAT – „dodał mu elegancji”. Trudno z tym polemizować – mimo pewnych naleciałości przywodzących na myśl Volkswagena auto wygląda chyba jednak lepiej. Do tego ma lepsze wyposażenie, niż dotychczas.
O wynikach konkursu Eco-Miasto współorganizowanego przez Renault wspomniano w krótkiej notatce zamieszczonej na tej samej stronie.
Renault Zoe pokazano na zdjęciu „tytułowym” artykułu poświęconego rosnącej popularności aut elektrycznych. Pojawił się tam również Nissan Leaf.
Pochodzący z niemieckiego „Auto Bilda” test porównawczy siedmiu aut z różnych segmentów ma wskazać najlepszy dla rodziny samochód. Test z czapy, bo trudno wskazać wspólne cechy porównywanych samochodów. Nawet ceny są różne – od 68.690 zł do 99.400 zł. Silniki? Od 102 KM do 163 KM. W szranki stanęły: Citroën Berlingo Multispace, Kia Niro, Nissan X-Trail, Seat Ateca, Škoda Octavia Combi, Škoda Superb oraz Volkswagen Caddy Maxi.
Co oceniał AUTO ŚWIAT? Na pewno komfort i wyszło, że jest lepszy „w limuzynach”. Na pewno przestronność (pakowność) i tu nieźle wypadły kombivany. Na pewno koszty – tu Citroën nie miał sobie równych. I choć w pierwszej kategorii noty Berlingo były tylko średnie, to w pozostałych francuskie auto wypadło na 4,5 gwiazdki (na 5 możliwych do uzyskania), co przyniosło skutek niesamowity – Berlingo wygrało test! I to nie tylko dzięki cenie. Na drugim miejscu „wylądowały” trzy auta (Ateca, Octavia i Caddy). Podobnie było z trzecim miejscem – X-Trail, Superb i hybrydowe Niro. Gdyby zamiast Berlingo wstawić C4 Picasso, to kto wie, czy zwycięstwo Citroëna nie byłoby jeszcze bardziej spektakularne.
Cały test znajdziecie na stronach 16-23.
Nowy Citroën C3 budzi nawet w Polsce duże zainteresowanie. Auto trafiło do salonów dopiero w tym tygodniu, a już są pierwsze zamówienia (można było je składać już wcześniej). Nie dziwi mnie to zupełnie – Nowe C3 świetnie wygląda i zapowiada się na znakomity samochód. Do tego ma ciekawe wyposażenie i na pewno będzie komfortowe, jak na segment B.
AUTO ŚWIAT opublikował pierwszy test tego samochodu. Była to wersja napędzana 82-konnym silnikiem PureTech. Nie za mały? Nie – C3 jest dość lekkie. Testowe auto w odmianie Shine kosztuje wprawdzie blisko 54.000 zł, a to o 14.000 zł więcej, niż cena bazowej wersji, ale chyba warto dołożyć ;-)
Na początku testu AUTO ŚWIAT napisał coś, co mi się bardzo spodobało. „Jeśli macie dość nudnych stylistycznie samochodów miejskich, takich jak VW Polo, czy Skoda Fabia, a nie stać was na zakup oryginalnego DS3 czy Mini, to macie problem…”. Doszukano się oczywiście podobieństw do większego C4 Cactusa. Pochwalono stylistykę. Doceniono bogate wyposażenie testowanej wersji. Skrytykowano przestronność z tyłu i kiepski obraz z kamery cofania. Na szczęście co do owej przestronności dodano, że to standard w tym segmencie.
Spodobały się też fotele i 300-litrowy bagażnik. Również widoczność jest niezła, zwłaszcza do przodu. Komfort jak na segment B jest znakomity. Auto ma też nowoczesne systemy bezpieczeństwa. Z kolei silnik przy prędkościach autostradowych jest głośny i sporo pali, a do tego nie jest zbyt elastyczny. Nie spodobał się też układ kierowniczy i wrażliwość na boczny wiatr.
Ostateczna nota Nowego C3, to cztery gwiazdki na pięć możliwych do zdobycia.
Na stronach 30-32 AUTO ŚWIAT opublikował artykuł poświęcony możliwościom złamania zabezpieczeń aut z systemami typu hands free. Wśród nich pojawiło się Renault Megane CC, czyli model starszej generacji.
Peugeota 407 można dostrzec na zdjęciu zamieszczonym na stronie 34.
Rząd rozdaje pieniądze na prawo i lewo, ale skądś musi je brać. Jednym ze sposobów są zmiany w podatku akcyzowym nakładanym na importowane samochody. Pojawiające się na ten temat przecieki i spekulacje rozgrzewają emocje lepiej, niż spalanie plastikowych butelek w piecach. W niektórych przypadkach mówi się o akcyzie znacznie przewyższającej ceny samochodów (nawet te realne). Również AUTO ŚWIAT pokusił się o analizę tego, co może nas wkrótce czekać. Nie czekają za to „sprowadzacze” – ciągną z Zachodu, co się tylko da. Tak, czy inaczej, AUTO ŚWIAT policzył, jakie mogą być wartości akcyzy w przypadku jednego z projektów dla kilkunastu różnych aut, w tym dla Dacii Logan. A nie lepiej kupić nowego Logana? ;-) Zresztą dla 3-letniego Logana napędzanego silnikiem 0.9 TCe i tak akcyza może spaść. Cały artykuł znajdziecie na stronach 42-45.
Citroëna wspomniano na stronie 49. w opisie Daewoo Espero. Jeśli chodzi o stylistykę, to projekt ten był przygotowany dla Citroëna, ale Francuzi go odrzucili. A że już w latach 90. XX wieku dbano o ekologię i nie pozwolono się projektowi zmarnować ;-)
Na tej samej stronie natkniecie się na wzmiankę o Peugeocie Partnerze i bliźniaczym doń Citroënie Berlingo.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisał aktualny AUTO ŚWIAT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: AUTO ŚWIAT
Najnowsze komentarze