• Najnowsze

Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 48/2019

2019-11-27
Peugeot 308 2021

Nowy Peugeot 308 – są pierwsze zdjęcia prezentujące samochód

2021-02-26
Citroen C4

Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie

2021-02-25
Peugeot 308

Peugeot ujawnił nowe logo! Powrót do korzeni

2021-02-25

Grupa Renault i Faurecia łączą siły w dziedzinie magazynowania wodoru

2021-02-25

Nowy Citroën CC24 w przygotowaniu. Rozpoczęcie produkcji w 2022 roku

2021-02-25

Dacia pozostaje marką budżetową. Przystępne ceny, jeszcze lepszy stosunek kosztów do możliwości!

2021-02-25

Marki francuskie w Polsce – sprzedaż w dwóch pierwszych dekadach lutego 2021

2021-02-25
Peugeot logo

Peugeot zmienia logo. To nadejście „nowej ery”

2021-02-25

Citroën 2CV pick-up z 1984 roku szuka nowego właściciela

2021-02-25

Renault będzie produkować samochody dla Mitsubishi?

2021-02-25
piątek, 26 lutego, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 48/2019

Krzysztof Gregorczyk Krzysztof Gregorczyk
2019-11-27
w Przeglad Prasy
Czas czytania4min
16 2
1
28
UDOSTĘPNIEŃ
50
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Używany Citroen C5, Peugeot 407 i Renault Laguna – duże, komfortowe i dobre do LPG. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 08/2021

Chcesz poczytać o Oplach? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 07-08/2021

Peugeot 2008 pokonał Audi Q2. I to nie ceną! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 07/2021

Citroën C1 i Renault Twingo na maleńkich fotkach, Renault Megane i Opel Corsa na nieco większych, zdobią okładkę aktualnego wydania tygodnika AUTO ŚWIAT. Oczywiście nie obyło się bez zdjęcia Volkswagena – to musi być niemal zawsze, a jak nie Volkswagen, to Škoda. Volksgaunery są tym razem dwa. Czy warto kupić to pismo?

 

AUTO ŚWIAT nr 48 (1246) z 25.XI.2019
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,90 zł
Koszt 1 strony: blisko 5,6 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C1, 107, Megane, Twingo, Astra, Corsa

 

Opel, to marka niemiecka, ale że należy do Grupy PSA, więc o niej pisujemy. Tym razem wspominam o niej z okazji artykułu zamieszczonego na stronach 8-9. Prezentuje on najnowsze, szóste już wcielenie Corsy.

MOTOR porównał w tym tygodniu cztery hot hatche, AUTO ŚWIAT cztery zwykłe kompakty. Cechą wspólną tych porównań jest fakt, że w obu wystąpiło Renault Megane IV. Pismo, które dziś opisuję, zamieściło test pochodzący z niemieckiego klona, ale nie zmienia to faktu, że i tutaj Meganka przegrała. Porównano samochody napędzane silnikami benzynowymi o mocach rzędu 125-140 KM. W Renault pracował silnik o tej najwyższej mocy, podobnej, jak w Kii Ceed. Opel Astra generuje o 10 KM mniej, a pod maską Focusa pracował 125-konny silnik. Ford i Opel mają jednostki trzycylindrowe, Kia i Renault dysponują czterema cylindrami każdy.

AUTO ŚWIAT uznał Megankę za najprzytulniejszy samochód w porównaniu, ale skrytykował za obsługę systemu multimedialnego. OK, ja rozumiem, że to jest rozbudowany system, ale zastanawiam się, jak motogazetkowi dziennikarze radzą sobie ze smartfonami. Poza tym skrytykowano rzekomo ciasne wnętrze, za nienaturalną uznano pozycję pasażerów na kanapie, którzy w dodatku muszą podkulać nogi, a kolanami wypychają oparcie kierowcy i pasażera. A najśmieszniejsze jest to, że Panowie Redaktorzy stwierdzili, że subiektywna ciasnota jest znacznie bardziej odczuwalna, niż sugerują to wyniki pomiarów kabiny wykonanych podczas testu. Czyli albo wciskają kit, albo nie umieją mierzyć ;-) No chyba, że zrobili wszystko, żeby Meganka przegrała. A skoro tłumaczył (OK, opracowywał) tekst Redaktor Krasnodębski, to jesteśmy spokojni o to, że kompaktowe Renault jest bardzo fajnym samochodem!

Wygrała oczywiście Kia, która – podobnie, jak Grupa Volkswagena – jest w moim odczuciu dość mocno wspierana przez motogazetki. Ceed zdeklasował rywali zdobywając 472 punkty. Drugi w wstawce Opel uzyskał 456 oczek, o trzy więcej od Forda. Renault zamyka stawkę uciuławszy zaledwie 440 punktów. Dodajmy, że Kia jest najkrótszym autem w porównaniu i ma najmniejszy rozstaw osi, pali najwięcej i jest najdroższa (przed doposażeniem).

Wśród aut używanych AUTO ŚWIAT prezentuje tym razem Top 5 w gamie autek miejskich. Chodzi konkretnie o segment A. A tam – Citroën C1 pierwszej generacji i Renault Twingo II. Oba można kupić za ok. 13.500 zł i będą to samochody mniej więcej siedmioletnie. Za podobną kwotę można kupić np. Fiata Pandę z tego samego rocznika lub o rok starszego Forda Ka II generacji. Z kolei Volkswagen Up! z 2012 roku kosztował będzie już bliżej 15.000 zł, a oferta rynkowa raczej uboga w tej kwocie.

Nawet AUTO ŚWIAT przyznaje, że francuskie autka są pełne uroku. C1 wprawdzie może trochę razić plastikami, czy nie całkiem osłoniętymi metalowymi fragmentami wnętrza, za to jest zaskakująco przestronny. Bagażnik jest mały, ale to w tej klasie nic szczególnego. Codzienne zakupy na pewno się zmieszczą! Twingo II ma nieco większy kufer, większy i ciut mocniejszy silnik benzynowy, jest też szybsze i dynamiczniejsze, ale więcej pali i występuje tylko z trzydrzwiowym nadwoziem. Jest odporne na korozję.
W tekście wspomniano też bliźniaka małego Citroënka – Peugeota 107.

I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat

Galeria

Newsletter

0 0 głos
Ocena artykułu
Tagi: 107Auto ŚwiatC1CitroenMeganePeugeotRenaulttwingo
Udostepnij19Tweet4Udostepnij1
Poprzedni

Nowe Renault Clio w finale konkursu Car of the Year

Następny

Nowa Dacia Sandero z napędem hybrydowym od Renault Clio

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik szybkiej jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny
dacia-sandero-2019

Nowa Dacia Sandero z napędem hybrydowym od Renault Clio

Nowy Peugeot 208 nagrodzony przez niemiecką prasę motoryzacyjną

Peugeot 309 GTI

Peugeot 309 GTI z 1990 roku czy nowy Volkswagen Up GTI?

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Czerwiec 2021
Cze 04 - 06 2021

Amicale Citroën Pologne: zlot i parada klasyków nad morzem

Koszalin
Lipiec 2021
Lip 09 - 10 2021

Piknik Rodzinny Miłośników Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 11 2021

XIX Wystawa Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 15 - 18 2021

XIII Zlot Citroen Oldtimer Club Polska

Sierpień 2021
Sie 26 - 29 2021

VII Ogólnopolski Zlot Dacii

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Jarzak o Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie
    • Anonimowo o Nowa Dacia Duster – 10 powodów, dla których nie warto kupić tego samochodu
    • jan o Citroën C5 Exclusive 2.7 HDi – najbardziej komfortowy samochód klasy D?
    • DjAnj o Nowy Citroen C5 (lub C6) na wizualizacji. Nadchodzi nowy król komfortu!
    • Anonimowo o Marki francuskie w Polsce – sprzedaż w dwóch pierwszych dekadach lutego 2021
    • Janusx o Renault będzie produkować samochody dla Mitsubishi?
    • Krzysztof Gregorczyk o Marki francuskie w Polsce – sprzedaż w dwóch pierwszych dekadach lutego 2021
    • Edzio o Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie
    • Lukasz o Marki francuskie w Polsce – sprzedaż w dwóch pierwszych dekadach lutego 2021
    • Nick o Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Nowy Peugeot 308 – są pierwsze zdjęcia prezentujące samochód
    • Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie
    • Peugeot ujawnił nowe logo! Powrót do korzeni
    • Grupa Renault i Faurecia łączą siły w dziedzinie magazynowania wodoru
    • Nowy Citroën CC24 w przygotowaniu. Rozpoczęcie produkcji w 2022 roku
    • Dacia pozostaje marką budżetową. Przystępne ceny, jeszcze lepszy stosunek kosztów do możliwości!
    • Marki francuskie w Polsce – sprzedaż w dwóch pierwszych dekadach lutego 2021
    • Peugeot zmienia logo. To nadejście „nowej ery”
    • Citroën 2CV pick-up z 1984 roku szuka nowego właściciela
    • Renault będzie produkować samochody dla Mitsubishi?


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    1
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.