Renault Clio
Wiadomości

Nowe Renault Clio TCe 90 z automatem. Ile kosztuje i co ma w wyposażeniu?

autor Gabi Rusek
2025-05-17
Leapmotor
Wiadomości

Leapmotor dostarczył już 1000 samochodów elektrycznych we Francji

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-19
citroen berlingo van Wiadomości
Wiadomości

Ile kosztuje nowy Citroën Berlingo VAN 2025 z silnikiem diesla 1.5 HDi?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
citroen c3 4 Wiadomości
Wiadomości

Nowy Citroën C3 CNG – oszczędność paliwa, wersje, silnik i wyposażenie. Debiut w Indiach

autor Tomasz Nowicki
2025-05-16
fiat 500e Wiadomości
Wiadomości

Fiat 500 Elektro najchętniej wybieranym elektrycznym samochodem miejskim w Niemczech

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
mobilize Wiadomości
Wiadomości

Mobilize kupuje szybkie ładowarki na włoskich autostradach

autor Tomasz Nowicki
2025-05-13
gse Wiadomości
Wiadomości

Nowy Opel z oznaczeniem GSE. Sport i emocje!

autor Tomasz Nowicki
2025-05-14

Najnowsze komentarze

  • Juras - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
  • Edek - Nowe Renault Clio TCe 90 z automatem. Ile kosztuje i co ma w wyposażeniu?
  • Slawo - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • C5x7 - Citroën CX GTi Turbo – francuska definicja prędkości i komfortu kontra BMW M535i i Rover Vitesse
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Przeglad Prasy

Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 48/2019

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2019-11-27
w Przeglad Prasy
Czas czytania 4 minut
84
A A
1
Auto Świat 48 2019 stronniczy przegląd prasy Wiadomości

Citroën C1 i Renault Twingo na maleńkich fotkach, Renault Megane i Opel Corsa na nieco większych, zdobią okładkę aktualnego wydania tygodnika AUTO ŚWIAT. Oczywiście nie obyło się bez zdjęcia Volkswagena – to musi być niemal zawsze, a jak nie Volkswagen, to Škoda. Volksgaunery są tym razem dwa. Czy warto kupić to pismo?

 

AUTO ŚWIAT nr 48 (1246) z 25.XI.2019
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,90 zł
Koszt 1 strony: blisko 5,6 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C1, 107, Megane, Twingo, Astra, Corsa

 

Warto przeczytać!

PureTech 130

Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

2025-05-19
Nowy Peugeot 208

Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025

2025-05-19

Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon

2025-05-19

Test: Nissan Juke 1.6 Hybrid 143 N-Sport, czyli crossover z pomysłem i na sportowo. 1000 km za nami

2025-05-19

Opel, to marka niemiecka, ale że należy do Grupy PSA, więc o niej pisujemy. Tym razem wspominam o niej z okazji artykułu zamieszczonego na stronach 8-9. Prezentuje on najnowsze, szóste już wcielenie Corsy.

MOTOR porównał w tym tygodniu cztery hot hatche, AUTO ŚWIAT cztery zwykłe kompakty. Cechą wspólną tych porównań jest fakt, że w obu wystąpiło Renault Megane IV. Pismo, które dziś opisuję, zamieściło test pochodzący z niemieckiego klona, ale nie zmienia to faktu, że i tutaj Meganka przegrała. Porównano samochody napędzane silnikami benzynowymi o mocach rzędu 125-140 KM. W Renault pracował silnik o tej najwyższej mocy, podobnej, jak w Kii Ceed. Opel Astra generuje o 10 KM mniej, a pod maską Focusa pracował 125-konny silnik. Ford i Opel mają jednostki trzycylindrowe, Kia i Renault dysponują czterema cylindrami każdy.

AUTO ŚWIAT uznał Megankę za najprzytulniejszy samochód w porównaniu, ale skrytykował za obsługę systemu multimedialnego. OK, ja rozumiem, że to jest rozbudowany system, ale zastanawiam się, jak motogazetkowi dziennikarze radzą sobie ze smartfonami. Poza tym skrytykowano rzekomo ciasne wnętrze, za nienaturalną uznano pozycję pasażerów na kanapie, którzy w dodatku muszą podkulać nogi, a kolanami wypychają oparcie kierowcy i pasażera. A najśmieszniejsze jest to, że Panowie Redaktorzy stwierdzili, że subiektywna ciasnota jest znacznie bardziej odczuwalna, niż sugerują to wyniki pomiarów kabiny wykonanych podczas testu. Czyli albo wciskają kit, albo nie umieją mierzyć ;-) No chyba, że zrobili wszystko, żeby Meganka przegrała. A skoro tłumaczył (OK, opracowywał) tekst Redaktor Krasnodębski, to jesteśmy spokojni o to, że kompaktowe Renault jest bardzo fajnym samochodem!

Wygrała oczywiście Kia, która – podobnie, jak Grupa Volkswagena – jest w moim odczuciu dość mocno wspierana przez motogazetki. Ceed zdeklasował rywali zdobywając 472 punkty. Drugi w wstawce Opel uzyskał 456 oczek, o trzy więcej od Forda. Renault zamyka stawkę uciuławszy zaledwie 440 punktów. Dodajmy, że Kia jest najkrótszym autem w porównaniu i ma najmniejszy rozstaw osi, pali najwięcej i jest najdroższa (przed doposażeniem).

Wśród aut używanych AUTO ŚWIAT prezentuje tym razem Top 5 w gamie autek miejskich. Chodzi konkretnie o segment A. A tam – Citroën C1 pierwszej generacji i Renault Twingo II. Oba można kupić za ok. 13.500 zł i będą to samochody mniej więcej siedmioletnie. Za podobną kwotę można kupić np. Fiata Pandę z tego samego rocznika lub o rok starszego Forda Ka II generacji. Z kolei Volkswagen Up! z 2012 roku kosztował będzie już bliżej 15.000 zł, a oferta rynkowa raczej uboga w tej kwocie.

Nawet AUTO ŚWIAT przyznaje, że francuskie autka są pełne uroku. C1 wprawdzie może trochę razić plastikami, czy nie całkiem osłoniętymi metalowymi fragmentami wnętrza, za to jest zaskakująco przestronny. Bagażnik jest mały, ale to w tej klasie nic szczególnego. Codzienne zakupy na pewno się zmieszczą! Twingo II ma nieco większy kufer, większy i ciut mocniejszy silnik benzynowy, jest też szybsze i dynamiczniejsze, ale więcej pali i występuje tylko z trzydrzwiowym nadwoziem. Jest odporne na korozję.
W tekście wspomniano też bliźniaka małego Citroënka – Peugeota 107.

I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Auto Świat 48 2019 stronniczy przegląd prasy Wiadomości
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: TwingoAuto ŚwiatMegane107PeugeotRenaultCitroenC1
Udostepnij44Tweet20Udostepnij5
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • renault scenic Wiadomości

    Nowy Renault Scenic za 42.900 zł? Tak, to oryginalna promocja marki w Polsce

    3100 udostępnienia
    Udostepnij 1240 Tweet 775
  • Używany Peugeot 508 II SW 2.0 BlueHDi od pierwszego właściciela. Przegląd krajowych ogłoszeń

    1400 udostępnienia
    Udostepnij 560 Tweet 350
  • Ile kosztuje najdroższa nowa Dacia Bigster z fabryczną instalacją LPG? Dwukolorowe nadwozie oraz szyberdach, maj 2025

    4467 udostępnienia
    Udostepnij 1787 Tweet 1117
  • Nowa Dacia Duster Journey+ 2025 Full Hybrid. Co ma na wyposażeniu i ile kosztuje?

    613 udostępnienia
    Udostepnij 245 Tweet 153

Testy samochodów

kangoo 2008 Wiadomości
Testy

Test: Renault Kangoo 1.5 dCi 85 KM 2008 – oszczędny samochód uniwersalny. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2008-05-18
dacia sandero 8 Wiadomości
Testy

Test: Dacia Sandero 1.6 MPI – test długodystansowy. 4500 kilometrów. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Jędrzej Chmielewski
2021-03-08
Nowy Peugeot 308 1.6 Hybrid 225: test, opinia
Testy

Test: Peugeot 308 1.6 Hybrid 225 rusza na podbój rynku! 1500 km za nami. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2022-01-30
peugeot 508 pse audi a8L v8 7 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 508 PSE 360 KM kontra Audi A8L 4.0 435 KM? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2022-03-28
dacia jogger benzyna 1 1 2022 12 Wiadomości
Testy

Test: Dacia Jogger 1.0 110 KM. 7-osobowy samochód, prawie jak Volvo. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2022-12-07

Najnowsze komentarze

  • Juras - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
  • Edek - Nowe Renault Clio TCe 90 z automatem. Ile kosztuje i co ma w wyposażeniu?
  • Slawo - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • C5x7 - Citroën CX GTi Turbo – francuska definicja prędkości i komfortu kontra BMW M535i i Rover Vitesse
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon

Zobacz też

Już jest! Nowy Peugeot 3008 przyłapany przed premierą

Peugeot e-208 – pierwszy egzemplarz zamówiony. Nie mógł się doczekać

Są perspektywy w Rosji

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz