poniedziałek, 4 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Stronniczy przegląd prasy: „Auto Świat” nr 48/2013

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2013-11-29
w Przeglad Prasy, Wiadomości
Czas czytania 5 minut
11 1
6
11
UDOSTĘPNIEŃ
35
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?

Opel Vivaro-e Hydrogen z nagrodą energetyczno-środowiskową automobilklubu KS za 2022 rok

Tonale debiutuje we Francji podczas legendarnego wyścigu Le Mans Classic 2022

Jeśli zdecydujecie się kupić aktualny „Auto Świat”, to otrzymacie do niego dodatek o tym, jak przygotować samochód do zimy. A ta już w niektórych regionach kraju zaatakowała. Sam też muszę wreszcie zmienić opony na zimowe, ale jakoś mi wciąż na to czasu brakuje. Może właśnie dziś bym się tym zajął? Ale dodatek ów, to niejedyny powód, dla którego warto zajrzeć do aktualnego „Auto Świata”…

 

„Auto Świat” nr 48 (948) z 25.XI.2013
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 60 (z okładką) + 32 (dodatek)
Cena: 2,80 zł
Koszt 1 strony: blisko 4,7 grosza
Warto kupić? Tylko miłośnicy Citroëna
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault Citroen
Jakie interesujące nas modele opisano/pokazano/wspomniano: C4 Picasso, 308, Zoe

 

Peugeota 308 i Renault Zoe wspomniano w krótkim tekście poświęconym targom Fleet Market, który zamieszczono na stronie 15.

Na tej samej stronie znajdziecie też wyniki sprzedaży szesnastu największych producentów samochodów na świecie w ciągu pierwszych trzech kwartałów br. Obawiam się jednak, że ranking ów nie uwzględnia producentów chińskich… W każdym bądź razie PSA Peugeot Citroën jest na dziewiątym miejscu, zaś Renault dwa oczka dalej.

Niemiecki test trzech kompaktowych minivanów, w tym Citroëna Grand C4 Picasso w najnowszej jego wersji, opublikowano na stronach 16-20. Biorąc pod uwagę rywali (Kia Carens, Volkswagen Touran) spodziewałem się sromotnej klęski Technospace’a, ale okazało się, że nie – francuskie auto wygrało to porównanie! I to mimo tego, że było najdroższym samochodem w zestawieniu i to bynajmniej nie z tysiączłotową różnicą.
Citroëna pochwalono za stylistykę, nawet wnętrze się spodobało pod tym względem, choć ponarzekano trochę na obsługę urządzeń pokładowych poprzez dotykowy ekran. Pewnie za parę lat, gdy to się upowszechni, nie będzie to już Panom Redaktorom przeszkadzało, ale dziś jęczą na to francuskie rozwiązanie. Na szczęście tym razem owe jęki nie były przesadnie głośne ;-)
Nie dało się nie pochwalić przestronności francuskiego minivana, choć tak naprawdę nie podano wymiarów wnętrza. Szkoda, bo ciekawią mnie one, a zastanawiam się, czy taki na przykład Touran nie jest zbyt ciasny, skoro narzekano na zbyt wąskie fotele. A pewnie szerszych zwyczajnie nie było gdzie wsadzić ;-) Wymiarów wnętrza Citroëna Grand C4 Picasso szukajcie w naszym teście, który wkrótce pojawi się na łamach Francuskie.pl.
Skrytykowano też nieco kwestię przestawiania, składania i regulacji foteli drugiego rzędu – zdaniem Autora jest to w C4 Grand Picasso trochę za bardzo skomplikowane. Faktycznie – problem polega na tym, że trzeba wykonać dwa ruchy, a nie jeden, by całkowicie złożyć fotel ;-) Ale w „Auto Świecie” wygląda to koszmarnie, bo w odniesieniu do Kii napisano, że „wystarczy jeden ruch ręką, by uzyskać całkiem płaską powierzchnię”, zaś w Citroënie „do przeprowadzenia tak poważnych operacji, jak regulacja, przesuwanie, czy składanie tych foteli, służy kilka pętelek, elastycznych wstawek oraz dźwigni”. Tylko że to nie to samo – złożenie foteli, a ich wszechstronna regulacja i składanie.
Nie jeździłem Grand C4 Picasso ze 150-konnym dieslem (testuję właśnie wersję 1.6 e-HDi), ale miałem ten motor w Nowej 308-ce i dziwi mnie stwierdzenie, że we francuskim vanie ten silnik „jest pełen wigoru w całym zakresie prędkości obrotowych”. Owszem, to przyjemnie pracująca jednostka napędowa, ale żeby pełna wigoru? Tak bym tego nie określił. Moim zdaniem wymogi ekologii zabiły w nim właśnie to, co powinno taki silnik charakteryzować. Owszem, jest w stanie być oszczędny, nie można mu odmówić elastyczności, wysokiej kultury pracy, czy znakomitego wyciszenia, ale wigor? Jak na silnik o takich parametrach, to „szału ni ma”.
Jako się rzekło, Citroën wygrał to porównanie, ale żebym tak całkiem nie miał zastrzeżeń do punktacji, to nie powiem. Rewelacyjnie oceniono pojemność bagażnika Volkswagena, choć nie zachowano proporcji w stosunku do rywali i przyznano Touranowi za dużo – moim zdaniem – punktów. Podkreślę przy okazji, że za jakość wykończenia najwięcej punktów uzyskało auto francuskie! Niestety w kategoriach uznaniowych, subiektywnych, takich jak zachowanie podczas jazdy, czy układ kierowniczy C4 Picasso uznano za gorsze od rywala/rywali. Punktacja za ceny jakoś dziwnie mocno (nieproporcjonalnie) wypromowała Kię.
Ostatecznie Citroën uzyskał 447 punktów, o trzy więcej od Volkswagena i o 5 oczek pokonując Kię. Ale nie dziwi mnie to, bo Nowe Grand C4 Picasso jest naprawdę znakomitym samochodem, choć niepozbawionym wad. Ale tego szukajcie w naszym teście już wkrótce.

I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano na łamach aktualnego „Auto Świata”.

 

Stronniczy przegląd prasy: „Auto Świat” nr 48/2013

Krzysiek Gregorczyk

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 308CitroenPeugeotRenaultZoe
Udostepnij4Tweet3Udostepnij1
Poprzedni

Renault przedłuża porozumienie na rzecz osób niepełnosprawnych

Następny

Renault Kangoo Z.E. zdobył europejską nagrodę zrównoważonej mobilności

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Renault Kangoo Z.E. zdobył europejską nagrodę zrównoważonej mobilności

Nowe Renault Mégane w salonach Renault

Przystępna cenowo hybryda od Renault

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
6 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Emerson - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Krzysztof Gregorczyk - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Krzysztof Gregorczyk - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Jean - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Jean - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Jean - Stellantis ostrzega przed załamaniem się rynku samochodowego, jeśli auta elektryczne nie będą tańsze
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Opel Vivaro-e Hydrogen z nagrodą energetyczno-środowiskową automobilklubu KS za 2022 rok
  • Tonale debiutuje we Francji podczas legendarnego wyścigu Le Mans Classic 2022
  • Stellantis liderem sprzedaży na rynku argentyńskim po pierwszym półroczu 2022
  •  Dacia Bigster nie będzie jedynym samochodem marki w klasie kompaktowej. Ambicje sięgają dalej!
  • Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Ile kosztuje używana Dacia Duster: przegląd cen roczników 2010-2018
  • Ile naprawdę pali benzynowy DS 7 Crossback 180 KM?
  • Stellantis & Nidec zbudują pierwsze silniki elektryczne jeszcze w tym roku. Projekt M3
  • DS 7 Crossback zmienia się w DS 7. Czym nowy SUV różni się od poprzednika? Porównanie


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
6
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.