„Auto-Świat” nr 49 (646) z 03.XII.2007
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,10 zł
Koszt 1 strony: nieco ponad 4 grosze
Warto kupić? nie
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault (+Dacia)
O jakich modelach piszą: Xsara Picasso, 207, Clio, Espace, Scenic, Logan, sportowe
Analizując poprzedni numer „Auto-Świata” zastanawiałem się, czy jego zwiększona objętość będzie już stałą kartą przetargową pisma na polskim rynku wydawniczym. Nie musiałem długo czekać na odpowiedź – wiem, że nie. Zastanawiałem się też wtedy, czy w związku z tym tygodnik będzie poświęcał więcej miejsca francuskiej motoryzacji. Tutaj też odpowiedź jest przecząca. Czy warto więc przejrzeć aktualny numer „Auto-Świata”? owszem – warto, ale tylko po to, by dojść do wniosku, że nie warto na niego wydawać pieniędzy ;-)
Na pierwszy interesujący nas artykuł trafiłem już na stronie 4. Wojtek z W-wy ma uwagi do artykułu z jednego z poprzednich numerów traktującego o ekologicznej jeździe, a list zilustrowano zdjęciem Dacii Logan eco2. Na tej samej stronie zacytowano wypowiedzi z forum internetowego tygodnika i jeden z internautów wspomina o Clio chwaląc to autko.
Peugeota 207 SW przywołano jako potencjalnego konkurenta omawianej na stronie 10. Škody Fabii Combi.
Na stronie 16. krótka notatka o sukcesie (tytuł wicemistrzowski) Karoliny Czapki w wyścigach samochodowych. Przypomnijmy, że Karolina jeździ Renault Clio.
Po kolejną wzmiankę o samochodzie francuskim musicie sięgnąć aż dwadzieścia jeden stron dalej! Tam jeden z użytkowników Xsary Picasso skarży się na hałasującą skrzynię biegów w jego samochodzie. Citroën Polska ustami Marka Nawareckiego zaprasza Pana Przemka do oddania samochodu (na koszt Citroëna) pod ocenę niezależnego rzeczoznawcy i jeśli okaże się, że faktycznie problem występuje – zobowiązuje się do usunięcia usterki.
Dwa modele Renault zostały poddane krótkiej ocenie w dziale Używane. To Renault Scenic z lat 1996-2003, który to samochód doceniono za funkcjonalność, ale skrytykowano za średnią jedynie jakość, oraz Espace (z lat 1991-1996), który potraktowano podobnie. Szkoda, że nie wzięto pod uwagę nowszej odmiany Espace’a – byłoby to uczciwsze w stosunku do Kii Carnival i VW Sharana ocenianych w tej samej kategorii – te modele wybrano nowsze, nie dziwne więc, że oba okazały się lepsze. Szkoda tylko, że dzielić je może nawet 15 lat (te modele Kii i VW przestano produkować w roku 2006).
I to już naprawdę wszystko, co o samochodach francuskich można było znaleźć w tym tygodniu w „Auto-Świecie”. Darujcie sobie ten wydatek!
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze