Maleńkie zdjęcie Citroëna DS4 zagościło na okładce aktualnego wydania tygodnika AUTO ŚWIAT. Dominuje – i to znacząco – fotka Audi Q4 E-Tron – zajmuje dobre pół okładki. Do tego dochodzi jeszcze jakiś prototyp elektrycznego Volkswagena. Swoją drogą to śmieszne, jak koncern VAG, autor największej afery trucicielskiej w motoryzacji, promuje teraz ekologiczne rozwiązania. Może warto im się przyjrzeć tak, jak Amerykanie przyjrzeli się niemieckim dieslom?…
AUTO ŚWIAT nr 50 (1248) z 9.XII.2019
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 60 (z okładką)
Cena: 2,90 zł
Koszt 1 strony: ponad 4,8 grosza
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C4, DS4, 4, 208, 2008, 3008, 5008, Laguna, Talisman, Duster, Corsa, Insignia
Wspomnę o tym, bo to poniekąd bliski krewny Nowego Captura – Nissana Juke’a opisał AQUTO ŚWIAT na stronach 10-11.
Z kolei dwie kolejne strony przynoszą zapis wrażeń dotyczących nowej wersji Peugeota 2008. Druga generacja tego miejskiego SUV-a jest (będzie) dostępna zarówno z silnikami spalinowymi, jak i w wersji elektrycznej (e-2008). Odmiany z klasycznymi silnikami są już w Polsce wycenione. Cóż, jakoś wyjątkowo tanio nie jest, ale w porównaniu z niektórymi rywalami nie można też mówić o jakiejś drożyźnie, za to jakość samochodu jest naprawdę znakomita. Potwierdza to zresztą Autor artykułu pisząc, że jest fanem stylistycznej rewolucji Peugeota, a także, że w niektórych aspektach klasa premium może uczyć się od Francuzów. 2008-ka zdobyła maksymalną liczbę pięciu gwiazdek, a to w tygodniku AUTO ŚWIAT w zasadzie ewenement, jeśli chodzi o samochody francuskie.
W tekście wspomniano też modele 208, 3008 i 5008, a także Opla Corsę.
Już w przyszłym miesiącu w Brukseli zostanie pokazany odświeżony Opel Insignia. AUTO ŚWIAT pokazuje jego dwa zdjęcia oraz podaje parę informacji na temat tego modelu na stronie 14.
Na stronach 40-42 opisano kwestie związane z przekładniami kierowniczymi. Co się tam może zepsuć, jak to naprawić, czy można coś zregenerować i ile to wszystko kosztuje. Wśród cen części podanych dla dziesięciu modeli pojawiły się Citroën C4 i Dacia Duster.
Renault Talisman, to bardzo ciekawy samochód. Po początkowych drobiazgach związanych z jakością producent wziął sobie do serca uwagi użytkowników i wyeliminował np. poskrzypywania dochodzące z elementów kokpitu. Dziś Talisman, to bardzo ciekawy samochód, choć osobiście sugerowałbym raczej wybór wersji z automatem, niż z manualną skrzynią. Dlaczego? Możecie o tym przeczytać w niedawno przeprowadzonym teście. Ale Talismany trafiają już na rynek wtórny, bo przecież minęło cztery lata od wprowadzenia samochodu do sprzedaży. Nic więc dziwnego, że AUTO ŚWIAT przyjrzał się następcy Laguny w dziale Auta używane na stronach 46-49.
Podkreślono wyjątkową staranność we wprowadzeniu Talismana na rynek (5-letnia gwarancja z bezpłatnymi przeglądami, gdy brało się auto na firmę i go kredytowało; bogate wyposażenie). W efekcie wiele egzemplarzy wciąż jest w rękach pierwszych właścicieli, ale na rynek trafiają już auta, które brano np. w trzyletni leasing. Czy warto kupić używanego Talismana? AUTO ŚWIAT twierdzi, że na rynku wtórnym wiele aut jest po „dzwonach”. Zadziwiające – w przypadku koniecznie wspomnianego w tekście Passata pewnie same nówki-igiełki pojawiają się w ogłoszeniach. Dla mnie zabrzmiało to jak dyskredytacja Talismana. Na szczęście zaraz pojawiła się kontra – że wiele aut ma udokumentowaną historię i wcale niewysokie przebiegi. Początkowo wszystkie silniki miały pojemność 1.6. AUTO ŚWIAT chwali benzyniaka, całkiem oszczędnego. Diesle też są dobre. Z czasem gama jednostek silnikowych się rozwinęła, ale niektóre trafiły na rynek niedawno i raczej nie ma ich zbyt wielu w ogłoszeniach. Mowa tu choćby o benzynowym TCe 1.8 o mocy 225 KM, czy dieslu 1.7 dCi.
AUTO ŚWIAT przestrzega przed skrzyniami dwusprzęgłowymi EDC. Cóż – do nas nie dociera zbyt wiele informacji, by coś było z tymi przekładniami nie tak. Już prędzej na niektóre wersje DSG ;-) W artykule napisano, że w EDC może pojawiać się szarpanie, a nawet wycieki oleju. Czy Wy, nasi Czytelnicy, macie z tym jakieś doświadczenia?
W tekście pokazano też wszystkie generacje Laguny, jakby chcąc usterkami tego modelu wpłynąć na stan postrzegania Talismana. Ostatecznie aktualna broń Renault w segmencie D została „wyceniona” na jedynie 3,5 gwiazdki i uważam to za ocenę krzywdzącą.
Wśród siedmiu kompaktów premium w cenie 40-50 tys. zł AUTO ŚWIAT pokazał na stronach 50-52 Citroëna DS4, który w trakcie produkcji przeszedł do marki DS Automobiles i objawił się klientom, jako DS 4. Napisano, że auto zostało niezbyt dobrze przyjęte przez rynek, być może z powodu zbytniego podobieństwa do Citroëna C4. Można liczyć na bogate wyposażenie, ciekawe smaczki stylistyczne, dobre silniki wysokoprężne. Za to za wspomnianą kwotę można kupić 3-4-letni egzemplarz!
I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze