Używany Talisman – czy warto go kupić? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 50/2019

9 2 483

Maleńkie zdjęcie Citroëna DS4 zagościło na okładce aktualnego wydania tygodnika AUTO ŚWIAT. Dominuje – i to znacząco – fotka Audi Q4 E-Tron – zajmuje dobre pół okładki. Do tego dochodzi jeszcze jakiś prototyp elektrycznego Volkswagena. Swoją drogą to śmieszne, jak koncern VAG, autor największej afery trucicielskiej w motoryzacji, promuje teraz ekologiczne rozwiązania. Może warto im się przyjrzeć tak, jak Amerykanie przyjrzeli się niemieckim dieslom?…

 

AUTO ŚWIAT nr 50 (1248) z 9.XII.2019
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 60 (z okładką)
Cena: 2,90 zł
Koszt 1 strony:  ponad 4,8 grosza
Warto kupić?  Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: CitroënDS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C4, DS4, 4, 208, 2008, 3008, 5008, Laguna, Talisman, Duster, Corsa, Insignia

 

Wspomnę o tym, bo to poniekąd bliski krewny Nowego Captura – Nissana Juke’a opisał AQUTO ŚWIAT na stronach 10-11.

Z kolei dwie kolejne strony przynoszą zapis wrażeń dotyczących nowej wersji Peugeota 2008. Druga generacja tego miejskiego SUV-a jest (będzie) dostępna zarówno z silnikami spalinowymi, jak i w wersji elektrycznej (e-2008). Odmiany z klasycznymi silnikami są już w Polsce wycenione. Cóż, jakoś wyjątkowo tanio nie jest, ale w porównaniu z niektórymi rywalami nie można też mówić o jakiejś drożyźnie, za to jakość samochodu jest naprawdę znakomita. Potwierdza to zresztą Autor artykułu pisząc, że jest fanem stylistycznej rewolucji Peugeota, a także, że w niektórych aspektach klasa premium może uczyć się od Francuzów. 2008-ka zdobyła maksymalną liczbę pięciu gwiazdek, a to w tygodniku AUTO ŚWIAT w zasadzie ewenement, jeśli chodzi o samochody francuskie.

W tekście wspomniano też modele 208, 3008 i 5008, a także Opla Corsę.

Już w przyszłym miesiącu w Brukseli zostanie pokazany odświeżony Opel Insignia. AUTO ŚWIAT pokazuje jego dwa zdjęcia oraz podaje parę informacji na temat tego modelu na stronie 14.

Na stronach 40-42 opisano kwestie związane z przekładniami kierowniczymi. Co się tam może zepsuć, jak to naprawić, czy można coś zregenerować i ile to wszystko kosztuje. Wśród cen części podanych dla dziesięciu modeli pojawiły się Citroën C4 i Dacia Duster.

Renault Talisman, to bardzo ciekawy samochód. Po początkowych drobiazgach związanych z jakością producent wziął sobie do serca uwagi użytkowników i wyeliminował np. poskrzypywania dochodzące z elementów kokpitu. Dziś Talisman, to bardzo ciekawy samochód, choć osobiście sugerowałbym raczej wybór wersji z automatem, niż z manualną skrzynią. Dlaczego? Możecie o tym przeczytać w niedawno przeprowadzonym teście. Ale Talismany trafiają już na rynek wtórny, bo przecież minęło cztery lata od wprowadzenia samochodu do sprzedaży. Nic więc dziwnego, że AUTO ŚWIAT przyjrzał się następcy Laguny w dziale Auta używane na stronach 46-49.

Podkreślono wyjątkową staranność we wprowadzeniu Talismana na rynek (5-letnia gwarancja z bezpłatnymi przeglądami, gdy brało się auto na firmę i go kredytowało; bogate wyposażenie). W efekcie wiele egzemplarzy wciąż jest w rękach pierwszych właścicieli, ale na rynek trafiają już auta, które brano np. w trzyletni leasing. Czy warto kupić używanego Talismana? AUTO ŚWIAT twierdzi, że na rynku wtórnym wiele aut jest po „dzwonach”. Zadziwiające – w przypadku koniecznie wspomnianego w tekście Passata pewnie same nówki-igiełki pojawiają się w ogłoszeniach. Dla mnie zabrzmiało to jak dyskredytacja Talismana. Na szczęście zaraz pojawiła się kontra – że wiele aut ma udokumentowaną historię i wcale niewysokie przebiegi. Początkowo wszystkie silniki miały pojemność 1.6. AUTO ŚWIAT chwali benzyniaka, całkiem oszczędnego. Diesle też są dobre. Z czasem gama jednostek silnikowych się rozwinęła, ale niektóre trafiły na rynek niedawno i raczej nie ma ich zbyt wielu w ogłoszeniach. Mowa tu choćby o benzynowym TCe 1.8 o mocy 225 KM, czy dieslu 1.7 dCi.

AUTO ŚWIAT przestrzega przed skrzyniami dwusprzęgłowymi EDC. Cóż – do nas nie dociera zbyt wiele informacji, by coś było z tymi przekładniami nie tak. Już prędzej na niektóre wersje DSG ;-) W artykule napisano, że w EDC może pojawiać się szarpanie, a nawet wycieki oleju. Czy Wy, nasi Czytelnicy, macie z tym jakieś doświadczenia?

W tekście pokazano też wszystkie generacje Laguny, jakby chcąc usterkami tego modelu wpłynąć na stan postrzegania Talismana. Ostatecznie aktualna broń Renault w segmencie D została „wyceniona” na jedynie 3,5 gwiazdki i uważam to za ocenę krzywdzącą.

Wśród siedmiu kompaktów premium w cenie 40-50 tys. zł AUTO ŚWIAT pokazał na stronach 50-52 Citroëna DS4, który w trakcie produkcji przeszedł do marki DS Automobiles i objawił się klientom, jako DS 4. Napisano, że auto zostało niezbyt dobrze przyjęte przez rynek, być może z powodu zbytniego podobieństwa do Citroëna C4. Można liczyć na bogate wyposażenie, ciekawe smaczki stylistyczne, dobre silniki wysokoprężne. Za to za wspomnianą kwotę można kupić 3-4-letni egzemplarz!

I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
7 Wątki komentarzy
2 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
9 Autorzy komentarzy
MateuszPawelAlfredDanielKrzysztof Gregorczyk Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
PabloC
Gość
PabloC

Auto śmieci to szkopska gazeta i zawsze będzie promować szkopow…

xxx
Gość
xxx

Mam Megane 160 z EDC i skrzynia jest mega fajna. Jeździłem przez chwilę Talismanem 225km z EDC i chciałem wysiąść, skrzynia beznadziejnie szarpała i według mnie w porównaniu do Megane jest bardzo słaba.

Rapek
Gość
Rapek

Skrzynia potrafi szarpnąć jak jest zimna (1,6 benzyna Talisman) po przełączeniu na sport jest dużo bardziej brutalna i szarpiąca. Na Comforcie jak jest rozgrzany – nie szarpie (poza tym człowiek uczy się użytkowania tej skrzyni tak aby nie szarpała) wczesne problemy z szarpaniem zostały rozwiązane aktualizacja softu. Brak wycieków oleju (skąd oni to wzięli ?)nie mam przejechane dużo bo jakieś 40 tys. Ale gdyby nie fakt, ze staram się nie kupować po kolei takich samych aut to kolejne auto tez byłoby Talismanem. Dodatkowo .. fotele w wersji Initiale … to jest bajka. Passat nie dorównuje

Luu
Gość
Luu

Od początku był oferowany diesel 1.5. Skrzynia EDC irytująco poszarpuje oraz lubi się przegrać z mocniejszym silnikami. Nie umywa się do automatu jatco oferowanego w lagunie czy espace poprzedniej generacji.

Daniel
Gość
Daniel

Jatco były pancerne. Ojciec ma w talismanie 1.6 EDC. Faktycznie skrzynia automatyczna szarpie. Słyszałem tez właśnie że z 1.8 się przegrzewają. Nie ma co się dziwić skoro jest tylko jedna skrzynia. Do mocniejszych wersji powinna być zaprojektowana oddzielna

Alfred
Gość
Alfred

1.6 150 km EDC zdarza się, że szarpie. Reprogi skrzyni i komputera wtrysku czasem nie pomagają, mechanik mówi „ten typ tak ma”, cotech rozkłada ręce. Ale ogólnie poza tym bardzo fajne auto. W 200 konnej wersji i w dieselu się z tym nie spotkałem.

Pawel
Gość
Pawel

Za te pieniądze lepszego sedana nie ma…choć też słyszalem o prpblemach z edc. Sam jednak z uwagi na rodzinne potrzeby zamierzam kupić używane C4 Picasso 2015-2016 na wypasie. Każdy kupuje to co potrzebuje aczkolwiek żal mi d…ściska bo i Talismana bym używanego w podobnej cenie może znalazł

Mateusz
Gość
Mateusz

Jezdze talismanem od 2 lat , 50 tyś km , 1.6 dci 130 EDC. Nic ze skrzynia sie nie dzieję