Aktualne, podwójne wydanie tygodnika AUTO ŚWIAT, jest ostatnim numerem tego pisma, jakie ukazuje się w wersji papierowej. Tak, AUTO ŚWIAT przechodzi do historii. Pozostanie już tylko w wersji internetowej. W efekcie nie będzie już na naszych łamach także klasycznych przeglądów prasy tego tygodnika. Być może będziemy się jednak odnosili do publikacji internetowych, ale jeśli nawet, to już z pewnością dużo rzadziej.
AUTO ŚWIAT nr 50-51 (1356) z 19.XII.2022
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 84 (z okładką)
Cena: 5,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 7,1 grosza
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C4 Picasso, 3 Crossback, 206, Clio, Master, Megane E-Tech Electric, Scenic, Duster, Astra, Mokka
Wśród publikacji w ostatnim papierowym wydaniu tygodnika AUTO ŚWIAT pojawiło się sporo wypowiedzi ludzi związanych z branżą motoryzacyjną, w tym osób odpowiedzialnych za kontakty z mediami u importerów. Na stronie 18. zacytowano Agatę Szczech i Janusza Chodyłę z Renault Polska, a także Tomasza Muchę – od ładnych paru lat związanego z Mercedesem, ale w przeszłości zaangażowanego pracownika PSA w Polsce. Dwie strony dalej znajdziecie z kolei Dorotę Komornicką, Klaudię Dawidko, Wojciecha Ososia i Rafała Grzaneckiego ze Stellantis oraz Wojciecha Drzewieckiego z IBRM Samar.
Opla Mokkę wspomniano pod koniec testu Kii Stonic zamieszczonego na stronach 28-29.
Podsumowanie testu długodystansowego Renault Megane E-Tech Electric opublikowano na stronach 30-31. Skupiono się w dużej mierze na zużyciu prądu i trzeba przyznać, że Redaktor Matus uczynił to naprawdę rzetelnie. Podał nie tylko średnie zużycie, które nie do końca współgra z danymi publikowanymi przez producenta / importera, ale podzielił je także na miejsca, gdzie się jeździ. A to w przypadku aut elektrycznych ma naprawdę duże znaczenie. W mieście, gdzie takie samochody mają najwięcej sensu (ograniczenie emisji spalin i hałasu), elektryczna Meganka zużywa mało prądu – AUTO ŚWIAT podał wartości 12,3-15 kWh/100 km. Na drogach szybkiego ruchu zużycie jest największe, ale to też nic dziwnego. Realnie więc w ruchu miejskim, zdaniem Autora, Megane E-Tech Electric potrafi pokonać więcej kilometrów, niż przewiduje deklaracja producenta!
Oczywiście zimą jest inaczej. Wyjaśniał to niedawno na naszych łamach Redaktor Nowicki odnosząc się zresztą do publikacji tygodnika AUTO ŚWIAT z jego strony internetowej. W zimowych warunkach trzeba z prądu zasilić jeszcze inne układy, i nie chodzi tylko o ogrzewanie kabiny.
Generalnie rzecz biorąc „Megane E-Tech to naprawdę dojrzały elektryk”. To cytat z testu. I obejmuje nie tylko kwestię zużycia prądu, ale i funkcjonalność, styl, jakość wykończenia, łatwość obsługi, osiągi… Ostateczna nota w „szkolnej” skali, to 6-.
Opel Astra Sports Tourer, czyli wersja kombi popularnego auta kompaktowego, została przetestowana przez AUTO ŚWIAT, a wyniki tego testu znajdziecie na stronach 32-34. Opisano auto napędzane 130-konnym silnikiem benzynowym. Stwierdzono, że przydałoby się nieco więcej miejsca dla pasażerów kanapy, dźwięk trzycylindrowego silnika jest niezbyt przyjemny, skok pedału sprzęgła zbyt duży, a układ kierowniczy jest zbyt syntetyczny, Pochwalono też sporo: przestronność z przodu, osiągi, prowadzenie, multimedia, zużycie paliwa, komfort, cenę i bogate wyposażenie. Tym bardziej nie rozumiem, dlaczego w kategorii koszty przyznano tylko cztery gwiazdki. Ostateczna nota dla Astry, to 5.
W tekście pojawiły się odniesienia do Kadetta.
Renault Clio I można zauważyć na zdjęciu zamieszczonym na stronie 51.
DS 3 Crossbacka E-Tense można dostrzec na zdjęciu opublikowanym na stronie 53.
Alfę Romeo, Vauxhalla (Opla) i Mitsubishi (wchodzące w skład Aliansu z Renault i Nissanem) wspomniano na stronie 58. w rankingu najbardziej zawodnych marek samochodowych w Wielkiej Brytanii w kończącym się 2022 roku.
Na stronach 60-65 AUTO ŚWIAT podsumowuje 27 lat swojej pracy i wymienia auta z kilku segmentów, które najbardziej zapadły w pamięć Redakcji, a także określone rozwiązania techniczne. Wśród aut małych pojawiły się Peugeot 206 i Nissan Qashqai. W segmencie samochodów rodzinnych były to m.in. Citroën Grand C4 Picasso II generacji oraz pierwsza odsłona Renault Scenic’a. W gamie aut usportowionych pojawiło się Clio III R.S. Pamiętają też silniki 2.0 HDi i 1.5 dCi
Markę Renault wspomniano krótko w artykule „Nasze akcje – zawsze z Czytelnikami” opublikowanym na stronach 78-79.
Renault Mastera, Opla Astrę oraz Dacię Duster wspomniano w dziale Market na stronie 80.
I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w aktualnym, ostatnim już w wersji drukowanej, numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze