Jeszcze w przedświątecznym tygodniu ukazał się podwójny numer tygodnika AUTO ŚWIAT. Minęły Święta, nadszedł koniec roku (za 24 godziny przywitamy rok 2016), czas więc sprawdzić, czy w tym ostatnim datowanym na rok 2015 wydaniu znalazło się coś o samochodach francuskich. Wszak AUTO ŚWIAT miał na to aż 68 stron, brakiem miejsca więc tłumaczyć się nie może ;-) A okładka, niestety, nie zapowiada dla nas, miłośników nadsekwańskiej motoryzacji, wielkiej uczty – po raz kolejny nie pojawiło się na niej ani jedno auto francuskie! Za to niemieckimi tytułowa strona tygodnika AUTO ŚWIAT aż ocieka.
AUTO ŚWIAT nr 52-53 (1052) z 21.XII.2015
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 68 (z okładką)
Cena: 2,90 zł
Koszt 1 strony: blisko 4,3 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: 208, 2008, 301, 308, 3008, 407, Partner, Alpine, Avantime, Captur, Clio, Fluence, Kadjar, Megane, Scenic, Talisman, Vel Satis, Sandero, Logan
Pierwszą wzmianką z gatunku interesujących nas szczególnie jest krótka informacja zamieszczona na stronie 9. i traktująca o nowej zautomatyzowanej przekładni Easy-R, jaką można zamawiać w samochodach marki Dacia – w Loganie, Loganie MCV i Sandero. Skrzynia owa jest dostępna jedynie z silnikiem TCe 90.
O promocjach w salonach samochodowych AUTO ŚWIAT pisze na stronach 14-16. Wspomina też o Peugeocie i Renault. W przypadku marki sygnowanej kroczącym lwem wspomniano modele 208, 2008, 301, 308, 3008 i Partnera Tepee. Wyprzedażowe rabaty są spore, na przykład bazową 308-kę można kupić o niemal 10.000 zł taniej, niż normalnie, czyli już za 50.500 zł. W gamie Renault wspomniano o atrakcyjnych cenach na Captura, Clio, Fluence’a, Kadjara, Megane i Scenic’a możliwych „do wzięcia” od 4.000 zł do nawet 10.000 zł taniej, niż zwykle. Do tego komplet opon zimowych dealerzy dokładali za złotówkę.
Gorącą nowością w segmencie D jest z pewnością Renault Talisman. Test tego samochodu – najwyraźniej już z polskich dróg – zamieszczono na stronach 22-24. Już na wstępie wspomniano modele Avantime i Vel Satis, choć żaden z nich nie był przedstawicielem segmentu, w którym oferowany jest Talisman.
Muszę przyznać, że artykuł poświęcony Talismanowi czyta się dobrze. Redaktor Borkowski docenił ogromne możliwości personalizacji auta, a także możliwość dostosowania jego układu jezdnego do indywidualnych potrzeb. Zawieszenie jest dość sprężyste, ale Talisman bardzo dobrze się prowadzi, zwłaszcza w wersjach z systemem 4Control. Ale nie myślcie, że jest tak idealnie – skrytykowano brak ponad 200-konnych silników, bagażnika za proporcje (bo nie za pojemność) i nieco przestronność z tyłu. Ostatecznie auto uzyskało 4,5 gwiazdki na 5 możliwych do zdobycia. Ostatecznie jednak uznać należy ów test za całkiem sensowny.
Właściciel Peugeota 407 z automatyczną skrzynią biegów pyta w liście do Redakcji opublikowanym na stronie 40. o wymianę oleju w takiej skrzyni.
Renault Alpine wspomniano w zamieszczonym na stronach 56-57 artykule poświęconym Audi Quattro.
I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT. Szkoda kasy.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: AUTO ŚWIAT
Najnowsze komentarze