„Auto-Świat” nr 5 (603) z 29.I.2007
Stron: 52 (z okładką) +32 (dodatek „AŚ market”)
Cena: 2,50 zł
Koszt 1 strony: ponad 4,8 grosza (licząc bez dodatku)
Warto kupić? raczej tak
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault (+Dacia)
Jakim modelom poświęcono miejsce: Berlingo, C4, Evasion, Xsara Picasso, 207, 307, Partner, Espace, Scenic, Logan Van, sportowe
Okładka „Auto-Świata” w tym tygodniu nie zapowiada dla nas jakichś atrakcji, ale do środka jednak warto zajrzeć. Cudów się nie spodziewajcie, niemniej jednak coś tam poczytać się da.
Pierwsze wzmianki o samochodach francuskich znajdziemy dopiero na stronie 14. To artykuł podsumowujący interwencje „AŚ” u importerów, a Peugeotom 307 poświęcono miejsce dwukrotnie – raz przy omawianiu ogólnie kiepskiego egzemplarza (dealer wymienił auto na model 407!), a drugi raz – przy omawianiu pożarów aut. Dwie strony dalej kontynuacja artykułu w postaci tabelki z liczbą interwencji. Okazuje się, że aż dziesięciokrotnie „AŚ” interweniował w sprawach Renaulta (i był to w dwóch kolejnych latach rekord ilościowy). Tylko cztery razy podejmowano interwencję w sprawach Citroënów (dwukrotny spadek w stosunku do roku 2005). U Peugeota interweniowano również czterokrotnie, ale był to wynik gorszy o jedną interwencję w stosunku do roku 2005. Raz w 2006 roku interweniowano też w sprawie Dacii. Dla Waszej satysfakcji dodam, że podjęto aż po dziewięć interwencji w przypadku VW i Škody.
Z kolei na stronie 17. zamieszczono krótką informację o poszerzeniu współpracy między PSA, a BMW. Przedmiotem będzie silnik 1.4, który ma trafić m.in. do Peugeota 207 i Mini.
Na stronie kolejnej zajmująca niespełna połowę powierzchni prezentacja Dacii Logan Van. Tekst składa się z „aż” sześciu zdań, a uzupełnia go jedno duże zdjęcie. Jak zwykle u nas mogliście poczytać i zobaczyć znacznie więcej.
Na stronie 19. doniesienia sportowe, w tym relacja z triumfalnego zwycięstwa Citroënów C4 WRC w tegorocznym Rajdzie Monte Carlo. Informowaliśmy Was o tym regularnie. Nie zabrakło też naszych doniesień o prezentacji nowego bolidu (R27) Renault F1 Team oraz o planach zorganizowania w Polsce imprezy z cyklu Renault RoadShow.
Warto otworzyć „Auto-Świat” na stronach 28-29. Na pierwszej z nich (całej!) znajdziecie artykuł poświęcony 150-konnej wersji Peugeota 207 1.6. Tytuł mówi sam za siebie: „Podejrzanie dobry”. Auto wprawdzie oceniono tylko na „4”, ale bardzo dobrze oceniono na przykład nadwozie i jakość wykonania. To prawda – zauważyliśmy to w bardzo bogato wyposażonej testowanej przez nas wersji Peugeota 207, acz mieliśmy do dyspozycji tylko standardowy wolnossący silnik 1.6. Pochwalono też niezłe rozwijanie mocy i łagodną pracę turbosprężarki. Niestety według „Auto-Świata” ta wersja jeżdżąca na siedemnastocalowych oponach 205/45 nie zapewnia nawet grama komfortu na polskich drogach (jakże cierpieć będą kierowcy Formuły 1). I choć zwykle dziennikarze polskojęzycznych pism motoryzacyjnych kochają precyzyjne układy kierownicze reagujące bez zwłoki na ruchy kółkiem, to tutaj najwyraźniej im taki układ do gustu nie przypadł… Cóż za relatywizm oceny…
Połowę strony następnej zajmuje test Citroëna C4 2.0 HDi w wersji Exclusive. Dziennikarzom „Auto-Świata” przypadł do gustu przeszklony dach (coś o tym wiemy…), ale docenili też znakomitą wysokoprężną jednostkę napędzającą testowane auto. Nie spodobała im się widoczność do tyłu – uznali ją za ograniczoną. Jeździłem testowanym przez nas modelem w również 5-drzwiowej wersji krótko, ale jednak nie miałem problemów z widocznością w którąkolwiek stronę.
Zdjęcie kobiety za kierownicą Renaulta ilustruje artykuł ze strony 31. traktujący o podwyższonych składkach ubezpieczeniowych dla młodych kierowców.
Z kolei fotografia Renaulta Thalii wyprzedzanej przez Dacię Logan ilustruje artykuł ze strony 38., w którym jest mowa o bezpieczeństwie jazdy.
Na stronie 42. wymieniono, a nawet pokrótce opisano i opublikowano zdjęcia Citroëna Evasion oraz Renaulta Espace – jako konkurencji dla omawianych szerzej używanych Forda Galaxy i VW Sharana. Evasion otrzymał ocenę 3+, a Espace – pełną czwórkę.
Parę drobiazgów znajdziecie też w dodatku „AŚ market”. To choćby dominacja Citroëna Xsary Picasso w sprzedaży aut typu minivan. Drugie miejsce przypadło Scenic’owi. Z kolei w segmencie aut osobowo-dostawczych prym wiodą Citroën Berlingo, Peugeot Partner i Renault Kangoo.
I to już w zasadzie wszystko o autach francuskich w aktualnym „Auto-Świecie” Niewiele, ale może za tydzień będzie lepiej – wszak tygodnik zapowiada porównanie Renaulta Kangoo z Dacię Logan MCV. Może być ciekawie…
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze