„Auto Świat” nr 5 (806) z 31.I.2011
Stron: 52 (z okładką) + 32 (dodatek „AŚ market”)
Cena: 2,80 zł
Koszt 1 strony: przeszło 3,3 grosza (licząc z dodatkiem)
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą lub choćby wzmiankują: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia
Jakim modelom poświęcono choćby odrobinę miejsca: Berlingo, C1, C2, C3, C3 Picasso, C4 Picasso, C5, C6, C8, C-Crosser, DS3, Nemo, Xsara Picasso, 107, 206, 206+, 207, 308, 3008, 407, 4007, 508, 5008, 607, 807, Bipper, Boxer, Partner, RCZ, Clio, Espace, Fluence, Kangoo, Koleos, Laguna, Latitude, Megane, Modus, Scenic, Thalia, Twingo, Vel Satis, Duster, Logan, Sandero
Na stronie 4. opublikowano list Andrzeja Nawrotka, rzeczoznawcy samochodowego, który nawiązuje do zarzutu skierowanego w numerze 52-53/2010 pod adresem m.in. Peugeota Boxera, a konkretnie jego silnika 2.2 produkcji Forda. Pan Andrzej pisze, że również on miał okazję spotkać się z dwoma przypadkami wypalenia denka tłoka drugiego cylindra w tym silniku. Oba te przypadki miały miejsce w samochodach z ok. 400-tysięcznymi przebiegami, a silniki wyprodukował Ford.
Francuskie modele wymieniono w artykule „Wyprzedaże 2010” opublikowanym na stronach 10-15. Wskazano tam auta, które można kupić w interesujących cenach, bowiem wyprodukowano je w roku 2010. I tak wskazano:
– Citroëny: C1, C3, C3 Picasso, (Grand) C4 Picasso, C5;
– Peugeoty: 107, 206+, 207 (SW), 308 (SW), 3008, 407, 5008, Partner Teper;
– Renault: Clio (Grandtour), Megane (Grandtour), Fluence, Koleos, Espace, Laguna.
Na stronę 18. mogą zajrzeć kibice Formuły 1 – wspomniano tam Roberta Kubicę ze stajnie Lotus Renault GP, choć artykuł opublikowany we wspomnianym miejscu traktuje o nowych w F1 oponach.
Strona 19. z kolei przynosi relację ze zwycięskiego dla Bryana Bouffiera i Peugeota Rajdu Monte Carlo, z którego 100. edycją mieliśmy do czynienia w ubiegłym miesiącu. Nie zabrakło fotek 207-ek S2000.
Renault Megane wymieniono na stronie 29. jako potencjalnego konkurenta dla testowanej tam Škody Octavii Tour.
Dacia Logan MCV 1.5 dCi została uznana za najgorszy samochód kompaktowy pod względem rozwijanej prędkości maksymalnej. Taką listę najlepszych i najgorszych znajdziecie na stronie 30.
Kłopoty z turbiną Renault Scenic’a, rzekomo uszkodzoną przez ASO, opisane zostały w dziale Interwencje na stronie 41.
Test Peugeota 5008 zamieszczono na Autoswiat.tv, o czym papierowe wydanie pisma informuje na stronie 50.
Citroëna Berlingo oraz Peugeota RCZ można dostrzec na stronie I dodatku „Auto Świat market”.
Dwie strony dalej znajdziecie po pięć najchętniej wybieranych w ubiegłym roku w Polsce modeli samochodów w dziewięciu segmentach. Wśród autek typowo miejskich na piątym miejscu z wynikiem 1.137 sprzedanych znalazł się Peugeot 107. Wśród vanów na trzecim miejscu pojawił się Citroën (Grand) C4 Picasso (2.031 szt.), zaś piątkę zamknął Renault Scenic (1.487 szt.), zaś wśród aut wielozadaniowych królują modele marek francuskich – 6.130 Citroënów Berlingo (I miejsce), 4.036 Peugeotów Partnerów (II miejsce) i 2.046 Renault Kangoo (V pozycja).
Podsumowanie sprzedaży nowych aut w rozbiciu na marki i modele znajdziecie na stronach IV-V. Oto wyniki interesujących nas marek:
RENAULT (łącznie 19.642 samochody)
Megane – 5.933
Clio – 4.475
Kangoo – 2.046
Fluence – 1.860
Laguna – 1.723
Scenic – 1.487
Thalia – 938
Koleos – 540
Twingo – 537
Espace – 100
Latitude – 2
Modus – 1
Vel Saris – 0
PEUGEOT (łącznie 16.152 samochody)
206/206+/207 – 4.300
Partner – 4.036
308 – 3.382
107 – 1.137
3008 – 1.109
Bipper – 914
407 – 543
5008 – 508
4007 – 126
807 – 54
RCZ – 37
607 – 6
CITROËN (łącznie 15.360 samochodów)
Berlingo – 6.130
C3 – 2.101
(Grand) C4 Picasso – 2.031
C5 – 1.377
C3 Picasso – 1.104
C1 – 808
C4 – 617
Nemo – 602
Xsara Picasso – 352
C-Crosser – 82
C2 – 64
DS3 – 62
C8 – 21
C6 – 9
DACIA (łącznie 5.870 samochodów)
Logan – 2.218
Sandero – 1.751
Duster – 1.901
Przy okazji napisano, że Citroën i Dacia zanotowały największe wzrosty sprzedaży (ten pierwszy również dzięki modelowi Berlingo), a Renault Clio odnotowało jeden z pięciu największych spadków sprzedaży (ilościowo).
O atrakcyjnych wyprzedażach w salonach dziewięciu marek – w tym trzech francuskich – napisano na stronie VI. Wspomniano – oprócz innych modeli – także o Peugeocie 508.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w „Auto Świecie” w tym tygodniu. Myślę, że można sobie darować.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze