Ani jednego francuskiego samochodu nie ma na okładce aktualnego „Auto Świata” , na której – to przecież nie dziwi – królują samochody niemieckie. Owszem, Mini jest teoretycznie marką brytyjską, ale to, co zrobili z niej w koncernie BMW, to jakaś porażka. By zrozumieć, co mam na myśli (jeśli ktoś jeszcze nie wie), wystarczy postawić obok siebie oryginalne Mini i którąś z niemieckich wydumek na temat tego auta. Do tego trzy duże niemieckie SUV-y, Ford Focus, czeska Škoda z niemieckimi genami i parę małych autek spoza Niemiec wprawdzie, ale one są w dolnym rogu i mało je widać.
„Auto Świat” nr 06 (1007) z 2.II.2015
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,50 zł
Koszt 1 strony: ponad 4,8 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault Citroen
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C1, 107, 307, 308, Kadjar, Koleos, Laguna, Megane, Scenic
Koncern PSA wspomniano na stronie 6. przy okazji wspólnego z Toyotą projektu w postaci tzw. „trojaczków z Kolina”. Stwierdzono, że być może następca Aygo będzie już „korzystał z techniki stworzonej wspólnie z inżynierami BMW/Mini”.
Strona 7. przynosi test Peugeota 308 GT. To 205-konna wersja udanego kompaktu, Samochodu Roku 2014. Jak to często bywa w przypadku mocnych wersji francuskich aut, o potencjale tych samochodów nie świadczą krzykliwe spojlery i emblematy. 308-ka GT ma lekko obniżone zawieszenie, 18-calowe felgi i… niewiele więcej. Za przyjemność jazdy odpowiada 205-konny silnik 1.6 THP, który przy masie własnej samochodu wynoszącej 1.200 kg pozwala cieszyć się każdym kilometrem. A że ta jednostka chętnie wkręca się na obroty i nie zabija pasażerów przesadnie sztywnym zawieszeniem, auto okazuje się bardzo interesującą propozycją, tym bardziej, że wkrótce pojawi się także w wersji SW. Będzie też 185-konny diesel, ale nie wiadomo, czy pojawi się na polskim rynku.
Krótka notatka wraz z wizualizacją Renault Kadjara została opublikowana na stronie 8. Auto zaprezentowano oficjalnie w poniedziałek, a „Auto Świat” napisał o Kadjarze, że jest następcą Koleosa.
Z tabelki zamieszczonej na stronie 9. dowidzieć się można, iż w dwudziestce najczęściej sprowadzanych do Polski aut używanych są trzy modele francuskie – Renault Scenic (miejsce szóste), Renault Megane (pozycja szesnasta) i Peugeot 307 (osiemnasty pod względem popularności).
Renault Megane R.S. wspomniano na stronie 22. w teście Opla Astry OPC.
Kupno samochodu, to zawsze spory wydatek, acz pojęcie „spory” ma różną wartość w zależności od dochodów kupującego. „Auto Świat” przypomina, żeby nie wydawać wszystkiego na samochód – musicie jeszcze dysponować gotówką na parę innych kosztów, jakie temu towarzyszą. Wśród przykładów wspomniano – na stronie 29. – Citroëna C1, a na stronie 30. – Peugeota 307.
Renault Laguna jest jednym z samochodów przykładowych, jakie pokazano przy artykule o dwumasowych kołach zamachowych (strony 34-37).
Citroëna C1 i Peugeota 107 wspomniano na stronie 45. przy opisie Toyoty Aygo pierwszej generacji.
I to już wszystko o naszych ulubionych samochodach w aktualnym numerze „Auto Świata”.
Krzysiek Gregorczyk.
Najnowsze komentarze