„Auto-Świat” nr 9 (607) z 26.II.2007
Stron: 52 (z okładką) + dodatek „AŚ market” (32 strony)
Cena: 2,50 zł
Koszt 1 strony: niecałe 3 grosze (licząc z dodatkiem)
Warto kupić? tak
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault
Jakim modelom poświęcono miejsce: Berlingo, C5, Saxo, Xsara, 106, 206, 207CC, 306, 307SW, 406, Expert, Clio, Espace, Kangoo, Laguna, Megane, Scenic, Twingo, sportowe
W zasadzie pierwszy francuski akcent znajdziecie dopiero na stronach 12-13. To prezentacja Peugeota 207 CC. Oczywiście od razu stwierdzono, że to samochód dla dwóch osób, bo z tyłu miejsca brakować będzie nawet dzieciom. Zwrócono za to uwagę na fakt, że dach można otwierać/zamykać w czasie jazdy, choć prędkość nie może przekraczać 10 km/h. W Redakcji spodobały się sportowe fotele oferowane w każdej wersji 207 CC.
Co jednak znacznie dziwniejsze – dobrze oceniono styl jazdy, prowadzenie się Peugeota! Dodano tabelkę z silnikami (120-konny benzynowy 1.6, 150-konny benzynowy turbodoładowany 1.6 i 109-konny turbodiesel z filtrem cząstek stałych), każdy więc wybierze coś dla siebie – jeśli będzie dysponował kwotą co najmniej 75 tys. zł… Kokpit (po wyposażeniu auta w nawigację) wygląda praktycznie tak, jak w odmianie hatchback testowanej przez nas jesienią ubiegłego roku.
W artykule wyszczególniono najważniejsze elementy wyposażenia 207 CC i podano ceny wielu z nich. Kilka zdjęć dopełnia całości całkiem pozytywnego, bezstronnego artykułu autorstwa Redaktora Koniuszewskiego.
Obok zaprezentowano jeszcze nowego Experta w wersji osobowej. Auto trafi do sprzedaży lada chwila, znane są już jego ceny (95-115 tys. zł), a do wyboru są trzy wersje silników HDi: 1.6, 2.0 i 2.0FAP. Samochód prezentuje się bardzo świeżo i ktoś, kto szuka dużego vana może popatrzeć w kierunku tego modelu. Wprawdzie wyposażenie typowych vanów jest zwykle o wiele bogatsze, niemniej jednak niektórym zależy bardziej na pojemności, niż na wypasie ;-)
W artykule na stronach 14-15 pojawiają się wypowiedzi użytkowników różnych aut – wśród nich chirurga jeżdżącego Laguną (i spoglądającego w stronę Peugeota 407) oraz górnika posiadającego Renaulty Megane Classic oraz Clio I. Obaj wypowiadający się mężczyźni bardzo chwalą swoje samochody.
Ciekawostka na stronie 17. – notatka o spektaklu w olsztyńskim Teatrze Lalek, gdzie wystawiono edukacyjną bajkę dla dzieci promującą bezpieczeństwo. W przygotowaniu spektaklu brała udział firma Michelin, a sztukę można będzie oglądać w Olsztynie przez dwa lata od chwili premiery, która miała miejsce przed dwoma tygodniami.
Na stronie następnej krótka notatka o tym, co na Salonie Samochodowym w Genewie zamierza zaprezentować Renault. Parę zdań zilustrowano małą fotografią nowej wersji uterenowionego Scenic’a.
19. strona przynosi doniesienia sportowe, w tym krótką relację z Rajdu Norwegii, dość pechowego dla kierowców aut francuskich.
Kolejna „francuska” strona, to ta w połowie numeru oznaczona liczbą 26. Zaprezentowano tam Citroëna C5, a podtytuł brzmi po prostu świetnie: „Omijasz każdą dziurę na swojej drodze? W Citroënie C5 możesz o tym po prostu zapomnieć!”. Pięknie napisane! I muszę przyznać, że coś dziwnego stało się w Redakcji „Auto-Świata”, bo dałbym sobie głowę uciąć, że konsola środkowa C5, czy Peugeota 407, była nie tak dawno krytykowana, a dziś jest po prostu uznana za dobre rozwiązanie! A jakby tego było mało – „AŚ” pochwalił przestronność i estetykę wnętrza C5ki! Czy ja się już na pewno obudziłem? ;-) Kolejna pochwała spotkała nawigację, a raczej samo jej oprogramowanie – okazało się nadzwyczaj dokładne!
Kolejne ciekawe zdanie z artykułu: „Obok zawieszenia motor to najmocniejsza strona testowej C5”. Logiczne więc wydaje się wysnucie wniosku, że hydropneumatyka zawieszenia jest jedną z dwóch najmocniejszych cech Citroëna! No jak to – miękka zawieszka jest nocną stroną? W „Auto-Świecie” jakiś redaktor prowadzący chyba zaspał do pracy ;-) W artykule opisano wersję C5 Exclucive napędzaną silnikiem 2.2 HDi o mocy 170 KM. Uznano go za bardzo elastyczny i chętnie reagujący na pedał przyspieszacza. Co więcej – kabina jest rewelacyjnie izolowana od hałasów. Pełny komfort!
W podsumowaniu napisano, że po uwzględnieniu wyposażenia oraz znakomitego silnika i rewelacyjnego komfortu C5 jest jedną z najciekawszych propozycji na rynku. Ogólnie auto oceniono na 5-. Wśród rywali wymieniono Lagunę 2.0 dCi i Peugeota 407 2.2 HDi.
Jedna wąska kolumna na tej samej stronie została poświęcona Peugeotowi 307 SW. Stwierdzono, że ten samochód jest bardzo przestronny, a dysponuje przy tym ekonomicznym i dynamicznym napędem. Wśród minusów zanotowano nieprecyzyjną skrzynię biegów.
Wzmianka o Renaulcie, jako producencie silników, pojawiła się też na stronie 27. To przy okazji omawiania Suzuki Grand Vitara napędzanej dieslem właśnie od Renaulta.
Na stronach 44-45 opublikowano kolejny ranking TÜV. Tym razem dotyczy samochodów 4-5-letnich. I tu niespodzianka – Citroën C5 znalazł się na bardzo wysokim, 16. miejscu! Rewelacyjny wynik! Cytryna pokonała takie sławy, jak Volvo S60, Mercedes S-Klasse, czy VW Passata! Również Audi A3, Toyota Corolla, VW Golf, czy Nissany (Almera i Primera) okazały się bardziej awaryjne. W tyle pozostały też Octavia, Focus, czy Mondeo.
Na dobrym 45. miejscu uplasował się Renault Megane. 59. lokata przypadła Xsarze, a kolejne miejsce zajęło Berlingo. Okazały się lepsze m.in. od Mazdy 626, czy Audi A6! 65. pozycja w rankingu, to miejsce Peugeota 306. Na miejscu 68. znalazł się Renault Clio. Cztery oczka dalej sklasyfikowano Peugeota 206, a na miejscu 75. Renaulta Espace. Trzy oczka dalej znalazł się Peugeot 406, a 85. pozycja przypadła Renaultowi Twingo. Kolejne trzy miejsca dalej sklasyfikowano Renaulta Scenic’a, ale to i tak wyżej, niż BMW serii 3 i 7, Opel Zafira, VW Sharan, czy Ford Galaxy. 99. miejsce przypadło Renaultowi Kangoo. Z zupełnie dla mnie nieznanych przyczyn Citroën Saxo znalazł się dopiero na 103. miejscu. Moje doświadczenia były zupełnie inne! Kolejne dwie pozycje przypadły Peugeotowi 106 i Renaultowi Lagunie.
I to już wszystko o samochodach francuskich w aktualnym „Auto-Świecie”.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze