sobota, 28 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Nowa Dacia Sandero, Opel Corsa kontra Toyota: Stronniczy przegląd prasy: MOTO SALON nr 3/2021

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2021-06-29
w Przeglad Prasy
Czas czytania 6 minut
221 14
2
201
UDOSTĘPNIEŃ
671
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Używane: Citroën C5 czy Ford Mondeo? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 21/2022

Renault Koleos vs Škoda Kodiaq i Kia Sorento – jaki wynik starcia? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 19/2022

Peugeot 4007 – SUV warty zainteresowania. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 20/2022

MOTO SALON nie jest częstym gościem na naszych łamach, ale tym razem kupiłem to pismo i sprawdzę, co i w jakim świetle napisano w nim o samochodach francuskich. Zwykle nie ma tu takich informacji dużo, niemniej jednak spis treści zainteresował mnie. Okładka raczej średnio, choć z drugiej strony widać na niej dwa Ople, a to marka, która po przejęciu przez PSA także zaczęła przyciągać naszą uwagę nieco bardziej.

MOTO SALON nr 3 (78) z 2021 roku
Wydawca: Polska Press Sp. z o.o.
Stron: 100 (z okładką)
Cena: 6,95 zł
Koszt 1 strony: blisko 7 groszy
Warto kupić? Tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, De Dion-Bouton, DS Automobiles, Gobron-Brillié, Peugeot, Renault, Dacia, Opel, Nissan
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C5 X, CXperience, Rosalie, 3 Crossback,  7 Crossback, DS 9, 2008, 508, Arkana, Captur, Clio, Logan, Sandero, Corsa, Crossland, Manta, Mokka, Mokka-e, Ariya

 

Warto zajrzeć do Kalendarium opublikowanego na stronach 6-9. Sporo tam ciekawostek historycznych związanych z francuskimi markami automobilowymi. Jest wzmianka o tym, kto (Louis Rigolly) i jakim samochodem (Gobron-Brillié) 21. lipca 1904 roku jako pierwszy pokonał barierę 100 mil/godzinę. Gobron-Brillié, to marka francuska działająca w latach 1898-1930 pod Paryżem. W roku 1913 pojawił się De Dion-Bouton z tylnym mostem o niezależnie zawieszonych kołach. Z kolei pierwszym samochodem osobowym napędzanym silnikiem wysokoprężnym był nie Mercedes 260D z 1936 roku, a Citroën Rosalie, który na drogi wyjechał w 1935 roku, a prace nad nim rozpoczęły się da lata wcześniej, w roku 1933.

W dziale Premiery na stronach 18-22 również natkniecie się na auta produkowane przez francuskie koncerny samochodowe. Najpierw będą to Citroën C5 X (przy okazji wspomniano koncepcyjne CXperience oraz seryjne Peugeot 508 i DS 9) oraz właśnie DS 9 (na wrażenia z pierwszej jazdy zapraszam Was tutaj), przy którym wspomniano także SUV-a DS 7 Crossback. Dalej jest jeszcze wzmianka o Oplu Manta GSe ElektroMOD, wspomniano też Nissana Ariyę. Wśród owych premier pojawiło się także Renault Arkana – pierwszy SUV-coupe marki popularnej. Jest już dostępny na polskim rynku i budzi duże zainteresowanie.

Na stronach 28-33 MOTO SALON opisuje elektrycznego Opla Mokkę-e. Auto ma silnik o mocy 136 KM i akumulatory pozwalające na przejechanie – wg WLTP – niemal 325 km. W tekście przywołano inne modele Grupy PSA – DS 3 Crossbacka, Peugeota 2008 (z którymi Mokka dzieli platformę), Corsę i Crosslanda. MOTO SALON chwali stylistykę Mokki, zwłaszcza Mokki-e. Nie dziwę się – właśnie testuję spalinową wersję tego samochodu i mnóstwo ludzi się przygląda, co to za model.

Elektryczna Mokka prowadzi się pewnie, jest stabilna, choć czuć masę auta (niemal 1,6 tony), ale za to środek ciężkości jest położony nisko. Auto nie jest miękko zawieszone, a w dodatku jeździ na 18-calowych felgach. Podobnie zresztą jest w testowanej przeze mnie spalinowej wersji. Najtańsza Mokka-e kosztuje niemal 140.000 zł. AUTO SALON twierdzi, że realny zasięg ok. 250 km osiągany bez wyrzeczeń, to niezły wynik.

Renault Captur II generacji jest na rynku od mniej więcej 1,5 roku i widać go na ulicach. AUTO SALON (na stronach 46-47) testuje hybrydową wersję E-Tech o mocy 160 KM. To dokładnie ten sam egzemplarz, którym jeździłem u progu wiosny, zawianym nieco śniegiem. Mi się to auto spodobało, a co na jego temat pisze Redaktor Rogala? Okazuje się, że docenia design wnętrza, z zewnątrz auto też mu się podoba. Zauważa sporo mniejszą pojemność bagażnika wersji hybrydowej od spalinowej. Dynamika jest niezła, choć nie oszałamiająca, ale chyba nie tego w pierwszej kolejności oczekujemy od miejskiego SUV-a.

Na nową Dacię Sandero czekało wieli klientów. Doczekali się nie tylko auta na nowej platformie, lepiej wykończonego i wyposażonego, ale też droższego. MOTO SALON na stronach 48-49 prezentuje odmianę Stepway kosztującą co najmniej 55.400 zł napędzaną litrowym benzynowym turbodoładowanym silniczkiem o mocy 90 KM. Jak na auto ważące niespełna 1.100 kg to niezłe źródło napędu. Sandero powstaje na nowoczesnej modułowej płycie, z której korzysta także Renault Clio i parę innych aut, w tym nowy Logan. Nowe Sandero uznano za auto wygodne, całkiem przestronne, wyposażone w to, co potrzeba, ma dobry napęd, przyjemnie pracującą zmianę przełożeń i zadowala się akceptowalnymi ilościami benzyny. Do tego zawieszenie znakomicie znosi ciężkie doświadczenia z polski dróg. Po prostu fajny, dojrzały samochód!

Podstawowe wersje Opla Corsy i Toyoty Yaris porównano na stronach 54-59. Toyota jest wyraźnie droższa (od 61.900 zł, gdy ceny Corsy startują z poziomu 55.390 zł) i dużo krótsza, choć ma minimalnie większy rozstaw osi. Opel jest też nieco wyższy i szerszy, za to Yaris uzyskał lepszy wynik w testach EuroNCAP. Corsa dysponuje silnikiem o odrobinę większej mocy (75 vs 72 KM) i wyraźnie wyższym momencie obrotowym (118 vs 93 Nm), w dodatku osiągalnym przy dużo niższej prędkości obrotowej.  Toyota jest lżejsza o prawie 100 kg, za to ma mniejszy bagażnik i więcej pali. Wyposażenie jest podobne, za silnik i osiągi doceniono Opla, ale na przykład za cenę już Toyotę i dzięki temu japońskie auto wygrało. Nie bardzo to rozumiem, bo skoro testowano wersje bazowe, to dlaczego nagle w Oplu pojawiła się cena dokładnie taka sama, jak w Toyocie? Po prostu nie wybrano wersji bazowej, tylko drugą od dołu, żeby zrównać wyposażenie. Pytanie, czy podstawowa wersja jest aż tak uboga, czy zrobiono to po to, by Toyota mogła wygrać?

I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w trzecim tegorocznym numerze dwumiesięcznika MOTO SALON.

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: Moto Salon

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 20083 Crossback5087 CrossbackAriyaArkanaC5 XCapturCitroenClioCorsaCrosslandCXperienceDaciaDe Dion-BoutonDS 9DS AutomobilesE-TechGobron-BrilliehistoriaLoganMantaMokkaMokka-eMOTO SALONNissanOpelPeugeotRenaultRosalieSandero
Udostepnij80Tweet50Udostepnij14
Poprzedni

Peugeot 206 Escapade. Miejska terenówka z luksusami

Następny

Citroën BX 1.6 z automatyczną skrzynią biegów i przebiegiem 61 tysięcy kilometrów. Mamy to!

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Citroën BX 1.6 z automatyczną skrzynią biegów i przebiegiem 61 tysięcy kilometrów. Mamy to!

7 miesięcy czeka na naprawę radia w swoim Sandero. Protest przed salonem Dacii

Citroën CX z kultowego serialu będzie promował niemieckie miasto

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Anonimowo - Dacia Jogger jako tani kamper z podwójnym łóżkiem i kuchenką
  • Piotr - Citroën Ami Produktem Roku wg magazynu „Exame Informática”
  • kamil - Citroën zapomniał wykupić w Polsce domenę Citroën.pl?
  • Jolka - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Jolka - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Anonimowo - Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • Grzech - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • FioleK - Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • Anonimowo - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • FSO - Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?
  • Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika
  • Citroën Ami Produktem Roku wg magazynu „Exame Informática”
  • Alfa Romeo wprowadza Giulię i Stelvio w wersji Estrema na rynek brytyjski. W jakich cenach?
  • Jakie nowości Grupy Renault na Paris Motor Show 2022?
  • DS Automobiles, Peugeot i Jeep. Tylko trzy marki Stellantis na Paryskim Salonie Samochodowym 2022
  • Peugeot wprowadza 3008 GT Black Tone oraz 5008 GT Black Tone
  • Gosia Rdest po 2. turze Alpine Elf Europa Cup


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
2
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.