Okładka najwyraźniej ostatniego tegorocznego wydania magazynu MOTO SALON (wychodzi na to, że to kwartalnik) pokazuje małe zdjęcie Nissana Juke’a i wspomina słownie Citroëna C5 Aircross oraz Fiata Tipo Cross. Czy tym razem warto kupić to pismo?
MOTO SALON nr 4 (85) z 2022 roku
Wydawca: Polska Press Sp. z o.o.
Stron: 84 (z okładką)
Cena: 8,95 zł
Koszt 1 strony: blisko 10,7 grosza
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C4, C5 Aircross, C5 X, DS, DS 4, e-308, Kangoo, Sandero, Grandland
Najpierw zaglądamy do działu Kalejdoskop na strony 6-7. MOTO SALON pisze, że już w nadchodzącym roku Peugeot będzie miał zelektryfikowane wszystkie modele swoich samochodów. To znaczy, że pełna gama będzie miała wersje albo hybrydowe, albo w pełni elektryczne. Notatkę zilustrowano zdjęciem Peugeota e-308.
Obok MOTO SALON wspomina o nowej identyfikacji wizualnej, a więc i o nowym logotypie Citroëna.
W tym samym dziale krótko przypomniano, że wynalazcą pierwszego na świecie pojazdu z napędem parowym był Francuz Nicolas-Joseph Cugnot.
W dziale Premiery na stronach 8-13 MOTO SALON wspomina Jeepa Avengera, Alfę Romeo Giulię i Stelvio, Opla Grandlanda GSe oraz Renault Kangoo E-Tech Electric.
Cenniki nowych samochodów zmieniają się w ostatnim czasie bardzo szybko, więc nie wiem, na ile aktualny będzie przegląd polskiego rynku zamieszczony na stronach 22-26. MOTO SALON szuka najtańszych modeli w poszczególnych segmentach. Są tam auta nas interesujące: Fiat 500, Dacia Sandero, Fiat Tipo, Citroën C4, Citroën C5 X,
Zapis wrażeń z jazdy Citroënem C5 Aircross PHEV 225 znajdziecie na stronach 28-33. Redaktor Rogala wyszczególnia zmiany stylistyczne, chwali francuski, oryginalny design, zwłaszcza wnętrza, choć krytykuje wystający ponad płaszczyznę deski ekran systemu infotainment i stare oprogramowanie tegoż. Ciepłe słowa Autor kieruje pod adresem foteli i przestronnego bagażnika, chłodem wieje w momencie, gdy pisze o gamie jednostek napędowych. Dlaczego? Bo zabrakło 2-litrowego diesla i 180-konnego benzyniaka 1.6 PureTech. Dziś klient potrzebujący więcej mocy musi sięgać po wersję hybrydową. A to niestety kosztuje dużo pieniędzy.
Samochód oferuje znakomity komfort jazdy, choć na krętych drogach – zdaniem Autora – lepiej z prędkością nie przesadzać.. W tekście wspomniano Citroëny C4 i C5 X, a także DS 4.
Test Fiata Tipo Cross zamieszczono na stronach 44-45, ale rozpisywał się na ten temat nie będę.
Podobnie postąpię w przypadku używanego Nissana Juke’a pierwszej generacji opisanego na stronach 52-57. W tym materiale wspomniano francuski silnik 1.5 dCi.
W dziale MotoClassic na stronach 70-71 w artykule o Grand Prix Lwowa rozgrywanym w latach 30. XX wieku wspomniano Alfę Romeo 8C.
Zdjęcie Citroëna DS zajmuje stronę 82.
I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w czwartym datowanym na 2022 rok numerze magazynu MOTO SALON.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Moto Salon
Najnowsze komentarze