Wiadomości

Zmiany w gamie Alpine A110 na rok 2024. Ceny we Francji i w Polsce!

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-12-04
Historia

Renault obsługiwało pierwszą linię autobusową w Stambule blisko 100 lat temu

autor Tomasz Nowicki
2023-12-08
Wiadomości

Alfa Romeo w Niemczech po jedenastu miesiącach 2023 roku

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-12-08
Wiadomości

Dacia Duster w promocji. Rabaty na wszystkie modele, 5 lat gwarancji, LPG na wyprzedaży

autor Tomasz Nowicki
2023-12-08
Nowa Dacia Duster III
Wiadomości

Nowa Dacia Duster III w wersji Access? Najtańsza wersja SUV-a na wizualizacji

autor Małgorzata Kozikowska
2023-12-06
Wiadomości

Fiat Titano trafia na rynek. Gdzie można go kupić? AKTUALIZACJA

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-12-06
Wiadomości

Citroën w Top 3 rynku aut elektrycznych w Hiszpanii

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-12-06

Najnowsze komentarze

  • Slawo - Volkswagen rozpoczyna współpracę z Renault? Celem projektu jest wspólny tani samochód dla Europy!
  • Mateusz - Citroën AMI Charleston już jeździ! Aż trudno uwierzyć w to, kto jest autorem pomysłu
  • Franek - Opel ogłasza ceny nowej Astry Electric w Polsce: miesięczna rata leasingowa już od 945 zł netto
  • Mark - Stellantis zwolni tysiące pracowników w fabrykach marki Jeep
  • Anonimowo - Renault Duster nadjeżdża. Zaskakujące miejsce produkcji!
  • Marcin - Stellantis zwolni tysiące pracowników w fabrykach marki Jeep
  • Marcin - Stellantis zwolni tysiące pracowników w fabrykach marki Jeep
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Stronniczy przegląd prasy: MOTO SALON nr 6/2019

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2019-12-02
w Przeglad Prasy
Czas czytania 7 minut
70 5
A A
3

MOTO SALON nie jest częstym gościem na naszych łamach. Powiedziałbym wręcz, że to pismo rzadko (a przeglądam je w punktach sprzedaży prasy) poświęca więcej miejsca samochodom francuskim. Dlatego z reguły go nie kupuję. Ostatni tegoroczny numer jest jednak dość wyjątkowy, dlatego go nabyłem i napisałem poniższy przegląd prasy. Zapraszam Was do lektury!

 

MOTO SALON nr 6 (70) z XI_XII.2019
Wydawca: Polska Press Sp. z o.o.
Stron: 100 (z okładką)
Cena: 5,95 zł
Koszt 1 strony: blisko 6 groszy
Warto kupić? Raczej tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Decauville, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Alpine, Talbot, Dacia, Opel, Nissan
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Aircross, Berlingo, C1, C3, C3 Aircross, C4 Cactus, C4 Spacetourer, C5, C5 Aircross, C-Elysee, DS 3, 7 Crossback, 201, 205, 208, 2008, 308, 3008, 4CV, 401, 402, 405, 508, 5008, 905, Bebe, BP1, Expert, Quadrilette, Rifter, Traveller, Captur, Clio, Espace, Kadjar, Kangoo, Koleos, Megane, Scenic, Talisman, Trafic, Twizy, Zoe, A110, Dokker, Duster, Lodgy, Logan, Sandero, Astra, Combo, Corsa, Crossland X, Grandland X, Insignia, Mokka X, Zafira, Juke, Leaf, Micra, Qashqai, X-Trail, sportowe

 

Zaczyna się dość niespodziewanie, przynajmniej dla niektórych. W artykule poświęconym marce Rolls-Royce (strony 10-19) pojawia się wzmianka o zapomnianej już dziś francuskiej marce Decauville.

To nie marki francuskie, ale związane z francuskimi koncernami, więc o nich wspomnę. Na stronie 24 w dziale Premiery pokazano najnowsze wcielenia Nissana Juke’a i Opla Corsy. Później jeszcze o tych markach i modelach wspomnę.

O samochodach hybrydowych i w pełni elektrycznych traktuje artykuł zamieszczony na stronach 26-33. Wspomniano tam Nissana Leafa, Opla Grandlanda X, Opla Corsę-e, Renault Kangoo Z.E., Twizy i Zoe, ale też klasyczne Clio. Pominięto natomiast kompletnie Peugeota, nawet e-208!

Za to na stronach 34-39 opublikowano test Citroëna C5 Aircross. Bardzo podobnego do tego, który ja testowałem przed paroma miesiącami. Jak wypadł ten kompaktowy SUV w ocenie dwumiesięcznika MOTO SALON? Całkiem nieźle! Autor wspomina koncepcyjnego Citroëna Aircross, twierdzi też – całkiem słusznie – że C5 Aircross znacząco różni się od mniejszego C3 Aircrossa. Samochód jest odważny stylistycznie i wyróżnia się na drodze. Wewnątrz Autor doszukał się podobieństw do modeli C3 Aircross i C4 Cactus, ale i nawiązań do Peugeota i aut DS Automobiles. Cóż – to nie powinno bardzo dziwić, bo i masę podzespołów technicznych zaczerpnięto m.in. z DS 7 Crossbacka, czy Opla Grandlanda X.

MOTO SALON chwali nie tylko wzornictwo, ale też np. fotele oraz funkcjonalność. Lekkiej krytyce poddaje natomiast system multimedialny. Nie pisze jednak, jak AUTO ŚWIAT, czy MOTOR, że jest skomplikowany, czy zawiły (to w odniesieniu do Renault Megane było we wspomnianych tygodnikach), ale że osobom mniej obeznanym z technologią może przeszkadzać skomplikowany system multimedialny. To, w moim odczuciu, uczciwiej postawiona kwestia.

Dobrze oceniono zespół napędowy (BlueHDi 180 i skrzynia EAT8) oraz zawieszenie wyposażone w nowe amortyzatory Progressive Hydraulic Cushions (PHC)™. Odniesiono je nawet do zawieszenia hydropneumatycznego zwykłego C5. Doceniono także znakomite wyciszenie i widoczność we wszystkich kierunkach, W podsumowaniu Redaktor Grobel pisze, że C5 Aircross jest całkiem sensowną alternatywą dla często pozbawionych polotu pojazdów konkurencji. Cóż, trudno się z tym nie zgodzić. I choć nie ma wersji z napędem na cztery koła, a szybkie pokonywanie zakrętów nie jest domeną tego SUV-a, to jednak MOTO SALON twierdzi, że to ciekawy samochód.

Interesujące nas samochody pojawiły się też w Cenniku – to dział dwumiesięcznika MOTO SALON, w którym prezentowane są ceny nowych aut od najtańszych po najdroższe. Układa się je bez podziału na klasy – kryterium porządku jest cena bazowych wersji. Na czele – trzy Dacie. Co więc i za ile można kupić? Wymienię tylko interesujące nas samochody:

Dacia Logan – od 30.900 zł
Dacia Sandero – od 30.900 zł
Dacia Logan MCV – od 34.900 zł
Citroën C1 – od 39.890 zł
Dacia Duster – od 41.900 zł
Citroën C-Elysee – od 42.790 zł
Citroën C3 – od 45.900 zł
Renault Clio – od 46.900 zł
Dacia Lodgy – od 47.500 zł
Dacia Dokker – od 49.900 zł (MOTO SALON napisał nazwę przez jedno „k”)
Opel Corsa – od 49.990 zł
Peugeot 208 – od 53.900 zł
Nissan Micra – od 55.540 zł
Renault Captur – od 59.900 zł
Renault Megane – od 62.900 zł
Opel Crossland X – od 63.400 zł
Citroën C4 Cactus – od 64.740 zł
Citroën Berlingo – od 64.900 zł
Nissan Juke – od 67.900 zł
Opel Astra – od 68.200 zł
Opel Combo Life – od 69.650 zł
Peugeot 308 – od 70.300 zł
Peugeot 2008 – od 71.000 zł
Renault Kangoo – od 73.400 zł
Peugeot Rifter – od 75.950 zł
Citroën C4 Spacetourer – od 78.240 zł
Opel Mokka X – od 78.600 zł
DS 3 – od 80.200 zł
Nissan Qashqai – od 82.390 zł
Renault Kadjar – od 84.400 zł
Renault Scenic – od 85.900 zł
Opel Zafira – od 94.000 zł
Opel Grandland X – od 99.900 zł
Renault Talisman – od 99.900 zł
Opel Insignia Grand Sport – od 102.950 zł
Peugeot 3008 – od 104.300 zł
Peugeot Expert (w wersji osobowej) – od 106.000 zł
Renault Trafic (w wersji osobowej) – od 110.350 zł
Nissan X-Trail – od 111.500 zł
Peugeot 5008 – od 113.300 zł
Renault Koleos – od 122.900 zł
DS 7 Crossback – od 124.900 zł
Peugeot 508 – od 124.900 zł
Peugeot Traveller – od 134.000 zł
Renault Espace – od 144.900 zł
Nissan Leaf – od 155.500 zł
Alpine A110 – od 238.600 zł

Cały Cennik znajdziecie na stronach 74-80. A w nim 285 różnych modeli.

Na stronach 90-93 natkniecie się na historię marki Peugeot. Początek tejże historii ilustruje ją zdjęcie modelu BP1 (Bebe), ale dalej MOTO SALON prezentuje szereg innych modeli. Pierwszym produkcyjnym modelem marki był Type 3, który oferowany był w latach 1891-1894, acz warto przypomnieć, że marka ma dobrze ponad 200-letnią historię produkcji przemysłowej. Peugeot w produkcji motoryzacyjnej (choć nie tylko) był nowatorską firmą. Po I wojnie światowej Peugeot wprowadza na rynek model 4 CV Quadrilette, który w trudnych latach 20. znajduje 60.000 nabywców! Pod koniec tej samej dekady w oznaczeniach modeli pojawia się na środkowym miejscu cyfra 0. Pojawia się Peugeot 201, a parę lat później 401 Eclipse z otwieranym sztywnym dachem. Dach ów był chowany w bagażniku elektrycznie! W trzeciej dekadzie XX wieku pojawił się aerodynamiczny Peugeot 402. Mniej więcej czterdzieści lat później marka przejmuje Citroëna i tworzy koncern PSA i nieco później przejmuje Talbota. Powstaje legendarny Peugeot 205, a rajdówka zbudowana na jego bazie święciła liczne sukcesy w rajdach. Legendę podtrzymał Peugeot 405, a w wyścigach długodystansowych triumfował Peugeot 905. I po przeczytaniu artykułu pozostaje niedosyt – ZA MAŁO!!! Poprosimy o więcej.

A tymczasem to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w ostatnim tegorocznym numerze dwumiesięcznika MOTO SALON.

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: Moto Salon

Czytaj nas w Google News:

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Nowa Dacia Duster pick-up

Nowa Dacia Duster III pick-up. Wersja z paką na wizualizacji

2023-12-09

Renault Master E-Tech w służbie mieszkańców Tomaszowa Mazowieckiego

2023-12-09

Renault Duster nadjeżdża. Zaskakujące miejsce produkcji!

2023-12-09

Citroën GS czy może jednak Alfa Romeo Alfasud lub BMW 1800? Zagadki projektowania samochodów

2023-12-09
Tagi: 200820120520830083084014024054CV50085087 Crossback905A110aircrossAlpineAstraBebeBerlingoBP1C-ElyseeC1C3C3 AircrossC4 CactusC4 SpaceTourerC5C5 AircrossCapturCitroenClioComboCorsaCrossland XDaciaDecauvilleDokkerDS 3DS AutomobilesDusterEspaceExpertGrandland XInsigniaJukeKadjarKangooKoleosLeafLodgyLoganMeganeMicraMokka XMOTO SALONNissanOpelPeugeotQashqaiQuadriletteRenaultRifterSanderoScenicTalbotTalismanTraficTravellerTwizyX-TrailZafiraZoe
Udostepnij28Tweet16Udostepnij5
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Volkswagen rozpoczyna współpracę z Renault? Celem projektu jest wspólny tani samochód dla Europy!

    1580 udostępnienia
    Udostepnij 632 Tweet 395
  • Peugeot 2008 kontra Renault Captur: jaki jest koszt wymiany przedniego zderzaka w I i II generacji?

    1339 udostępnienia
    Udostepnij 536 Tweet 335
  • Dacia Duster w promocji. Rabaty na wszystkie modele, 5 lat gwarancji, LPG na wyprzedaży

    3188 udostępnienia
    Udostepnij 1275 Tweet 797
  • Nowa Dacia Duster III pick-up. Wersja z paką na wizualizacji

    1216 udostępnienia
    Udostepnij 486 Tweet 304

Testy samochodów

Citroen - testy i opinie

Test: Citroen C-Elysee 1.6 LPG – tania komfortowa jazda samochodem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2014-05-07
Dacia - testy i opinie

Test: Dacia Lodgy 1.5 dCi Prestige 107 KM 2012 – samochód siedmomiejscowy z oszczędnym dieslem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2012-09-06
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C5 CrossTourer 2.2 HDi 204 KM – komfortowy rodzinny poduszkowiec. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2014-12-31
Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 208 1.6 HDi 92 KM – oszczędny mały samochód do miasta. Opinie, plusy, minusy, spalanie

autor Małgorzata Karolina Piekarska
2014-02-25
Citroen Grand C4 Picasso
Citroen

Test: używany Citroen Grand C4 Picasso 1.6 HDi 120 KM – czy to dobry wybór dla 7 osób? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-02-07

Najnowsze komentarze

  • Slawo - Volkswagen rozpoczyna współpracę z Renault? Celem projektu jest wspólny tani samochód dla Europy!
  • Mateusz - Citroën AMI Charleston już jeździ! Aż trudno uwierzyć w to, kto jest autorem pomysłu
  • Franek - Opel ogłasza ceny nowej Astry Electric w Polsce: miesięczna rata leasingowa już od 945 zł netto
  • Mark - Stellantis zwolni tysiące pracowników w fabrykach marki Jeep
  • Anonimowo - Renault Duster nadjeżdża. Zaskakujące miejsce produkcji!
  • Marcin - Stellantis zwolni tysiące pracowników w fabrykach marki Jeep
  • Marcin - Stellantis zwolni tysiące pracowników w fabrykach marki Jeep

Zobacz też

Akcja serwisowa w Daciach sedan

Najlepszy salon Renault w Polsce: Adamowscy

Renault Trafic II do serwisu

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
3
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.