Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 03/2019

1 40

Ani jednego samochodu francuskiego nie ma na okładce aktualnego wydania tygodnika MOTOR. Pismo ukazało się dzisiaj i bezzwłocznie zamieszczamy jego przegląd pod kątem tego, czy, co i w jakim świetle napisał o samochodach francuskich.

 

MOTOR nr 03 (3421) z 14.I.2019
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 2,09 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,7 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, C5 Aircross, C6, C8, DS3, 208, 2008, 308, 3008, 508, 5008, 607, Captur, Clio, Espace, Megane, Twingo, Vel Satis, Dokker, Duster, Lodgy, Sandero

 

Auta interesujących nas marek pojawiły się w materiale zamieszczonym na stronach 6-9. To przegląd nowości segmentu D, które powinny trafić na rynek w najbliższym czasie. Pokazano wizualizację Citroëna C6 wspominając przy okazji o C5 Aircrossie, a także hybrydową odmianę Peugeota 508 drugiej generacji. W tekście znajdziecie też wzmianki o Peugeocie 607 i Renault Vel Satisie, które nie mają dziś kontynuacji.

Na stronach 10-11 opublikowano dane dotyczące sprzedaży nowych aut w Polsce w 2018 roku. Renault sklasyfikowano na szóstym miejscu (auta osobowe), Renault na siódmym, Peugeota na jedenastym, Citroëna na osiemnastym, DS Automobiles na trzydziestym czwartym, a Alpine na czterdziestym. Jeśli chodzi o najpopularniejsze modele, to najwyżej wspięła się Dacia Duster (8.). Cztery oczka niżej było Clio. Dobrze radziła sobie Dacia Sandero (19.), nieźle Renault Megane (24.) i Renault Captur (35.). Najpopularniejszy model Grupy PSA w Polsce, Citroën C3, znalazł się dopiero na miejscu 39. W piątej dziesiątce pojawiły się dwie Dacie (Dokker na miejscu 46. i Lodgy na 48.) oraz Peugeot 308 (49.).

W prawym dolnym rogu strony 11. MOTOR pisze, że Peugeot nie zamierza rozszerzać gamy SUV-ów i pozostanie przy obecnej ofercie: 2008, 3008 i 5008.

Na stronie 12. wspomniano o Renault Twingo, które pozostało w polskiej ofercie z jednym tylko silnikiem 1.0 o mocy 70 KM.

Opla Zafirę w postaci dużego minivana – bliźniaka Citroëna SpaceTourera, Peugeota Travellera i Toyoty ProAce (nazw modeli MOTOR nie podał) – pokazano na stronach 12-13.

W dziale Przyszłe premiery (strona 13.) wspomniano Peugeota 208, Renault Clio, Renault Espace oraz Dacię Sandero.

Fragment komory silnikowej samochodu Renault można dostrzec na zdjęciu zamieszczonym na stronie 31.

Jeśli chodzi o rynek wtórny, to używane francuskie auta są w Polsce dość popularne. MOTOR podał najchętniej sprowadzane modele (w pierwszej dziesiątce aut francuskich nie ma) i marki. W tej drugiej klasyfikacji Renault jest na miejscu piątym, Peugeot na siódmym, a Citroën na ósmym. Zestawienie to znajdziecie na stronie 43.

Citroëna C8 wspomniano w charakterze rywala dla opisanego w dziale Używane Seata Alhambry (strony 44-47). Pochwalono silniki francuskiego auta, doceniono jego przesuwane drzwi oraz nowocześniejszą konstrukcję w porównaniu z Seatem.

18 szybkich aut używanych MOTOR pokazał na stronach 48-53. Nie mogło tam zabraknąć Citroëna DS3, Renault Clio R.S. oraz Renault Megane R.S.

I to już wszystko, co MOTOR napisał o francuskich samochodach w aktualnym numerze.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
1 Wątki komentarzy
0 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
1 Autorzy komentarzy
Tommo66 Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Tommo66
Gość
Tommo66

To jest ciekawe, że auta francuskie, gdzie indziej klasyfikowane pod względem sprzedaży w czołowej 5-tce, u nas nie załapują się nawet do dziesiątki. No doprawdy, czyżbyśmy tak ogłupieli od marketingu ? Miałem okazję pojeździć ostatnio Suzukim, jakieś 520 km.Model z 2016 roku. Plecy bolały mnie tak, że myślałem, że zwariuję. Marzyłem w trasie o swoim Pg 308, którym pokonywałem 1000 km bez żadnych dolegliwości. Nie będę pisał o innych doznaniach typu przyspieszenie, cisza w kabinie czy zwyczajna wygoda podróżowania. To jak porównać XX wiek do XXI, a przyznacie, że postęp się dokonał niesamowity. Jedno co mogę ocenić pozytywnie, to spalanie… Czytaj więcej »