Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Renault Austral w teście. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 03/2023

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2023-01-17
w Przeglad Prasy
Czas czytania 8 minut
236 7
A A
3

Warto przeczytać!

Badanie marka nr jeden wśród samochodów: stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 13/2023

Abarth 695 Tributo 131 w teście. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 12/2023

Używane na czas kryzysu: C4 Picasso, C5, 207, Scenic czy Espace? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 11/2023

Ostatni numer! Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTO nr 03/2023

Na rynku prasy motoryzacyjnej w Polsce pozostał już tylko jeden tygodnik. Zniknął już AUTO ŚWIAT, więc i przeglądów prasy będzie na naszych łamach mniej. Ponieważ jednak MOTOR wciąż się ukazuje, to sięgamy do trzeciego tegorocznego numeru tego pisma w poszukiwaniu samochodów francuskich i tych produkowanych przez koncerny, które mają bliskie relacje z producentami znad Sekwany.

 

MOTOR nr 03 (3630) z 16.I.2023
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 4,49 zł
Koszt 1 strony: niemal 9,4 grosza
Warto kupić? Raczej tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: e-Berlingo, 207, e-Rifter, Austral, Captur, Clio, Kadjar, Kangoo, Sandero, Combo-e, Zafira

 

W porównaniu z poprzednim pojedynczym wydaniem MOTOR zdrożał o złotówkę. To spora podwyżka – o blisko 29% – wzrost jest więc wyższy niż średnia inflacja liczona rok do roku. Tylko że nie bardzo można tak liczyć, bo w styczniu 2022 roku MOTOR kosztował 2,99 zł, a więc w ciągu roku podrożał o przeszło 50%. A przecież w numerze sprzed roku też wspominałem o 20-procentowej podwyżce ceny tego tygodnika.

Na okładce aktualnego wydanie można dostrzec Renault Australa (na samym dole okładki, co jest już niemal tradycyjnym miejscem dla aut francuskich), widać też małe zdjęcie Peugeota 207 w kolorze bardzo zbliżonym do barwy tła, na którym się foteczka pojawiła, co też ma sprawiać, by auto było niespecjalnie wyeksponowane. Jest jeszcze Opel Zafira, A co w środku?

O Clio Rally3 MOTOR wspomina na stronie 7. Pisze, że auto jest już prawie gotowe. My wiemy, że jest gotowe ;-) bo pisał o tym niedawno portal Motosport.

Na stronach 8-11 MOTOR opisuje wrażenia z testu Renault Australa – SUV-a będącego następcą Kadjara. I choć Kadjar jest fajnym samochodem (przekonuje się do niego coraz więcej klientów kupując te auta czy to na rynku wtórnym, czy na wyprzedażach u dealerów a jedna sztuka 1.3 TCE 140 KM jeździ u nas w redakcji), to nie da się ukryć, że Austral jest wyraźnie lepszy. Analogiczny samochód, jak MOTOR, kończę aktualnie testować ja. Nawet kolor się zgadza.

MOTOR pisze, że Kadjar był jednym z najtańszych kompaktowych SUV-ów, zaś Austral jest jednym z najdroższych, ale słusznie twierdzi, że ma ku temu powody. Napęd typu mild Hybrid generuje w opisywanej przez MOTOR wersji 160 KM. Nikt nie musi sobie w jakikolwiek sposób zawracać głowy ładowaniem akumulatorów – tu nie ma nawet trybu B, który wspomagałby ten proces. To miękka hybryda, co oznacza, że na samym prądzie jeździć nie potrafi, za to może liczyć na delikatnie wspomaganie wtedy, gdy tego potrzeba.

Od razu dodam, że nie widać tego po spalaniu, przynajmniej w trakcie mojego testu. MOTOR uzyskał lepsze wyniki. Jeszcze za wcześnie, bym podawał rezultat uzyskany przeze mnie, bo dziś Australem ruszam w małą trasę, ale sądzę, że do wyników uzyskanych przez MOTOR niespecjalnie się zbliżę. W mieście oni uzyskali 8,5 l/100 km, w trasie 5,3 l/100 km, a w cyklu mieszanym 6,9 l/100 km. Mój Kadjar (OK, ze 140-konnym silnikiem, ale generalnie tym samym) potrzebuje mniej paliwa, niż zużywa pod moją stopą testowany Austral.

MOTOR chwali stylistykę auta, raczej stonowaną, ale jednocześnie oryginalną i spójną z innymi modelami Renault nowej ery. Podoba się także malowanie (satynowy lakier nadwozia + czarny dach). Austral jest tylko minimalnie większy od Kadjara (na długość, wysokość i pod względem rozstawu osi), za to jest od niego minimalnie węższy. Auto jest jednak przestronne, nawet na kanapie nie brakuje miejsca dla osób o wzroście ponad 180 cm (MOTOR twierdzi, że nawet do 190 cm).

Przesuwana wzdłużnie kanapa została wyposażona także w regulację kąta pochylenia oparcia, co pozwala lepiej zagospodarowywać przestrzeń w zależności od potrzeb. W efekcie Austral ma bagażnik większy od Kadjara. Może też mieć – w bogatszych wersjach – elektrycznie sterowaną pokrywę kufra.

Spodobał się także zestaw wskaźników z dwoma wielofunkcyjnymi wyświetlaczami, przy czym ten na konsoli centralnej ma układ wertykalny i jest, oczywiście, dotykowy. MOTOR pochwalił też prostą obsługę tego wszystkiego doceniając klasyczne sterowanie nawiewami i klimatyzacją.

Skrytykowano montaż (jak zwykle w motogazetkach we francuskich samochodach coś im trzeszczało…) i twarde ramiona kierownicy. MOTOR twierdzi też, że podwozie mocno hałasuje przy przejeżdżaniu przez wyrwy i na krótkich nierównościach jest twarde. Ja rzekłbym, że zawieszenie jest w ogóle zestrojone sprężyście, niestety nie typowo po francusku, ale i tak nie męczy w dłuższych podróżach (pokonywałem ponad 200-kilometrowe odcinki i kompletnie nie odczuwałem żadnych dolegliwości, a przecież swoje lata już mam). Dodajmy, że koła mają 20” średnicy, co nie pozostaje bez wpływu na komfort. Jeśli zależy Wam na miękkości, wybierzcie mniejsze felgi.

MOTOR uważa też, że w ciasnych zakrętach Austral odczuwalnie przechyla się na boki, ale nie wierzcie im. No chyba, że dosłownie potraktujemy przysłówek „odczuwalnie”, bo nieodczuwalnie, to było w Xantii Activie ;-) Na szczęście Redaktor Laska uznał, że Austral prowadzi się pewnie i bezpiecznie.

Xantia Activa

Uznano też, że silnik zapewnia niezłą dynamikę, ma dobrą reakcję na gaz, a do tego jest dobrze wyciszony. Pochwalono również świetną pracę bezstopniowej przekładni, która przy stosunkowo spokojnej jeździe działa tak dobrze, że łatwo pomylić ją z klasycznym automatem. I z tym nie sposób się nie zgodzić. Skrzynia ma siedem wirtualnych biegów i nie wyje, jak podobne podzespoły w wielu japońskich samochodach.

Cena opisywanej wersji (180.900 zł) może zniechęcać, ale nawet MOTOR pisze, że koreańscy rywale kosztują podobnie przy zbliżonym poziomie (wysokim!) wyposażenia. Szkoda, że nie odnieśli się do rywali niemieckich – zapewne jeszcze droższych…

W tekście wspomniano też Nissana Qashqaia.

Renault Captura wspomniano w roli rywala dla opisanego na stronach 16-17 Suzuki S-Crossa.

Na stronach 20-21 MOTOR prezentuje kandydatów do nagrody Auto Lider 2023 w kategoriach Duży SUV / auto terenowe oraz Minivan. z segmentu kompaktowych oraz klasy średniej SUV-ów/crossoverów. W tej pierwszej pojawił się Jeep Grand Cherokee 4xe Plug-In Hybrid. W drugiej mamy więcej „naszych” kandydatów: Citroëna ë-Berlingo, Fiata e-Scudo Kombi, Opla Combo-e Life, Peugeota e-Riftera oraz Renault Kangoo.

W dziale Używane na stronie 36. MOTOR odpowiada na pytanie czytelnika o Lagunę II. Rozwiewa obawy i pisze, jakich (nielicznych) silników unikać, a jakie można brać niemalże w ciemno.

Z kolei na stronach 38-41 MOTOR prezentuje dziesięć modeli „prawie, jak crossovery”. Wśród nich pojawia się Dacia Sandero Stepway I i II generacji, Fiaty Panda 4×4/Cross/Climbing oraz 500L Trekking/Cross, a także Peugeot 207 SW Outdoor (nasz test 207-ki SW, ale nie Outdoor, znajdziecie tutaj). Wszystkie opisane modele mają swoje zalety, a dziś można je kupić za rozsądne pieniądze.

Z kolei na stronach 42-45 MOTOR zastanawia się, czy lepiej wybrać Opla Zafira czy Volkswagena Tourana. Zafira C jest starszą konstrukcją, a do tego można ją kupić wyraźnie taniej, ale nie jest to jedyną zaletą tego auta. Jest dłuższa, szersza, wyższa i przestronniejsza, a do tego jakoś wygląda ;-) Wadą Opla jest jego spora masa – o ok. 200 kg wyższa, niż w Volkswagenie. W bagażniku Tourana funkcjonalność psują nadkola ograniczające szerokość kufra.

I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w tym  numerze.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR, Renault


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

2.3 3 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 207500AustralCapturCitroenClioCombo-eDaciae-Berlingoe-Riftere-ScudoFiatGrand CherokeeJeepKadjarKangooMOTORNissanOpelPandaPeugeotQashqaiRenaultSanderoZafira
Udostepnij84Tweet52Udostepnij15
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
3
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.
Jak jeździ nowy Renault Oroch? Kliknij tutaj i zobacz nasz test
Learn more
This is default text for notification bar
Learn more