Aktualny MOTOR mocno mnie zaskoczył, ale tak na plus. No cóż – na minus zawodzi mnie często, więc wiadomo, że jak zaskoczyć, to musiał na plus ;-) A czymże to? Nie dość, że pokazał wizualizacje Citroëna C3 Aircross i nowej generacji Peugeota 2008, to umieścił je w górnej, ważniejszej części okładki. A na dodatek okrasił to jeszcze zdjęciem Citroëna C5, które również pojawiło się w okolicach tytułu pisma!
MOTOR nr 03 (3317) z 16.I.2017
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,5 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3 Aircross, C3 Picasso, C5, 208, 2008, 301, 16, Captur, Espace, Duster, Logan, Sandero, sportowe
Moja zaskoczenie potęguje fakt, iż materiał o nowościach w gamie miejskich crossoverów jest w zasadzie pierwszym artykułem zamieszczonym przez aktualny MOTOR (strony 6-9) i wspomniany C3 Aircross zajmuje najwięcej miejsca, jeśli chodzi o fotografie ten tekst ilustrujące! Model ten ma zastąpić C3 Picasso, bo teraz crossovery sprzedają się lepiej od minivanów. Stylistyką mocno nawiązuje do aktualnego C3. MOTOR twierdzi, że C3 Aircross ma się pojawić w Polsce jesienią. Warto jednakże zwrócić w tym tekście uwagę na jedno z pierwszych zdań, które zresztą ludzie z PSA potwierdzają od lat: „W 2013 r. Nissan ujawnił, że wersje z napędem na obie osie stanowią niecałe 4% sprzedaży Juke’a w Europe”. Cytuję dla wszystkich tych, którzy uważają, że 4×4, to obowiązek. Choćby nawet dotyczyło wyższych segmentów, to osobiście nie uważam, że macie rację, drodzy Czytelnicy. Fakt – popularność napędów 4×4 rośnie, ale nie demonizowałbym problemu i nie oczekiwałbym go w większości modeli.
W materiale wspomniano też Renault Captura, Peugeota 2008 (tu pokazano też wizualizację wersji, która zadebiutować ma dopiero w roku 2019) oraz Peugeota 208. Przy okazji ciekawostka, o której publikację tygodnika MOTOR bym nie podejrzewał, a jednak ;-) Okazuje się, że w Europie Captur sprzedawał się w ubiegłym roku (dane za pierwszych jedenaście miesięcy, ale pewnie i cały rok był podobny) lepiej od Fabii!
Citroëna C3 WRC oraz kierowców, którzy będą nim startowali, MOTOR pokazał w materiale opublikowanym na stronach 10-11 (obok pozostałych zespołów fabrycznych).
W teście Mitsubishi ASX-a (strona 25.) pochwalono silnik wysokoprężny 1.6 od PSA napędzający testowany egzemplarz.
Przegląd polskiego rynku aut z fabrycznymi instalacjami LPG znajdziecie na stronie 27. Natraficie tam na Dacie (Logan, Logan MCV, Sandero i Duster) oraz Peugeota 301.
W dziale Używane (strony 42-45) pojawił się artykuł zatytułowany „Kup teraz, bo lepszych nie będzie”. MOTOR skupił się na modelach, które nie będą mieć bezpośrednich następców, bądź są/będą to gorsze modele. Już na stronie 42. przedstawiono Citroëna C5, którego opisano, jako zaskakująco niezawodnego (mowa o wersji z hydropneumatycznym zawieszeniem!) i bardzo komfortowego. Z kolei na stronie 45. pojawiło się Renault Espace IV. Stwierdzono, że aktualny model „wygląda świetnie, ale pod względem funkcjonalności nie dorównuje poprzednikowi”. Jako wielki fan Nowego Espace (ale doceniający poprzednie wersje) do końca bym się pod tym nie podpisał. Nowe Espace jest znakomitym samochodem, choć z pewnością mniej funkcjonalnym od poprzedniego, ale żeby to była diametralna różnica, to bym jednak nie powiedział. Owszem, poprzednik na pewno był przestronniejszy i miał więcej „vanowatych” rozwiązań, ale to nic dziwnego – był minivanem, a Nowe Espace jest już w zasadzie crossoverem.
W dziale MOTOR Retro (strona 54.) natkniecie się na materiał poświęcony przewożeniu dzieci. Za jedno z najlepiej przystosowanych do tego aut uznano Renault 16! Dlaczego? Bo miało blokadę drzwi uniemożliwiającą ich otwarcie przez małoletnich pasażerów!
I to już wszystko, co MOTOR napisał o francuskich samochodach w trzecim tegorocznym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze