Wizualizacja crossovera na bazie nowego Peugeot 308 oraz małe zdjęcie Peugeot 5008 zdobią okładkę aktualnego wydania tygodnika MOTOR. Więcej akcentów francuskich na niej nie ma, ale może uda się coś znaleźć wewnątrz numeru. Zapraszamy na przegląd prasy. Stronniczy ;-)
MOTOR nr 05 (3580) z 31.I.2022
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 2,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 6,2 grosza
Warto kupić? Raczej tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: 2008, 308, 3008, 5008, 14, Austral, Master, R5, Twingo, Zoe, Bigster
O tym, że wkrótce na rynku pojawi się nowa wersja nadwoziowa Peugeot 308 MOTOR pisze na stronach 4-5. Miałby to być chyba w założeniu kompaktowy SUV coupe, choć nie do końca tę sylwetkę z wizualizacji ośmieliłbym się tak nazwać. Pokazano za to dostępne już 308-ki hatchback i kombi oraz wspomniano o znakomitej sprzedaży w Europie SUV-ów marki (2008, 3008 i 5008). Ja osobiście nie jestem przekonany, czy faktycznie taki samochód miałby sens. Już prędzej wykrzesałbym coś w stylu coupe z 3008-ki.
W dziale Przyszłe premiery na marginesie strony 8. wspomniano Fiata Pandę, Alfę Romeo Giulię i Tonale, Dacię Bigster, Maserati Grecale, Peugeota 3008 oraz Renault Australa.
Niżej na tej samej stronie w tabelce opublikowano zestawienie 10 najlepiej sprzedających się marek w segmencie lekkich aut użytkowych. Na czele Renault (i zdjęcie Mastera), na trzeciej pozycji Fiat, a dziesiątkę zamykają kolejno Opel, Peugeot i Citroën.
Na stronach 8-9 znalazł się również artykuł poświęcony hybrydowym wersjom Jeepów Compass i Renegade, o czym wspominam z uwagi na przynależność marki do koncernu Stellantis.
Wśród najlepszych aut do holowania przyczep (strony 20-21) wspomniano Nissana Qashqaia.
Na stronach 24-25 MOTOR opublikował materiał traktujący o warunkach gwarancji na nadwozie. Podano przykładowe warunki dziewięciu marek, w tym tak niszowych, jak Citroën i Subaru, a nie ma nic o Škodach, Volkswagenach i Audi. Czyżby koncern VAG nie miał się czym chwalić? Zawsze jest go wszędzie pełno, a tu – brak.
MOTOR zamieścił też wyniki rankingu brytyjskiego magazynu What Car? na najlepsze auta używane. Znajdziecie je na stronach 32-35. Autem roku 2022 w segmencie dużych SUV-ów został Peugeot 5008, zaś w segmencie samochodów elektrycznych tryumfowało Renault Zoe.
Pamiętacie pierwszą generację Renault Twingo? MOTOR przypomniał ją na stronach 40-41. Ale nie tylko ją. Pokazano też II generację, przypomniano Renault 14 Coupe i wspomniano Renault 5. Redaktor Andrzejewski przypomina genezę francuskiego malucha, prezentuje jednostki napędowe, pokazuje ciekawe detale i chwali funkcjonalność tego miejskiego autka. Co więcej – ocenił je na maksymalną notę pięciu gwiazdek! Brawo!
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze