Na okładce tygodnika MOTOR w tym tygodniu mamy tylko jedno auto francuskie, w dodatku na malutkim zdjęciu. To Renault Laguna Grandtour II generacji. Ale jest też Nissan X-Trail, jest stary Opel Astra II i Alfa Romeo 147.Te dwa ostatnie reprezentują dziś koncern Stellantis, choć kiedy je produkowano, to nikomu się taki konglomerat z pewnością nawet nie śnił.
MOTOR nr 05 (3632) z 30.I.2023
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 4,49 zł
Koszt 1 strony: blisko 9,4 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C4 Picasso, C4 Spacetourer, Jumper, Jumpy, Xsara Picasso, 3008, 5008, Boxer, Expert, Partner, 5 EV, Clio, Kangoo, Laguna, Latitude, Master, Megane, Trafic, Zoe, GT X-Over, Bigster, Astra, Corsa, Insignia, Meriva, Movano, Vivaro
Fiata, Opla i Alfę Romeo wspomniano w artykule analizującym produkcję samochodów na Węgrzech (strony 6-7).
Dział Przyszłe premiery znajdziecie na stronie 8. MOTOR wspomniał tu m.in. Lancię Ypsilon, Renault 5 EV, Alfę Romeo Giulię, Alpine GT X-Over, Dacię Bigster oraz Peugeota 3008.
Porównawczy test Nissana X-Traila z Hyundaiem Santa Fe opublikowano na stronach 14-18. Muszę przyznać, że wynik mnie zaskoczył, bo spodziewałem się wygranej „koreańczyka”, a okazało się, że to Nissan jest zwycięzcą. W dużej mierze dzięki wyraźnie korzystniejszej cenie, ale któż dziś nie liczy pieniędzy? W materiale wspomniano mniejszego Qashqaia.
Nissana Ariyę wspomniano w roli rywala dla opisanej na stronach 20-22 Škody Enyaq Coupe RS iV.
W artykule o holowaniu samochodów (strony 28-29) pokazano na zdjęciu Citroëna Xsarę Picasso. Na innej fotce widać Renault Latitude, na jeszcze innej fragment Renault Laguny I, a na kolejnej – Opla Corsę z czasów, kiedy Opel nie należał jeszcze do PSA.
Z kolei na jednym ze zdjęć ilustrujących artykuł o trudnej sztuce wyprzedzania, który MOTOR opublikował na stronach 30-31) widać Peugeota Partnera.
Peugeot 5008 został uznany za najlepsze auto 7-miejscowe przez brytyjski magazyn What Car? W tej samej kategorii Brytyjczycy polecają też Citroëna C4 Picasso (C4 Spacetourera), zaś wśród samochodów elektrycznych doceniono Renault Zoe. W gamie aut sportowych dobre noty zebrało Renault Megane R.S. Szczegółów szukajcie na stronie 33.
Kolejne cztery strony poświęcono na ocenę trzech tanich aut używanych, w tym Alfy Romeo 147, II generacji Opla Astry i II generacji Renault Laguny Grandtour. Znaleziono Astrę za 4.000 zł i o połowę droższą Lagunę. Alfie się dostało za korozję, za drogie i niezbyt trwałe zawieszenie, za przeciętny montaż. Pochwalono ją za silniki wysokoprężne i stylistykę. Astra II okazuje się bardzo trwała, co można wnosić po częstości jej spotykania na polskich drogach. Ma bezproblemowe silniki, świetne zawieszenie, jest raczej odporna na korozję, ma solidne wnętrze, choć pozbawione polotu. Laguna II jest średnio zmontowana, ale atrakcyjna stylistycznie, bardzo odporna na korozję, ma znakomite zawieszenie, które jest trwałe, a silnik 1.8 16v, to jedna z lepszych konstrukcji na rynku, a do tego można go zagazować.
Nissana Qashqaia i Renault Lagunę III można zauważyć na zdjęciu zamieszczonym na stronie 38. W artykule tam się zaczynającym wspomniano marki Renault, Peugeot, Opel, Nissan i Citroën i modele Astra, Corsa, Qashqai, Meriva, Clio, Insignia, Megane, Master, Trafic, Vivaro, Boxer, Jumper, Movano, Kangoo, Berlingo, Partner, Expert i Jumpy..
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze. Raczej szkoda kasy!
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze