Zaczął się już piątek, czas więc najwyższy na przegląd tygodnika MOTOR. Na jego okładce można dostrzec małe zdjęcie Citroëna DS3, a także Peugeota 208 pierwszej generacji. Czy jednak warto wydać w tym tygodniu prawie 5 zł na ten periodyk?
MOTOR nr 06 (3737) z 03.II.2025
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 4,99 zł
Koszt 1 strony: 10,4 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C4, DS3, DS 3, 107, 205, 206, 207, 208, Clio, Latitude, Twingo, A390, 1300, Spring
Fiata 500e można dostrzec na maleńkim zdjęciu zamieszczonym na stronie 6.
Na stronie 8. w dziale Przyszłe premiery MOTOR wspomina m.in. Renault Clio i Twingo, Alfę Romeo Giulię, Lancię Gammę, Alfę Romeo Stelvio, Alpine A390, Jeepa Compassa, Nissana Leafa oraz dwa kompaktowe SUV-y Mitsubishi, w tym jeden elektryczny.
Jak wiecie, niedawno byłem na prasowej premierze poliftingowego Citroëna C4. Auto na łamach tygodnika MOTOR opisał także Redaktor Struk. Autor podkreśla wyjątkowy komfort jazdy tym samochodem, a także ponadstandardową przestronność. Auto nie zadowoli miłośników twardego zawieszenia i sportowego prowadzenia, ale przecież od Citroëna oczekujemy przede wszystkim wszelkiej wygody. MOTOR ocenia najnowsze C4 na cztery gwiazdki w skali pięciogwiazdkowej. Test C4 znajdziecie na stronie 10., a w materiale wspomniano także Opla Astrę.
Test Dacii Spring znajdziecie na stronie 21. Ten elektryczny miejski samochodzik dla maksymalnie czterech osób został pochwalony za wystarczającą przestronność, duży – jak na ten segment – bagażnik, niezły komfort, prowadzenie oraz osiągi. Po stronie wad MOTOR wymienił wąską kabinę, niewielki zasięg zimą oraz wysoką cenę zakupu.
Wśród aut Nieoczywistych, nietypowych, a dobrych MOTOR – w dziale Używane – wymienia na stronach 34-37 wymienia także kilka aut z grona tych nas interesujących. To Citroën DS3 / DS 3, Fiat Freemont, Mitsubishi Eclipse Cross, Mitsubishi Outlander II, Nissan Murano, Lancia Delta III oraz Renault Latitude.
W dziale Używane na stronach 38-41 MOTOR prześwietlił pierwszą generację Peugeota 208 GTi. To ciekawe auto nawiązujące do legendy Peugeota 205 GTi. Przypomniano też 207 RC, który był autem ciekawym, ale na pewno na kolana nie rzucał. 208-ka może wręcz zachwycić stylistyką, a za najtrwalszy – poza dieslami – uchodzi silnik najmocniejszy w gamie, czyli właśnie 200-konna jednostka 1.6 THP montowana w 208 GTi.
Redakcja nieźle oceniła najmocniejszą 208-kę. Wnętrze oraz jakość wykończenia uzyskało czwórkę. Silnik, dynamika oraz zużyci paliwa oceniono na maksymalną notę 5.ocena mechanika, to znowu czwórka. Niestety dalej było już gorzej – trójki przyznano za trwałość podzespołów i typowe usterki, za pomysły udane i irytujące oraz za sytuację rynkową i utratę wartości. Ostateczna nota (całościowa), t jednak 4, a więc nieźle.
W materiale wspomniano też Peugeoty 107 i 206 S16, a także Citroëna DS3.
W dziale MOTOR Retro reprodukowano okładkę pisma sprzed pół wieku przedstawiającą Dacię 1300.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR; zdjęcia: archiwum
Najnowsze komentarze